Momenteel rij ik in een C 70 2.4t coupé aut. met schuifdak (bjr '98, 130000km). De C70 cabrio blijft iedere dag door mijn hoofd spoken. Er zijn een aantal vragen.
1) welke motorisering? De 2.4t rijdt geweldig. Er zijn diverse fraaie exemplaren van de C70 2.0t aut. (2003-2005) te koop, kan je deze motor veilig tunen.
2) Wanneer je tot tunen over gaat, wat verdient dan nog meer de aandacht
- de automaat?
- het stijver maken van de auto?
- tuningadressen, of gewoon de Volvo dealer
- etc??
3) Wat zijn de rijderservaringen qua torderen en wat doe je eraan om het te reduceren of beter tot nul te brengen, een sportonderstel??
Kortom, wie neemt mijn twijfel weg, en ja het is een pracht van een bolide daar ligt mijn twijfel niet.
Met Volvo Groet,
Marcel
C 70 2.0t getuned of 2.4t (softtop) ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
- Leenenp
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.09.2012 - 16:03
- Locatie: Panningen
Ik heb me laten vertellen dat je door het vervangen van de turbo
door een High Pressure Turbo je het vermogen van een 2.0t 163pk
op kunt schroeven naar 226pk.
Het gaat dan wel om de turbo die je kunt vinden in de 2.0 T5.
Deze is in Nederland alleen nooit geleverd. Maar wel in duitsland.
Je zou dus wel moeten kijken naar de kosten en of iemand hier ervaring mee heeft...
door een High Pressure Turbo je het vermogen van een 2.0t 163pk
op kunt schroeven naar 226pk.
Het gaat dan wel om de turbo die je kunt vinden in de 2.0 T5.
Deze is in Nederland alleen nooit geleverd. Maar wel in duitsland.
Je zou dus wel moeten kijken naar de kosten en of iemand hier ervaring mee heeft...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
daar zal best een stukje software aanpassing nodig zijn, als loopt 'ie te arm en wordt het drijfstangwerpen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Ik heb een 2001 cabrio met 193 pk 2.4. Is voor mij ruim voldoende vermogen om lekker te toeren. Ik heb een af fabriek sportonderstel. Hiermee kan je behoorlijk de bochten door. Ik heb een veerpootbrug gemonteerd om het torderen in snelle bochten te verminderen. Open rijden is echt geweldig. Alle andere keren lever je vind ik wel aardig wat comfort in tov een coupe of andere dichte auto. Het geeft gewoon meer lawaai, en op slecht wegdek hoor je ook meer rammeltjes. Voor mij niet erg maar je moet er wel rekening mee houden! Succes.
- De_Duuc
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09
heb sinds een paar weken een 2.0T uit 2000 en bevalt me prima. is een schakelbak en dat geluid bij het schakelen is denk ik mooier dan bij een automaat.
vermogen is 163 pk en is ruim voldoende.. auto nodigt niet uit om snel te rijden.
en je voelt de auto wel torderen als je ermee rijdt maar is niet echt hinderlijk.
en de geluiden ach is heerlijk vooral als het regent, net alsof je op de camping zit hahaha
vermogen is 163 pk en is ruim voldoende.. auto nodigt niet uit om snel te rijden.
en je voelt de auto wel torderen als je ermee rijdt maar is niet echt hinderlijk.
en de geluiden ach is heerlijk vooral als het regent, net alsof je op de camping zit hahaha
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm