Ach, draaicirkel.
Geen enkel probleem.
Nieuwe Volvo motorenfamilie
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
+2lint schreef:Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vanmiddag even een 320d op een rondje gezet...dus ja behoorlijk dynamisch.
Maar we ontkomen er niet aan en ach...straks een soundmaster in de auto die het geluid nabootst van een 5 cylinder en dan is het net echt.
Ik denk dat er een hoop is te halen aan brandstofverbruik, anderzijds zal er altijd een groep mensen blijven bestaan die een flinke knoeperd van een motor wil hebben en dus bereid om daar voor te betalen.
Ik zat laatst na te denken over de XC en wat of er over een jaar of 3a4 voor in de plaats moet komen, kwa ruimte hebben we genoeg aan een V60 met als motor een D3 mss tegen die tijd een D4.
Niks mis mee zo lijkt mij
Maar we ontkomen er niet aan en ach...straks een soundmaster in de auto die het geluid nabootst van een 5 cylinder en dan is het net echt.
Ik denk dat er een hoop is te halen aan brandstofverbruik, anderzijds zal er altijd een groep mensen blijven bestaan die een flinke knoeperd van een motor wil hebben en dus bereid om daar voor te betalen.
Ik zat laatst na te denken over de XC en wat of er over een jaar of 3a4 voor in de plaats moet komen, kwa ruimte hebben we genoeg aan een V60 met als motor een D3 mss tegen die tijd een D4.
Niks mis mee zo lijkt mij
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Ik denk dat het een onvermijdelijke fase is in het uiteindelijk totaal verdwijnen van de verbrandingsmotor. Wellicht jammer, maar zo gaat het met technieken. Er rijden ook geen stoomtreinen meer.
De benzine/diesel motor zal eerst een elctromotor naast zich moeten dulden, waarna deze zelfs de eerste viool gaat spelen, en er voor het vierpittertje slechts een ondersteunende rol is weggelegd.
En dan? Waterstof.
De benzine/diesel motor zal eerst een elctromotor naast zich moeten dulden, waarna deze zelfs de eerste viool gaat spelen, en er voor het vierpittertje slechts een ondersteunende rol is weggelegd.
En dan? Waterstof.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40445
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
MyVolvoBeamer .... poeffff
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Blijven stilstaan anno 2013.... is dit niet achteruitgaan?
Laat maar komen de I-ART met 8-trapsautomaat zou ik zeggen...
Tja, de roffel, ik heb begrepen uit de verschenen artikels (hoe weinig en hoe betrouwbaar ze ook mogen wezen), dat er een krachtige klank zou inzitten? Misschien om de D5-ers niet al teveel te ontgoochelen?
Vanuit mijn hart vindt ik het jammer geen 5cyl meer te kunnen kopen, maar rationeel gezien... Logische evolutie lijkt me..
Ben echt benieuwd.
Laat maar komen de I-ART met 8-trapsautomaat zou ik zeggen...
Tja, de roffel, ik heb begrepen uit de verschenen artikels (hoe weinig en hoe betrouwbaar ze ook mogen wezen), dat er een krachtige klank zou inzitten? Misschien om de D5-ers niet al teveel te ontgoochelen?
Vanuit mijn hart vindt ik het jammer geen 5cyl meer te kunnen kopen, maar rationeel gezien... Logische evolutie lijkt me..
Ben echt benieuwd.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40445
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel heel basaal denken, het is toch wel lekker om een leuke en sterke motor te hebben,Ben schreef:Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.
Maar zoals zo vaak iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren bij het kiezen van de motorisering van de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40445
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Daarom rijd ik gewoon een 245
Zonder turbo en zonder haast
Zonder turbo en zonder haast

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20968
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
3.0 einspritz dan maar?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.
Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Eens, maar er Komt nog een eis bij: Betrouwbaarheid en levensduur!Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Rust in de auto is ook iets wat ik prettig vindt.Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.
Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
Ik merk dat mijn auto boven de 140km/h behoorlijk luidruchtig wordt wat door het motorblok wordt geproduceerd.
Dus ja...op termijn een 8traps automaat en minder lawaai...ik ben voor.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40445
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dan zijn het geen Volvomotoren meer heren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70