Hoewel de koppeling van mijn V70 R nog volledig functioneert wil ik eigenlijk wel een andere koppeling die wat beter om kan gaan met het vermogen van de R. Ik heb geen zin in heel zwaar schakelen.
Welke koppeling sets zijn dan aan te raden?
Opties voor beter koppeling voor V70R 2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Spec maakt speciale koppelingen ook voor jouw auto. Ze hebben zelfs vliegwielen om een conversie te doen. Hoe meer koppel de koppeling aan kan, des te zwaarder is de bediening. Zwaar schakelen is dus niet van toepassing, alswel zwaar koppelen.
De koppelingen lopen van stage 1 (430 nm) tot stage 5 (820Nm).
Daartussen loopt het op, maar wel met een minder verfijnde bediening en een zwaarder pedaal als je een sterkere koppeling kiest.
Een stage 2 of stage 2+ koppeling lijkt me prima voor jouw gebruik, waarbij de stage 2+ een iets zwaardere bediening heeft. Je zou eens contact op kunnen nemen met European tuning in Moergestel.
Is niet goedkoop overigens, alleen de koppeling en drukgroep ong 700 euro.
Oja: http://www.specclutch.com/cars/Volvo/V70R/2004/Single
De koppelingen lopen van stage 1 (430 nm) tot stage 5 (820Nm).
Daartussen loopt het op, maar wel met een minder verfijnde bediening en een zwaarder pedaal als je een sterkere koppeling kiest.
Een stage 2 of stage 2+ koppeling lijkt me prima voor jouw gebruik, waarbij de stage 2+ een iets zwaardere bediening heeft. Je zou eens contact op kunnen nemen met European tuning in Moergestel.
Is niet goedkoop overigens, alleen de koppeling en drukgroep ong 700 euro.
Oja: http://www.specclutch.com/cars/Volvo/V70R/2004/Single
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Kan je uitleggen wat dat doet, die Stage ? bv is een configuratie mogelijk met een lager toerental bij 120 kmh voor een 24i non turvo ?, of een zesbak ?edraket schreef:Spec maakt speciale koppelingen ook voor jouw auto. Ze hebben zelfs vliegwielen om een conversie te doen. Hoe meer koppel de koppeling aan kan, des te zwaarder is de bediening. Zwaar schakelen is dus niet van toepassing, alswel zwaar koppelen.
De koppelingen lopen van stage 1 (430 nm) tot stage 5 (820Nm).
Daartussen loopt het op, maar wel met een minder verfijnde bediening en een zwaarder pedaal als je een sterkere koppeling kiest.
Een stage 2 of stage 2+ koppeling lijkt me prima voor jouw gebruik, waarbij de stage 2+ een iets zwaardere bediening heeft. Je zou eens contact op kunnen nemen met European tuning in Moergestel.
Is niet goedkoop overigens, alleen de koppeling en drukgroep ong 700 euro.
Oja: http://www.specclutch.com/cars/Volvo/V70R/2004/Single
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Thanks Ed, en ik bedoelde ook zwaar koppelen, versnellingsbak verandert niet....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Stage is de mate van aanpassing, laten we het marketing noemen. Toerental verlagen kan alleen met een andere versnellingsbak. Ik raad aan een auto met 6 bak te kopen, dat is een stuk goedkoper!Jak schreef:Kan je uitleggen wat dat doet, die Stage ? bv is een configuratie mogelijk met een lager toerental bij 120 kmh voor een 24i non turvo ?, of een zesbak ?edraket schreef:Spec maakt speciale koppelingen ook voor jouw auto. Ze hebben zelfs vliegwielen om een conversie te doen. Hoe meer koppel de koppeling aan kan, des te zwaarder is de bediening. Zwaar schakelen is dus niet van toepassing, alswel zwaar koppelen.
De koppelingen lopen van stage 1 (430 nm) tot stage 5 (820Nm).
Daartussen loopt het op, maar wel met een minder verfijnde bediening en een zwaarder pedaal als je een sterkere koppeling kiest.
Een stage 2 of stage 2+ koppeling lijkt me prima voor jouw gebruik, waarbij de stage 2+ een iets zwaardere bediening heeft. Je zou eens contact op kunnen nemen met European tuning in Moergestel.
Is niet goedkoop overigens, alleen de koppeling en drukgroep ong 700 euro.
Oja: http://www.specclutch.com/cars/Volvo/V70R/2004/Single
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Stage 2 is nog normaal mee te rijden en voldoet meer dan genoeg voor normaal gebruik... 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Is dat kopppeling+drukgroep op die site?edraket schreef:Spec maakt speciale koppelingen ook voor jouw auto. Ze hebben zelfs vliegwielen om een conversie te doen. Hoe meer koppel de koppeling aan kan, des te zwaarder is de bediening. Zwaar schakelen is dus niet van toepassing, alswel zwaar koppelen.
De koppelingen lopen van stage 1 (430 nm) tot stage 5 (820Nm).
Daartussen loopt het op, maar wel met een minder verfijnde bediening en een zwaarder pedaal als je een sterkere koppeling kiest.
Een stage 2 of stage 2+ koppeling lijkt me prima voor jouw gebruik, waarbij de stage 2+ een iets zwaardere bediening heeft. Je zou eens contact op kunnen nemen met European tuning in Moergestel.
Is niet goedkoop overigens, alleen de koppeling en drukgroep ong 700 euro.
Oja: http://www.specclutch.com/cars/Volvo/V70R/2004/Single
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is met druukgroep inderdaad. Met name de drukgroep zorgt voor het max koppel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95