C70 2.3 T5 1998-2003 aankooptips?

Voor kenners: de "Roffel"
Volvoalst
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 23.04.2013 - 20:10
Locatie: Zevenaar

Bedankt voor de tip.. Hoewel ik van origineel hou ben ik het me je eens. Ga er ga het weekend nog achteraan..
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 161.000km

Blog: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 503.0.html
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Let wel op twee dingen waar ik ook de mist mee in ging toen ik in 2008 een C70 T5 kocht.... ABS modules zijn slecht, dus als ABS lampje brand even laten controleren alvorens te kopen. Kost al snel een duizend euro voor een nieuwe, tenzij een handige harry de verbindingen kan solderen.

Tweede punt is de zwakke kachel radiateur... na aankoop kwam ik erachter dat deze lek was, vloer aan passagierszijde was helemaal nat van de koelvloeistof en een stink lucht + rook kwam uit de luchtopeningen in de auto op standje heet. Dus even kacheltje vol op heet zetten en kijken of ie het goed doet. Nieuwe kachel radiateur + inbouwen ongeveer 600 euro bij de dealer. Nog geen jaar later was hij weer stuk... toen onder garantie vervangen.

Verder wel eens een scheur gehad in een rubberen slang van de carter ventilatie, scheen ook vaker voor te komen. Deze loopt onder je inlaatspruitstuk door en eindigt met een verdunt pijpje met 90 graden bocht. De scheur ontstaat meestal daar. Vervangen? spruitstuk eraf, dus ook nieuwe inlaat pakking gelijk meenemen.

Voor de rest prima auto, regulier onderhoud viel best mee.
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

ABS modules kan Thuur van het 850 Forum voor je doorsolderen, kost lang geen duizend euro. En ze gaan niet bij allemaal stuk ;)

Carterventilatie moet je sowieso vervangen, hoort elke 90.000km vervangen/schoongemaakt te worden.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
daanium
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 31.01.2010 - 14:01
Locatie: Oirsbeek
Contacteer:

ik rij ook 'n zwarte C70 uit 1998, een coupe.
waar je (ook) goed op moet letten zijn ook de portier-ramen.
deze sluiten vaak niet goed, en het is een behoorlijk werkje om dát weer goed te krijgen.
Vaak worden de raam-cassettes slecht, waardoor ze het raam iets scheef omhoog duwen. erg irritant.
Het ombouwen van een automaat naar handbak ga ik binnenkort doen (en schijnt best mee te vallen, als je een beetje handig bent en het gereedschap er voor hebt/kunt lenen :))
voor de rest is het audio gebeuren ook regelmatig te koop (via 850-forum en/of marktplaats), en ook redelijk makkelijk te plaatsen.

Verder zijn het echt heerlijke autos, ze hebben power genoeg om eens lekker te kunnen knallen, maar je kunt ook je schoonmoeder ophalen zonder het schaamrood op je kaken te krijgen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.
Volvo C70 Coupe 2.3 T5
Volvo S60 Heico Edition #39
Volvo S60 Polestar 3.0 T6 Heico tuned
Gebruikersavatar
Leenenp
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18.09.2012 - 16:03
Locatie: Panningen

Beste Vincent,

Zo te horen heb je je droomauto al in gedachten!
Zelf ben ik in het bezit van een t5, handgeschakeld.
In goede staat... Zie de foto's hieronder.
Hij is niet in de kleuren waar je naar op zoek bent,
maar aan alle andere voorwaarde voldoet hij wel.
Als je interesse hebt laat maar wat weten ;-)

Zelf zocht ik bijna dezelfde combi als jou, toen ik aan het kijken was voor een c70.
Alleen dan een blauwe. Ik had er een gevonden,
met Tritons velgen eronder en een aftermarket dubbele-uitlaatsysteem eronder...
De auto was een plaatje!
Uit de testrit bleek dat de computer naar de knoppe was en ging mijn plannetje niet door...

Veel succes met je zoektocht!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”