Dan niet vergeten de boel te resetten voor de apkt5power schreef:Hop even plaatje eruit voor APK en erna weer terugplaatsen?NJ8 schreef:nieuwere types motormanagement met alleen een plaatje geven een foutcode. En met die foutcode is het APK afkeur.
EGR chip tuning
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27165
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Ondertussen rij ik een paar weken rond met ene plaatje en stekker uit; bevalt me niks.
Vermogen is minder dan normaal, motor draait koud alsof er maar 3 cilinders in zitten, ,
dus, zodra dat snertweer het toelaat, plaatje eruit, stekker erin, en volledige kuis van luchtinlaat, egr buis en egr klep, zodat alles weer werkt zoals in den beginne.
En al sZiptuning korter bij zat, dan kreeg hij die manicure.
Vermogen is minder dan normaal, motor draait koud alsof er maar 3 cilinders in zitten, ,
dus, zodra dat snertweer het toelaat, plaatje eruit, stekker erin, en volledige kuis van luchtinlaat, egr buis en egr klep, zodat alles weer werkt zoals in den beginne.
En al sZiptuning korter bij zat, dan kreeg hij die manicure.
- sytzos
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 11:18
- Locatie: Assen
- Contacteer:
dit kwam ik op internet ook nog tegen: http://www.egrafdoppen.nl/egr-afdoppen2.php
iemand enig idee of dit past op een S40 2.0d, en als ik jullie reacties zo lees moet het met een 2.0d uit 09 2005 geen probleem zijn om er een plaatje tussen te zetten en de stekker los te halen? geen foutcodes of problemen met de lmm?
iemand enig idee of dit past op een S40 2.0d, en als ik jullie reacties zo lees moet het met een 2.0d uit 09 2005 geen probleem zijn om er een plaatje tussen te zetten en de stekker los te halen? geen foutcodes of problemen met de lmm?
ehmm ben je standaard rijd je een VW heb je smaak rij je een Volvo 

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Ik heb zo een plaatje op ebay gekocht voor een paar euro ,
al dei rubbertjes en moeren zijn niet eens nodig, want het plaatje past gewoon tussen de klep en de buis erachter, werkt perfect, maar ik heb het er weer uitgehaald omdat blijkbaar de luchtmassa sensors wat in paniek kunnen raken.
al dei rubbertjes en moeren zijn niet eens nodig, want het plaatje past gewoon tussen de klep en de buis erachter, werkt perfect, maar ik heb het er weer uitgehaald omdat blijkbaar de luchtmassa sensors wat in paniek kunnen raken.
- Jé Lé
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
- Locatie: Lembeek - België
Ik rij al 2 jaar met afgedopte EGR en fiche uitgetrokken.
Roettest op de keuring gaf ook "groen licht"
Ik vin de auto zelfs beter rijden... reageerd beter op de gas (dit kan wel aan men sportluchtfilter liggen), en heeft geen dipje meer bij plankgas.
enige nadeel is dat de wagen minder snel warm wordt, alsook stinkt die als je achter de wagen staat als die draait
Roettest op de keuring gaf ook "groen licht"
Ik vin de auto zelfs beter rijden... reageerd beter op de gas (dit kan wel aan men sportluchtfilter liggen), en heeft geen dipje meer bij plankgas.
enige nadeel is dat de wagen minder snel warm wordt, alsook stinkt die als je achter de wagen staat als die draait
