Hallo,
Wij overwegen een andere v70 aan te schaffen (2008-2009-2010).Ben nu in het bezit van een V70 d5 van 2004.
Kan iemand mij iets vertellen over de 2.0 d motor in de v70. Is dat een goede betrouwbare motor? Of is dat toch een hele achteruitgang tov de d5 motor.
Wat zijn de voor en nadelen van beide motoren.
En mogelijk weet iemand ook iets te vertellen over de 1.6 d motor.
Ik wacht in spanning af
Aankooptip V70 1.6d, 2.0d of d5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
- Locatie: Geleen
Hallo,
Ik heb mijn v70 met 2.0 in april weer teruggebracht naar de leasemij.
Als je gewoon rustig rijdt is er weinig aan de hand, maar het optrekken is soms wel traag, vooral als je minder dan 2000 toeren gaat.
Grootste probleem was echter in de stad, bij mij liep de motor onregelmatig bij 50 km/h en een bepaald toerental. Erg vervelend, volgens de dealer in Geleen lag dit aan de combinatie software en motor. Ze waren in ieder geval niet enthousiast over de 2.0. Misschien dat tuning hier een oplossing voor heeft.
Rij je echter grote stukken autoweg dan is het echter een fijne motor, zuinig, maar toch een lekkere max snelheid.
Ik had trouwens geen automaat, altijd spijt van gehad.
Ik heb mijn v70 met 2.0 in april weer teruggebracht naar de leasemij.
Als je gewoon rustig rijdt is er weinig aan de hand, maar het optrekken is soms wel traag, vooral als je minder dan 2000 toeren gaat.
Grootste probleem was echter in de stad, bij mij liep de motor onregelmatig bij 50 km/h en een bepaald toerental. Erg vervelend, volgens de dealer in Geleen lag dit aan de combinatie software en motor. Ze waren in ieder geval niet enthousiast over de 2.0. Misschien dat tuning hier een oplossing voor heeft.
Rij je echter grote stukken autoweg dan is het echter een fijne motor, zuinig, maar toch een lekkere max snelheid.
Ik had trouwens geen automaat, altijd spijt van gehad.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik ben zelf ook zoekende naar iets anders. Niet dat het moet maar omdat de Mrs. Iets anders wil. Enniehoe: een V 70 met een 1.6 D of een 2.0 D is voor mij niet bespreekbaar. Ik moet, wil en zal een 2.4 D met tenminste 163 paardjes en aldus een 5-cylinder in het vooronder. Ik weet niet of je er wat mee moet trekken, is dat niet het geval en je bent de power en het koppel niet nodig dan zou ik eerder voor een 2.0 gaan dan voor een 1.6. Succes met de zoektocht, die van mij is inmiddels al even aan de gang maar ik kan de ware nog niet vinden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ga gewoon eens met beiden rijden, het karakter is erg verschillend qua ervaring, kijk dan gewoon wat je het beste bevalt.
ik kan niet relaxed rijden met de korte (heftige) powerband van de 2.0 Voor mij dus voor de komende 15 jaar de koppelrijke 5 cilinder....
ik kan niet relaxed rijden met de korte (heftige) powerband van de 2.0 Voor mij dus voor de komende 15 jaar de koppelrijke 5 cilinder....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Heb net een s40 2.0D uit Duitsland geimporteerd en ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Het klopt dat je niet lekker kunt doortrekken maar al met al een lekker motortje. Past waarschijnlijk wel beter bij een kleinere auto maar ik denk dat hij in een V70 toch redelijk zal presteren (de oude benzine/diesel 5 cylinders hadden immers ook 140 pk).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
De 2.0d is toch de PSA-motor? Ik ken deze uit een eerdere auto (407 SW) en dat was de eerste motor waarvan ik dacht 'meer hoef ik niet te hebben'. Ik vond de 163 pk 2.4d van Volvo niet sneller aanvoelen, pas bij de 185 pk versie meende ik iets van verschil waar te nemen. Ik zou dus zo voor de 2.0d gaan. Ik weet alleen niet hoe het zit met de lange termijn betrouwbaarheid. Tot 180.000 heb ik er geen probleem mee gehad. Oh ja, en de 2.0d was behoorlijk zuinig (ik reed met gemak 1:18).
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
1:1?? Dat haalt de D5 ook hoor 

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.08.2012 - 20:14
De 2.0D is inderdaad een PSA motor. In onze S40 is de motor lekker soepel en toch zuinig (1:19,5 over de afgelopen 21dkm gemeten aan de pomp). Van een smalle powerband merken wij in ieder geval niets. Wel dat vanaf 1600tpm merkbaar steeds harder gesleurd wordt, doortrekken is overigens geen probleem en gebeurd vloeiend.4wielen schreef:De 2.0d is toch de PSA-motor? Ik ken deze uit een eerdere auto (407 SW) en dat was de eerste motor waarvan ik dacht 'meer hoef ik niet te hebben'. Ik vond de 163 pk 2.4d van Volvo niet sneller aanvoelen, pas bij de 185 pk versie meende ik iets van verschil waar te nemen. Ik zou dus zo voor de 2.0d gaan. Ik weet alleen niet hoe het zit met de lange termijn betrouwbaarheid. Tot 180.000 heb ik er geen probleem mee gehad. Oh ja, en de 2.0d was behoorlijk zuinig (ik reed met gemak 1:18).
Hoe deze motor zich gedraagt in een fors grotere auto zou ik niet durven zeggen. Al zou ik verwachten dat het accelereren iets minder vlot zou geschieden maar dat er eenmaal op snelheid weinig verschil zal zijn. Wel zou ik de 1.6D laten staan vanwege de belasting van een grote auto op een relatief kleine motor.
2002 Toyota Corolla 1.6 VVTi Stellar Blue
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
@ edraket: moet 1:18 zijn, maar ik heb iets gedaan waardoor de acht een smiley werd?!
@ this: een smallere powerband heeft de 2.0d zeker wel i.v.m. de D5. De laatste trekt echt mooi door in het hele bereik, de eerste heeft echt een piekmoment (en vraagt dus iets sneller schakelen)
@ this: een smallere powerband heeft de 2.0d zeker wel i.v.m. de D5. De laatste trekt echt mooi door in het hele bereik, de eerste heeft echt een piekmoment (en vraagt dus iets sneller schakelen)
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.08.2012 - 20:14
De powerband van de 2.0D is inderdaad minder breed dan de D5 maar omdat nou smal te noemen?4wielen schreef: @ this: een smallere powerband heeft de 2.0d zeker wel i.v.m. de D5. De laatste trekt echt mooi door in het hele bereik, de eerste heeft echt een piekmoment (en vraagt dus iets sneller schakelen)
Hij piekt rond de 2000tpm maar het is niet dat daaronder of daarboven geen vermogen beschikbaar is. Zelf heb ik in ieder geval niet het gevoel dat ik snel moet schakelen omdat er geen puf meer in zit.
Hoewel ik denk dat de 2.0D voldoende vermogen voor een V70 zou hebben zou ik, wanneer ik de luxe zou hebben om te kiezen, zeker voor vijf cilinder gaan.
2002 Toyota Corolla 1.6 VVTi Stellar Blue
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
O ja, voor de centjes: die 2 punt nulletjes V70 schijnen de deur uit te vliegen ivm de 2e-hands prijsjes van die dingen. De 2.4-en (met die heerlijke 5-pitter sound en nog veel meer voordelen) blijven staan.
*Wel jammer dat er nou net niet die auto bij is die ik zoek*
Heeft TS inmiddels al enig nieuws?
*Wel jammer dat er nou net niet die auto bij is die ik zoek*
Heeft TS inmiddels al enig nieuws?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
In Duitsland zie ik er wel een paar staan, 2008-2009, grijs, handbak, 2.4D, roofrails, stoelverw. Vindt je import te risicovol?
bv.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
bv.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik had een 2.0D V50 met 136 PK...drie jaar terug. Ik kreeg van de dealer bij onderhoud een S60 2.4D mee...met 126 PK. Ik werd zoveel gelukkiger van die 126 PK vijfcilinder tov de 136 PK viercilinder....dat ik vervolgens een oudere auto weer kocht met vijf cilinders. Dit keer wel met 185PK....maar ik vind het verschil tussen 4 of 5 cilinders groter dan het verschil tussen 126 en 185PK (kwa gevoel dan he)
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22.08.2011 - 13:37
- Locatie: Utrecht
Ik ben - denk ik - een van de weinige V70 1.6D rijders.
Binnen het leasebudget was de 1.6 de enige optie als ik V70 wilde rijden. En na 78.000 km ben ik er nog steeds heel tevreden mee.
Neemt niet weg dat ik als ik de keus had liever minimaal een 2.0D zou nemen. Heb gemerkt bij een leen V70 met die motor dat die net een prettig beetje extra vermogen geeft. En dan eigenlijk ook nog een automaat...
Binnen het leasebudget was de 1.6 de enige optie als ik V70 wilde rijden. En na 78.000 km ben ik er nog steeds heel tevreden mee.
Neemt niet weg dat ik als ik de keus had liever minimaal een 2.0D zou nemen. Heb gemerkt bij een leen V70 met die motor dat die net een prettig beetje extra vermogen geeft. En dan eigenlijk ook nog een automaat...
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D