melding "minder motorvermogen"

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Startte vanmorgen mijn V50 1.6d en zag melding staan melding "minder motorvermogen". Met het rijden merkte ik niets. Even verderop gestopt en opnieuw gestart en de melding was weg. Auto heeft geen roetfilter. Is dit een voorbode voor onaangename verrassingen?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die melding komt wel vaker voor zonder dat er een echte storing of iets defect is,kan ook in een kabelboom zitten die volgelopen is met ruitensproeiervloestof,daar is een modificatie voor..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

MarioC70 schreef:Die melding komt wel vaker voor zonder dat er een echte storing of iets defect is,kan ook in een kabelboom zitten die volgelopen is met ruitensproeiervloestof,daar is een modificatie voor..
Ik heb eerder hier gevraagd wat die modificatie precies was, maar nog geen antwoord op gekregen.

Weet hier iemand wat er precies aangepast is?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Oke. Waar zit die kabelboom? Ik neem aan dat je bedoelt onder de motorkap. Sinds een week ligt er op de rolhoes van de bagageruimte een plasje water. Hier enig verband mee te leggen?
MarioC70 schreef:Die melding komt wel vaker voor zonder dat er een echte storing of iets defect is,kan ook in een kabelboom zitten die volgelopen is met ruitensproeiervloestof,daar is een modificatie voor..
HbTps
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 28.11.2012 - 13:20

Dit gaat over de kabelboom welke op de CEM module zit aangesloten met een stekker. De CEM modul zit rechtsonder het dashboard (bij de voetenruimte van de passagiersruimte) gemonteerd. Schijnbaar kan er ruitensproeiervloeistof in de kabelboom/stekker komen waardoor deze gaat corroderen en dus slechte verbinding maakt.

Het fijne weet ik er ook niet van maar als je de zoekactie van dit forum gebruikt vindt je veel topics over dit probleem.

Succes
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Alle connectors (boven- en onderzijde) van CEM heb ik al los gehad en ingespoten met contactspray.
Ik heb geen foutmeldingen meer gehad. Maar nu nog voorkomen dat er überhaupt water in komt...
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

HbTps schreef:Dit gaat over de kabelboom welke op de CEM module zit aangesloten met een stekker. De CEM modul zit rechtsonder het dashboard (bij de voetenruimte van de passagiersruimte) gemonteerd. Schijnbaar kan er ruitensproeiervloeistof in de kabelboom/stekker komen waardoor deze gaat corroderen en dus slechte verbinding maakt.

Het fijne weet ik er ook niet van maar als je de zoekactie van dit forum gebruikt vindt je veel topics over dit probleem.

Succes
Dit klopt inderdaad en daar is vaker over geschreven op het forum,ik zelf heb die modificatie al tientallen keren gedaan..
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

MarioC70 schreef:
HbTps schreef:Dit gaat over de kabelboom welke op de CEM module zit aangesloten met een stekker. De CEM modul zit rechtsonder het dashboard (bij de voetenruimte van de passagiersruimte) gemonteerd. Schijnbaar kan er ruitensproeiervloeistof in de kabelboom/stekker komen waardoor deze gaat corroderen en dus slechte verbinding maakt.

Het fijne weet ik er ook niet van maar als je de zoekactie van dit forum gebruikt vindt je veel topics over dit probleem.

Succes
Dit klopt inderdaad en daar is vaker over geschreven op het forum,ik zelf heb die modificatie al tientallen keren gedaan..
zijn de werkzaamheden hier ergens omschreven en zijn deze zelf uit te voeren?

Alvast bedankt!
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De dealer doet het gratis als je geluk hebt...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Ook als je onderhoud zelf doet en de auto 8 jaar jong is?
Bij mijn zoon is bij een Daihatsu cuore (auto wordt niet eens meer verkocht) van 10 jaar oud de geroeste olieleiding onder garantie bij een dealer vervangen. Auto is nog nooit bij een dealer voor onderhoud geweest.



MarioC70 schreef:De dealer doet het gratis als je geluk hebt...
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”