Nieuwe V60 R design T5 laten tunen / motor opgeblazen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
mad
6th Gear member

4wielen schreef:
mad schreef:Topic-starter reageert niet meer. Vreemd..... :crackup:
Ik begin te twijfelen aan het waarheidsgehalte van dit verhaal.
Iemand van Polestar of RICA? :toothy10: :toothy10: :toothy10:
Lijkt me zéér onwaarschijnlijk....die verlagen zich niet tot zulke praktijken... maar misschien komt TS nog los... :?:
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gast

TS is al wel sinds Dec. 2007 lid van het forum.
mad
6th Gear member

En het is een drukke baas, dus ik verwacht dat hij (als hij het is), domweg geen tijd heeft om te reageren en geen problemen heeft met het vervangen van auto en /of motorblok....
XC70 D5 2009 Ocean Race
NielsPHEV
7th Gear member

Jungle schreef:Respect TS, dat je hier je verhaal met ons deelt. Je hebt een ongelukkige keuze gemaakt waardoor je nu met een behoorlijke schadepost zit.

In plaats van dit stil te houden, kies je ervoor om het hier op het forum te delen om anderen te waarschuwen niet dezelfde keuze te maken.

Dan komen er uiteraard veel reacties dat je geen goede keuze hebt gemaakt maar dat wist je natuurlijk zelf ook al, vandaar dat je hier anderen voor waarschuwt.

Zoals gezegd: respect voor je post en veel succes met de verdere afhandeling.
HELEMAAL MEE EENS !
diesel01
Geartronic member

dbosker schreef:was waarschijnlijk ook zijn bedoeling.
Alleen het waarheidsgehalte is vaak heel lastig te controleren.
Ik kan me herinneren dat we hier op het forum iemand hadden die met zijn dealer in de clinch lag over het niet of wel leveren van een auto. Hij begon hier zelfs een rechtszaak over. Toen het er op aan kwam dat men hier begon te vragen naar zaaknummers + bewijs werd het stil - heel stil.
Voer voor psychologen hoe iemand er toe komt om dergelijke zaken uit zijn duim te zuigen.
Daar zeg je wat..had de man niet meerdere V40tigers gekocht waarbij een dealer niet leverde en met de auto het halve land doorging op zoek naar verse eigenaar?
Nooooiit meer wat van gehoord :D
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
NielsPHEV
7th Gear member

verschil is dat destijds er geen naam van een dealer werd vermeld. Nu wordt de tuner met naam en toenaam genoemd en zou het netjes zijn hen een link naar het topic te sturen opdat men kan reageren. Als dit inderdaad een broodje aap verhaal is dan kan men dat ook rechtzetten.
Gast

juist ja, die. Heeft op een gegeven ogenblik (toen hem de grond onder de voeten blijkbaar te heet werd) al zijn post verwijderd.
NielsPHEV
7th Gear member

dbosker schreef:juist ja, die. Heeft op een gegeven ogenblik (toen hem de grond onder de voeten blijkbaar te heet werd) al zijn post verwijderd.
Ontkende men dat de auto door hen getuned was ?
Gast

was waarschijnlijk ook zijn bedoeling.
Alleen het waarheidsgehalte is vaak heel lastig te controleren.
Ik kan me herinneren dat we hier op het forum iemand hadden die met zijn dealer in de clinch lag over het niet of wel leveren van een auto. Hij begon hier zelfs een rechtszaak over. Toen het er op aan kwam dat men hier begon te vragen naar zaaknummers + bewijs werd het stil - heel stil.
Voer voor psychologen hoe iemand er toe komt om dergelijke zaken uit zijn duim te zuigen.
Rob Bakker
5th Gear member

Heren,

Ik kan me ook voorstellen dat hij zich in een hoek gedrukt / aangevallen voelt, terwijl hij alleen waarschuwt voor ATM Tuning.

Als ik de startpost lees geeft hij ook niet aan dat het de schuld is van de dealer
deefting schreef:Ik heb mijn prachtige V60 T5 R design (ice white) laten tunen bij ATM tuning. De dealer had er nog geen tuninggegevsn van maar ATM zei dat ze dat wel konden. Tijdens het tunen aan d elaptop hoorde ik al dat er verschillende teolefoontjes over en weer gingen over mijn auto maar ik dacht dat ze info met elkaar aan het uitwisselen waren. Achteraf gezien misschien wel info omdat hij het niet voorelkaar kreeg. Uiteindelijk getuned van 230 PK naar 270 PK. De auto was een half jaar oud. Nu is de auto 11 maanden oud en de motor ligt er uit. Gat in de zuiger door aantoonbare tuning fouten. De mengverhouding is voor de derde cilinder niet goed afgesteld. Deze schade kost me EUR 10.000!! Volvo geeft geen garantie omdat er is getuned. Beter had ik bij de erkende Volvo tuner kunnen aankloppen denk ik, maar dat is achteraf altijd makkelijk.[bcolor=#00FF00] Maar pas op voor ATM[/bcolor]. Ik heb ze gebeld en ze vonden het vreselijk, ze wilden contact opnemen met de dealer want ze dachten dat het niet van het tunen kon komen. [bcolor=#00FF00]Hebben ze niet gedaa[/bcolor]. Ik heb ze om eem bijdrage gevraagd en toen was het contact ineens verbroken. Dus pas op voor deze mensen.
Ik lees hier nergens in dat hij vind dat de dealer of volvo een korting of garantie moet geven.
MarioC70
6th Gear member

Een belletje naar ATM doet wonderen en je weet gelijk of het verhaal klopt,ja of nee..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
deefting
1st Gear member

Beste collega forum leden,
Bedankt voor jullie steun. Allereerst moet ik zeggen dat mijn dealer (Rutten in Venlo) het geweldig heeft opgepakt hoor en me goed hebben geholpen. Zelfs zij zaten er vreselijk mee, maar ja wat kun je nog doen. Ik had zelf ook beter moeten informeren via het forum. Heb ik niet gedaan, dus inderdaad op de blaren zitten. Het is moeilijk om ATM juridisch aansprakelijk te stellen. Ze hadden op z'n minst mee kunnen denken. Ik hoop nog op wat coulance van Volvo. Inmiddels heb ik de auto terug en het gaat weer fantastisch en des Volvo's. Het is een goede en dure leerschool geweest. Onbegrijpelijk dat ATM inderdaad de V60T5 nog steeds doet (ik heb het ook op youtube gezien). Nogmaals iedereen dank voor het "medeleven" en ik zal mijn leven beteren.
Gast

Jammer dat het je zo veel geld heeft gekost. Het siert je dat je zelf het boetkleed aantrekt. "Een mens is vaak te vroeg oud en te laat goochem"
Helemaal jammer dat ATM niet op zijn minst de (morele) verplichting heeft gezien om (voor een gedeelte) mee te dragen in de kosten.
deefting
1st Gear member

Ik wil graag nog even antwoorden op de reactie van Rob Bakker. Laat duidelijk zijn dat het mijn eigen keuze is geweest om te laten tunen bij genoemd bedrijf. De dealer staat hier buiten. Die wist er immers niks van. Die kan dan toch ook geen schuld hebben. Ze hebben me juist goed behandeld door een korting te geven, gratis een vergelijkbare auto voor drie weken te geven enz. Achteraf gezien had ik de dealer beter wel kunnen vragen en ook het forum. Ik voel me niet in de hoek gezet. Waarom zou ik. Welicht was je in de veronderstelling dat het via de dealer was gegaan maar dat is niet het geval geweest.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Tja, inmiddels ben je een ervaring rijker, een hoop geld armer en weet je voor de toekomst dat, als het dan zonodig toch moet, er maar het beste POLESTAR in kan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
lint
Geartronic member

Mooi dat het is opgelost, is helaas wel een duur leermoment geweest!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member

Alvorens dit topic te sluiten,
ATM komt nog met een reactie hierop heb ik begrepen...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Nou, ik zou zo zeggen....in het kader van hoor en wederhoor:
ATM, kom er maar in!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
deefting
1st Gear member

Ik begrijp dat er mensen zijn die met ATM contact hebben. Dat vind ik niet zo elegant. Zojuist heeft ATM mij inderdaad een bericht gezonden dat ze willen praten de volgende week. Maar laat me dat svp zelf oplossen zonder tussenkomst van sommige forum-leden. Dat het bericht "ATM komt er op terug heb ik begrepen..." er op staat vind ik al bedenkelijk en niet professioneel.
Gast

Als ATM, in tegenstelling tot je eerdere berichten, over de zaak wil praten, moet je dat zeker doen. Als een discussie hier dat in de wielen rijdt (kan ik me iets bij voorstellen), is het beter om dat niet te doen. Dat kan altijd nog als het gesprek op totaal niets uitdraait.
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”