Ervaring V40 met 1 of 2 kinderen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Praveen
2nd Gear member

Goedemorgen allen,

Omdat ik een andere lease auto mag uitkiezen en toch wel voor iets bijzonders wil gaan dan de standaard keuze in lease auto's ( Focus, Astra, Megane en Golf), daarom is mijn keuze gevallen op de V40. Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken of naar de dealer te gaan vanwege de drukte op werk en prive.

Wij hebben een jongen van 14 maanden en over 8 maandjes komt er een uitbreiding eraan.

Nu is mijn vraag wie rijdt een V40 en heeft ook 1 of 2 kinderen?
Helaas valt de V60 te duur uit in de lease net als de S60. Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik wel gaan proefrijden met de V40 en dan zullen we kijken of de ruimte voldoende is.

Hoop dat jullie de ervaring willen delen.
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zou je kinderwagen meenemen als je gaat proefrit rijden. Eventueel kinderzitje ook. Gewoon mee aan de slag gaan.

Daarnaast is het natuurlijk afhankelijk hoeveel spullen je meeneemt, of alles er wel in past.

Maar voor doorsnee werk/bezoekjes naar oma dagen, zal de V40 wel voldoen denk ik.

Maar als je iets bijzonders wilt, moet je eigenlijk ook geen V40 nemen. Daar rijden er al zoveel van rond, en verkopen gaan hard... moet je over een jaartje eens kijken hoeveel V40's er op elke hoek van de straat staan :)

Kan je beter voor een A3 SB gaan... Heb je ook nog eens meer ruimte ook!

Misschien praktischer.... maar natuurlijk minder mooi en stijlvol dan de V40 :)
Volvo - For Life
Praveen
2nd Gear member

De overweging tussen een 14% en 20% bijtelling auto speelt ook.
Rij momenteel in een Megane Estate Dci met nog 20% bijtelling.
Wil nu wel iets anders en denk ook dat de Megane binnenkort vervangen zal worden door een nieuw model. Helaas komen de 14% bijtelling auto's VW Golf Variant en Skoda Octavia Combi net te laat.
Ford Focus valt al afvanwege het interieur, dus blijft er niet zoveelover.

De Audi A3 SB is inderdaad een leuke auto, maar wat loopt de leaseprijs snel op zeg als je extra's aanvinkt. Maar ben helaas gebonden aan een leasebedrag...
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
D2
3rd Gear member

Gewoon proberen, en niet te veel verwachten. De Megane estate is natuurlijk fors veel ruimer, maar ik ben twee keer achter elkaar op wintersport geweest met de V40. De ene keer met vier volwassenen + bagage (grote harde koffer, backpack, grote weekendtas, skischoenen, losse prut), de tweede keer met drie volwassenen + 3 trollies, wat losse tassen, twee paar skischoenen en een snowboard. Ging prima beide keren (wel hoedenplank thuis gelaten). Maarja, die kinderwagens schijnen nogal onhandig grote dingen te zijn (heb zelf geen kinderen)...
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
automaiti
2nd Gear member

Onderstaande goed verzorgde en informatieve blog helpt je misschien een beetje op weg. Van een enorme Poolse V40 fan:
http://www.myv40.com/2012/11/boot-from- ... ctive.html
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Morri
2nd Gear member

Weet niet of je veel meeneemt op uitstapjes / op vakantie gaat met de auto, maar dan lijkt het me wat krap. Met kinderwagens, fietsjes, speelgoed, etc,

Hier wat andere opties:
http://www.14bijtelling.nl/14-procent-autos/
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Jeroen C
3rd Gear member

In de beperking toont zich de meester, zeggen onze oosterburen. Idd, hoeveel neem je mee, cq wil je meenemen.
Mijn ouders hadden vroeger een saab 96. Daar gingen we met z'n 4en mee op vakantie. Ging prima. Verder bestaan er natuurlijk ook aanhangers en dakkoffers.
We zijn met zijn allen wel erg verwend en willen geen luxe ontberen.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
Mark1975
1st Gear member

V40 als gezinsauto? Als we nu elke dag met zijn allen in deze auto zouden zitten, zou een V70 een betere optie zijn. Alleen zitten we weinig met zijn allen tegelijk in de V40. We hebben drie kinderen van 1, 7 en 9. Past prima.
Voor de vakantie een dakkoffer erop en het probleem van niet al te grote kofferbak is ook opgelost. Kijkend naar het gebruik van een auto in ons gezin wordt deze het meest gebruikt door mijn vrouw of ikzelf naar ons werk. Grotere auto is de komende jaren niet aan de orde. We reddden ons er prima mee en hebben het gemak van een niet al te grote auto met al zijn rijplezier.
Kijk wel even of de kinderwagen er in past? Dubbele laadbodem zou ik niet doen.

Gr. Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
jhartog
2nd Gear member

Ten eerste gefeliciteerd met de komst van de tweede.

Ik ben vader van 2 kinderen (10 maanden en bijna 3 jaar). Ik rij zelf momenteel een BMW 1 (vorige model), maar de achterbak is meer dan dramatisch (voornamelijk door de aflopende - naar binnenlopende vorm van de auto. Het eerste wat ik heb gedaan is bij de proefrit de bugaboo erin gelegd. Ik moet zeggen dat deze diep ligt en daardoor hou je veel ruimte over (veel meer dan ik nu heb). Advies van de dealer was ook om geen dubbele laadbodem te nemen, want dit zorgt voor versmalling. Voor vakantie is dakkoffer optie (ook met bmw gedaan) en ik moet zeggen... hoe meer ruimte in je auto hoe meer je ook mee neemt... dus beperkte ruimte is niet automatisch iets slechts... Ik heb zelf ook gekeken naar Audi A3 SB, maar was toch eigenlijk meteen verkocht toen ik de volvo reed... (en nu nog 6-7 weken wachten).
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Wij hebben een tijdje terug een proefritje gedaan in een V40 met 5 man.
Mijn moeder, ik (16), Koen (15), zusje (14) en broertje (5). Was best vertoeven qua ruimte op de achterbank!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Rutgerv40
2nd Gear member

Let wel op de hoofdruimte, maargoed, kleine kinderen = geen issue daarmee hehe ;) Gefeli met de gezinsuitbreiding!
jhartog
2nd Gear member

@rutger, niet zozeer de hoofdruimte, maar vooral de aflopende lijn kan nog wel eens problemen geven bij het in/uit tillen van de kinderen. Bij mijn huidige auto heb ik regelmatig dat mijn oudste zijn hoofd stoot (mijn fout!)
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
lancer
6th Gear member

Als de kinderwagen past moet het prima kunnen. Ik heb geen ervaring met een v40 met kinderen, maar wel met een s40. Daarvan is de kofferbak iets dieper, maar de v heeft meer ruimte in de hoogte.
pvdwaal
3rd Gear member

We hebben NOG geen kinderen maar in 4 jaar kan veel gebeuren :)
Voor die myv40 site is erg interessant en ik hoop dat we als het zover is voldoende ruimte hebben.

Als het maar geen tweeling wordt dan ..... :)
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
RJvanRijn
1st Gear member

Wij hebben een zoon van 6 maanden. Kinderwagen (Joolz) past geheel achterin. Verzorgingstas enz doen we in de wagenbak van de kinderwagen.
Volvo-babyzitje met isofix prima op de achterbank. Achterin of bij passagiersstoel voldoende ruimte om verder nog spullen mee te nemen, afhankelijk waar moeders zit. Binnenkort past onze kleine man niet meer in de wagenbak. Dan gat de "buggy-module" op de kinderwagen en houden we nog meer kofferbakruimte over.

Ben erg tevreden. Moet wel zeggen dat onze vorige auto een driedeurs VW Fox was. Sowieso dus qua ruimte en handigheid er enorm op vooruit gegaan!
V40 T3 -> V60 D5 Twin Engine -> XC90 T8 recharge inscription
Praveen
2nd Gear member

Ben gerustgesteld door de onderstaande site. Heb zelf een Maxi Cosi en zoals de foto's laten zien past die er makkelijk in.
Binnenkort maar eens proefrijden in een V40.

Net te horen gekregen dat we ook een hybride mogen leasen, alleen zal er 70% extra aan benzine worden bijgerekend omdat het verbruik niet wordt gehaald die de fabrikant opgeeft........wat een verassing.
Al met al wordt een hybride dan wel een duur geintje.

automaiti schreef:Onderstaande goed verzorgde en informatieve blog helpt je misschien een beetje op weg. Van een enorme Poolse V40 fan:
http://www.myv40.com/2012/11/boot-from- ... ctive.html
automaiti
2nd Gear member

@praveen: let wel op dat je goed het verschil bekijkt van een V40 kofferbak met en zonder dubbele laadvloer. Zonder scheelt een berg ruimte en maak de kofferruimte veel meer recht toe recht aan wat in jouw geval vermoedelijk zeer handig is.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
jhartog
2nd Gear member

@praveen. Ik heb zelf BLIS als optie genomen. Het zicht in de V40 is al iets minder en als je sunscreens op de ramen hebt wordt dit nog stukje minder... kost je paar euro's in de maand...
Seat Leon 1.9 TDI
Praveen
2nd Gear member

Zie het nut niet zo in van een dubbele laadvloer. Precies zoals je aangeeft, je verliest ruimte. Zaterdag 8 juni zal ik eens een afspraak maken bij de dealer, kijken of ze een D2 R-Design hebben staan voor een proefrit.
automaiti schreef:@praveen: let wel op dat je goed het verschil bekijkt van een V40 kofferbak met en zonder dubbele laadvloer. Zonder scheelt een berg ruimte en maak de kofferruimte veel meer recht toe recht aan wat in jouw geval vermoedelijk zeer handig is.
Praveen
2nd Gear member

Ik zal wel extra getinte ramen als extra nemen, maar BLIS daar twijfel ik namelijk nog over. Wil namelijk ook 18 inch velgen en een panoramadak...en nog een paar leke extra's dan zal ik wel aan mijn budget zitten.

jhartog schreef:@praveen. Ik heb zelf BLIS als optie genomen. Het zicht in de V40 is al iets minder en als je sunscreens op de ramen hebt wordt dit nog stukje minder... kost je paar euro's in de maand...
Plaats reactie

Terug naar “V40”