dbosker schreef:ook niet aan te bevelen, komen er platte kantjes op de loopvlakken
Dat méén je niet... en op elkaar leggen kan niet, er moet "ruimte tussen de banden zitten" ..... waarom?? Ik leg al járenlang twee banden + velgen op elkaar.. en ze hebben het goed... of is het gewoon een hebbeding voor de gemiddelde neuroot...(niet negatief bedoeld) :roll:
Banden kunnen inderdaad heel goed tegen op elkaar leggen, behalve als het een stapeltje van 100 banden wordt...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ik heb graag orde en netheid in mijn garage.
Daarbij komt dat er altijd een band is die op de grond ligt en bij een vochtige schuur niet bevordelijk voor het rubber.
Bandjes doen incl monteren/balanceren rond de €250 p stuk, die laatste €45 voor een bandenstd jeukt dan ook niet meer.
Bandenstandaard, bandjes erop en hoesje erover heen en ze liggen heerlijk los van elkaar te wachten op het juiste seizoen, neurotisch...misschien, stukken minder gevaarlijk dan een heleboel religie's danwel doorgedraaide vaders.
@dbosker en anderen bedankt voor de input.
Plat op elkaar op een paar plankjes in de schuur kan prima, vocht lijkt me dan geen probleem. Je droogt na het rijden in een bui de banden toch ook niet af?? Dat half jaar dat ze onder de auto zitten zijn ze ook aan alle weersinvloeden onderhevig. In de schuur hebben ze het echt een stuk beter, ook al plat op elkaar gestapeld!
Mijn caravan heeft trouwens ook geen "platte" banden na een half jaar staan, met meer dan 700 kg PER band!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000 Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007 Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Het staat wel erg netjes de wielen op de standaard met de afdekhoes erover.
Misschien heb ik ook wel last van licht neurotische trekjes, maar deze is vrij onschuldig denk ik.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
lint schreef:Het staat wel erg netjes de wielen op de standaard met de afdekhoes erover.
Misschien heb ik ook wel last van licht neurotische trekjes, maar deze is vrij onschuldig denk ik.
lint schreef:Het staat wel erg netjes de wielen op de standaard met de afdekhoes erover.
bij mij ook niet. Dat is ook niet goed. Anders wordt de velgenboom te zwaar eenzijdig belast (teveel gewicht van de 4 ventielen aan 1 kant) en krijg je dat wat Diesel01 heeft meegemaakt.
diesel01 schreef:Hmm de 2e velgboom is ook net gesneuveld wederom onder het gewicht van de Polo bandjes..
Toch maar even op zoek naar een tweede velgenboom.
Kijk bij het stapelen op de standaard goed hoe de ventielen liggen want dat luistert blijkbaar nauw!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Banden op elkaar gestapeld met een hoes per band, dat werkt al jaren prima.
Bij de "professionele" opslag liggen ze echt niet op een standaard met ruimte tussen de banden.
Wel voldoende op spanning brengen (2.9 bar in mijn geval).
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
diesel01 schreef:Maak er maar grappen over..ik heb de hele nacht gehuild om het verlies.
Dan zijn de emotionele banden toch wat te sterk geweest....
Toch ben ik blij dat je het hier veilig kunt ventileren, want dat is niet standaard op dit forum. Zolang het zich maar niet al te veel opstapelt komt het wel weer goed denk ik....
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi