Kapotte turbo 2.0d

Geleverd vanaf 2003
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

V50-Mart schreef:Volgens mij is het niet onverstandig om bij een oudere auto alvast een gereviseerde turbo in huis te halen voor als het moment daar is. Dan hoef je alleen nog maar je auto te laten slepen naar een adresje waar ze hem voor je vervangen. scheelt een hoop geld denk ik zo. Ik ben ook al aan het rondkijken voor een mooie gereviseerde
Hoelang je turbo meegaat bepaal je zelf. De 1.6d heeft een kleine carterinhoud waardoor mede de olie snel vervuild is. Deze moet op tijd ververst worden, liefst binnen 10.000 km.
Een turbo gaat stuk door oververhitting en/of een gebrek aan smering. Als je dit voorkomt kan de turbo zo een motorleven meegaan. Dus 500.000 moet kunnen mits aan de voorwaarden voldaan. In een turbo zit een zwevend lager dat draait in olie en in principe niet aan slijtage onderhevig.
De prijs bij de dealer wordt voor een groot deel bepaalt door de marge.
Op de genoemde turbo van zo'n €700,-- zit een jaar garantie. Ieder kan zelf kiezen waar hij/zij voor gaat.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

MarioC70 schreef:Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Onbegrijpelijk dat jij in een VW rijdt Mario, alleen dit gegeven over de turbo al.... :)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

t5power schreef:
MarioC70 schreef:Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Onbegrijpelijk dat jij in een VW rijdt Mario, alleen dit gegeven over de turbo al.... :)
Kijk,het verschil is,ik repareer alles zelf,dus ik lig daar niet echt wakker van en de mijne loopt nog steeds als de brandweer.. :)
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

Volgens mijn volvo dealer is mijn turbo wel aan slijtage onderhavig, dus ze slijten wel degelijk. Maar goed, hij doet het nog, en hij doet het al 263000km, dus ik ben allang tevreden, maar het kan geen kwaad om vast voorbereid te zijn op het moment dat ie stuk gaat. Vergeet niet....dingen gaan nooit stuk als je geld over hebt, maar altijd als je geld tekort hebt.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
DSAce
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 23.05.2013 - 13:38
Locatie: Brugge

http://volvo-csparts.be/

Hier al eens gekeken?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”