Auto V50 D5 uit 2007
Afgelopen zaterdag ging het gele driehoekje aan met de melding dat er een probleem was met het Anti skid systeem. Na stilstaan en opnieuw starten was het weer weg.
Gisteren weer de Anti skid melding. Tevens werkte de cruise control niet meer. Een 30 km verderop ging het rode driehoekje aan met de melding dat er iets mis was met het remsysteem z.s.m stoppen. De automaat in de vrij geschakeld en de auto uit laten lopen naar een parkeerplaats die in de buurt was. Tijdens dit uitlopen schakelde de motor vanzelf uit en gaf het scherm Imobiliser aan. Toen de wagen stilstond ging de sleutel er niet meer uit. De auto starte niet meer.
Een paar maanden geleden is dit ook gebeurd en heb ik Volvo assistence gebeld en uiteindelijk heeft de ANWB de massapool losgemaakt en starte de auto toen weer. Tot afgelopen zaterdag er geen probleem meer mee gehad.
Nu stond ik dus stil op de parkeerplaats en heb ik het apparaatje om storingscodes uit de lezen aangesloten. Deze gaf de volgende fouten
CEM E000 Communication Control Module
CEM DE11 Communication with ECM
CEM DE6E Communication with TCM
CEM 4F33
Deze storingscodes gereset en de auto starte weer.
Uit de storingscodes heb ik geconcludeerd dat er waarschijnlijk iets met de CAN bus aan de hand was.
Thuis de CEM module opgezocht in de auto en de stekers losgehaald en weer teruggeplaatst. Dit 2 maal gedaan.
Ik verdenk de connectoren met de fijne pitch (C-Grid?) Deze zullen wel voor de CAN bus gebruikt worden en zijn van het zelfde type als de connector van de linker zijspiegel in de deur waar ik met de buitentemperatuursensor ook slechte contacten mee gehad heb.
Vandaag is het probleem nog niet teruggekomen maar het is nog te vroeg om te concluderen dat het nu opgelost is.
Herkent iemand dit probleem met een dergelijke auto en is de verwachting dat de stekers loshalen en weer terugplaatsen zal helpen?
V50 D5 valt stil op de snelweg. CEM communicatie probleem.
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ik heb momenteel hetzelfde probleem.
De ANWB geeft aan dat het zeer grote kans is dat de foutmeldingen door vocht in de connectoren komt.
Ik heb hier de vraag neergelegd hoe dit waterprobleem op te lossen is, maar tot op heden nog niets gehoord.
De ANWB geeft aan dat het zeer grote kans is dat de foutmeldingen door vocht in de connectoren komt.
Ik heb hier de vraag neergelegd hoe dit waterprobleem op te lossen is, maar tot op heden nog niets gehoord.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Misschien kan je dan eens proberen wat ik gedaan heb. De connectoren van de CEM los en opnieuw vast maken. De CEM zit in de cabine van de auto boven de voeten van de bijrijder.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
mijn zus had dit gisteren met haar v50, kapotte dynamo was hier het probleem
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Inmiddels ben ik 10 dagen verder waarbij ik de auto dagelijks gebruikt heb en is het probleem van Anti skid foutmelding of andere storingsmelding niet meer voorgekomen. Dus mogelijk heeft het los en vast maken van de connectoren op de CEM geholpen voor dit probleem.
Nog even een paar maanden afwachten of het probleem terugkeert.
Nog even een paar maanden afwachten of het probleem terugkeert.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Hier ook sinds zondag de 12e geen problemen meer.
Heb alle connectoren los gehad en ingespoten met contactspray.
Heb alle connectoren los gehad en ingespoten met contactspray.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Beste leden,
Ik ben sinds kort lid en heb contact gehad met Broekhuis voor een probleem met mijn airco.
Broekhuis vertelde mij dat er een recall op mijn auto zat: de pomp voor de ruitensproeier. Deze is vervangen op kosten van Volvo (niet door Broekhuis maar door Furness Zwolle).
Reden:
De rubbers van de pomp gaan lekken. Hierdoor lekt de pomp water, waarna dit water via de kabel die de pomp aanstuurt in je auto kan lopen. Dit komt dan in de CEM terecht en kan storingen, uitval of in het ergste geval brand veroorzaken (als ik een Engelse site mag geloven).
Bij mij was het geheel ook vochtig maar niet in de CEM gekomen.
Misschien speelt dit bij jullie ook?
Een belletje naar bijvoorbeeld Broekhuis Harderwijk en doorgeven van je kenteken kan uitsluitsel geven. Op mij kwamen ze zeer welwillend over, echt een aanrader. Furness Zwolle doet wat ingewikkelder.
Off topic: probleem met Airco kwam door een lekke condensor. Hier geldt een coulanceregeling voor, helaas viel mijn auto hier net buiten.
Ik ben sinds kort lid en heb contact gehad met Broekhuis voor een probleem met mijn airco.
Broekhuis vertelde mij dat er een recall op mijn auto zat: de pomp voor de ruitensproeier. Deze is vervangen op kosten van Volvo (niet door Broekhuis maar door Furness Zwolle).
Reden:
De rubbers van de pomp gaan lekken. Hierdoor lekt de pomp water, waarna dit water via de kabel die de pomp aanstuurt in je auto kan lopen. Dit komt dan in de CEM terecht en kan storingen, uitval of in het ergste geval brand veroorzaken (als ik een Engelse site mag geloven).
Bij mij was het geheel ook vochtig maar niet in de CEM gekomen.
Misschien speelt dit bij jullie ook?
Een belletje naar bijvoorbeeld Broekhuis Harderwijk en doorgeven van je kenteken kan uitsluitsel geven. Op mij kwamen ze zeer welwillend over, echt een aanrader. Furness Zwolle doet wat ingewikkelder.
Off topic: probleem met Airco kwam door een lekke condensor. Hier geldt een coulanceregeling voor, helaas viel mijn auto hier net buiten.
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Korte tijd later kwamen de storingsmeldingen weer terug. Toen de contacten van de CEM connectoren schoongemaakt met een wattenstaafje en wat zuurvrije vaseline.Henielma schreef: Inmiddels ben ik 10 dagen verder waarbij ik de auto dagelijks gebruikt heb en is het probleem van Anti skid foutmelding of andere storingsmelding niet meer voorgekomen. Dus mogelijk heeft het los en vast maken van de connectoren op de CEM geholpen voor dit probleem.
Nog even een paar maanden afwachten of het probleem terugkeert.
Nu is het een paar maanden verder en is het probleem niet meer teruggekomen.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Is mijn ervaring ook (en was tevens tip van de ANWB toen ik met allerlei vreemde meldingen stil kwam te staan...)Henielma schreef:Korte tijd later kwamen de storingsmeldingen weer terug. Toen de contacten van de CEM connectoren schoongemaakt met een wattenstaafje en wat zuurvrije vaseline.Henielma schreef: Inmiddels ben ik 10 dagen verder waarbij ik de auto dagelijks gebruikt heb en is het probleem van Anti skid foutmelding of andere storingsmelding niet meer voorgekomen. Dus mogelijk heeft het los en vast maken van de connectoren op de CEM geholpen voor dit probleem.
Nog even een paar maanden afwachten of het probleem terugkeert.
Nu is het een paar maanden verder en is het probleem niet meer teruggekomen.
Ik heb nu continu een spuitbusje contactspray in de auto liggen.
Maar al bijna jaar lang niet meer nodig gehad.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Handig om te weten: welke connector is dat?
Ik heb zelf ook een D5.....
Ik heb zelf ook een D5.....
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Oke, dank.
Heb je misschien een foto? Of zijn het gewoon alle connectoren die in de witte bak bij het voetendeel passagier zitten?
Heb je misschien een foto? Of zijn het gewoon alle connectoren die in de witte bak bij het voetendeel passagier zitten?
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Yep, boven en onderzijde.strui901 schreef: Oke, dank.
Heb je misschien een foto? Of zijn het gewoon alle connectoren die in de witte bak bij het voetendeel passagier zitten?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder