wil gisteren mijn kofferklep van m'n S40 openmaken geeft diegeen kik meer....echt beu als je net boodschappen gedaan hebt!!
Weet iemand hier raad mee?
Waar de zekering zit zodat ik ze kan controleren?
kofferklep gaat niet meer open
- Longone
- 5th Gear member
Even Google'n op "S40 trunk won't open".
Kan van alles zijn, bijvoorbeeld valet locking: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... 40_06a.htm
Sommige sites hebben het erover dat je de accu een tijdje los moet koppelen, dat het met je handschoenenkastjeslot te maken kan hebben en dat je onder de achterbank een kabel zou moeten hebben (?) voor noodgevallen.
Kan van alles zijn, bijvoorbeeld valet locking: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... 40_06a.htm
Sommige sites hebben het erover dat je de accu een tijdje los moet koppelen, dat het met je handschoenenkastjeslot te maken kan hebben en dat je onder de achterbank een kabel zou moeten hebben (?) voor noodgevallen.
-
- 2nd Gear member
Ik heb dit probleem ook gehad. Het ligt aan een breukje in de kabelboom van de kofferbak, dit komt heel veel voor. Ik heb de kofferbak van binnenuit opengemaakt door de 2 grote torxbouten waarmee de klem van je kofferbakslot vast zit los te schroeven. Nadeel is wel dat je de kofferbakplaat eruit moet halen om er fatsoenlijk bij te kunnen. De kabelboom was ergens tussen de 40 en 50 euro bij de dealer. Als je de klem los hebt kun je de deksel zo openduwen. Als je de kofferbakbekleding losklikt zie je de kabelboom. Gewoon de kabelboom volgen en alles losschroeven en klikken. Wijst zichzelf. Succes!
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
-
- 3rd Gear member
Mijn V50 heeft dit euvel ook ondertussen, je spreekt vqn een kabelboom; van naar waar gaat die;
is dat van de kofferklephendel?
je zegt dat je de kofferbakbekleding moet losmaken? Waar ergens?
mvg, bart
is dat van de kofferklephendel?
je zegt dat je de kofferbakbekleding moet losmaken? Waar ergens?
mvg, bart
-
- Starter
Hallo,
Ik heb nu bij mijn s40 van 2006 hetzelfde probleem.
De koffer wil niet meer open. Daarom heb ik nu de binnenbekleding van de koffer eraf gehaald (zoals hierboven uitgelegd), de kabel losgekoppeld en het slot eruit gehaald (met 12v batterij ging dit behoorlijk makkelijk). Daarna alles uitgemeten, het slot werkt nog en de schakelaar van de kofferklep doet het ook nog.
Denk nu dat het enkel nog een relais of ergens een fout in de kabelboom kan zijn...
Iemand een idee? Alle hulp is welkom...
Greetz Koen
Ik heb nu bij mijn s40 van 2006 hetzelfde probleem.
De koffer wil niet meer open. Daarom heb ik nu de binnenbekleding van de koffer eraf gehaald (zoals hierboven uitgelegd), de kabel losgekoppeld en het slot eruit gehaald (met 12v batterij ging dit behoorlijk makkelijk). Daarna alles uitgemeten, het slot werkt nog en de schakelaar van de kofferklep doet het ook nog.
Denk nu dat het enkel nog een relais of ergens een fout in de kabelboom kan zijn...
Iemand een idee? Alle hulp is welkom...
Greetz Koen