Hulp gevraagd bij vervangen carterventilatie S70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Hallo,

Ik wilde bij mijn S70 (hopelijk preventief) de carterventilatie vervangen.

Ik ben zelf niet zo enorm handig, olie verversen etc dat doe ik wel zelf maar spruitstuk en fuelrail enzo demonteren durf ik niet echt aan. Is er iemand (bij voorkeur in de regio Groningen, maar verder weg kan op zich ook, heb ik weer een reden om een stukje te roffelen) die mij daarmee zou kunnen helpen?

Dat hoeft uiteraard niet voor niets!

Materiaal kan ik zelf regelen. Als iemand hiertoe bereid is: stuur even een pm! :D

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21461
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het werk is nog makkelijker dan je denkt.

Als je begint is het zaak om alles op te schrijven (of foto's te maken) van wat je doet en alles netjes neer te leggen wat je los schroeft. Na afloop monteer je alles weer in omgekeerde volgorde.

Ik hoor vaker van mensen dat ze iets niet kunnen of durven maar na gedane arbeid viel het eigenlijk altijd erg mee.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Waag me er liever toch niet aan, misschien onder begeleiding van iemand die de klus al eerder heeft geklaard, maar liever niet ::oops:
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Wat is de reden dat je het samen met iemand wil doen en niet naar de garage??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Ik heb met mijn vorige auto's een aantal vervelende ervaringen gehad met garages die achteraf bezien onnodige reparaties wilden verrichten, soms -zo leek het- ook gewoon uit onbekendheid met het type auto in kwestie.

Nu had ik op een gegeven moment eindelijk een heel betrouwbare garage, maar die bestaat niet meer ::(
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Groningen vind ik iets te ver weg, misschien in de zomervakantie ;-)

Het is geen beginnersklus, maar het is wel makkelijker te doen als dat je denkt.
Misschien heb je wat aan mijn topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?P ... c=56589.30
Hier heb ik de carterventilatie van mijn 850 vervangen.

Goed gereedschap (grote en kleine ratel, doppen, knietjes, verlengstukjes, waterpomptang, enz.) is wel noodzaak.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Ik had inmiddels ook bij een aantal garages de vraag uitgezet wat het zou kosten, en ik krijg nu een offerte voor 175 euro excl materiaal (dus enkel arbeidsloon).

Is dat overdreven veel, of valt dat mee? Ik weet niet precies wat hun uurtarief is maar het klinkt alsof ze daarbij rekenen op 3 uur werk.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat is niet duur als je bedenkt dat het complete inlaatspruitstuk eraf moet,mits ze het goed doen natuurlijk..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

3 uurtjes werk ongeveer dus 60 euro per uur. Is niet duur inderdaad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Ik heb al een aantal klanten uit het hoge noorden die het de moeite waard vinden om af te zakken naar Uden...

Je mag langs komen, dan doen we het samen :P
Czeventig
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39

Tijdje geleden heb ik de carterventilatie van mijn C70 uit 2000 vervangen.
Ik had veel aan de diverse handleidingen die op het forum staan.

Toch viel het me best tegen. De meeste beschrijving gelden voor het oudere type motor en de handelswijze bij mijn motor wijkt hier en daar wat af
C70 T5 Convertible
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Ik ben vorige week even bij een forumlid van het volvo 850 forum langs geweest en die heeft het zaakje eens bekeken.

Volgens hem was met de carterventilatie is nog niets mis (oliedop blijft mooi stilliggen, zuigt zelfs wat aan bij het gasgeven). Wel wat andere puntjes:
- ringetje oliedop
- vacuumslangetjes worden slecht
- een scheur in een luchtslang (tussen intercooler en luchtinlaat)

Dus dat ga ik binnenkort even oppakken. Toch eerst maar eens kijken hoe ver we zelf komen :)
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21461
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zie je nu wel? Kleine dingetjes die dus gewoon best makkelijk zijn.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik het leuk vind om zelf te sleutelen en dus is mijn interesse misschien meer dan gemiddeld.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”