Dat is wel een heel bijzondere oorzaak van het probleem!
Nu maar hopen dat het de oorzaak was, is je probleem in ieder geval verholpen.
V50 2.4i houdt in op hogere snelheid
-
- 2nd Gear member
Helaas, het losse stukje koppakking op de nokkenasversteller was niet de oorzaak. Net weer duidelijk gevoeld dat de motor inhield, het motorlampje ging kortstondig branden en de melding 'Gas inhouden' kwam op het display.
-
- 2nd Gear member
De klepspeling is nog steeds niet gecontroleerd, omdat de dealer aangeeft dat hij niet denkt dat daar het probleem zit. Daarnaast kan je de klepspeling ook niet 'even' controleren. Maar ik denk toch dat hier het probleem te vinden is..
-
- 6th Gear member
Fijn zo,n dealer die als Jomanda gaat fungeren..zjeeraar schreef:De klepspeling is nog steeds niet gecontroleerd, omdat de dealer aangeeft dat hij niet denkt dat daar het probleem zit. Daarnaast kan je de klepspeling ook niet 'even' controleren. Maar ik denk toch dat hier het probleem te vinden is..
Je mag ook keer bij me langs rijden,dan kunnen we is goed uitlezen en eventueel compressie meten.
-
- 6th Gear member
zjeeraar schreef:Bedankt voor het aanbod MarioC70! De compressie is gemeten met zowel koude als warme motor en was goed. Op basis daarvan zegt men dat de kleppen in principe de oorzaak niet zijn. Klopt deze theorie volgens jou?
Nee,dat zegt inderdaad niets,als de speling op de minimale waarde staat,
compressie wordt gemeten op startsnelheid,dus op het toerental van starten.
Wat hij bij verschillende toeren aan compressie verlies heeft weet men dus niet.
Kleppen kunnen slecht sluiten op toeren,is de distributie recent vervangen soms?
-
- 2nd Gear member
Zeker top aanbod van mario! Echte rijdt de auto nu zo slecht dat ik er niet meer mee naar zijn woonplaats mee durf te rijden. De auto staat nu bij de dealer die naast mijn werk zit en hij gaat morgen de klepspeling meten.
-
- 6th Gear member
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
Is niet te hopen dat je zult moeten laten stellen,is een dure grap,incl distributie riem en stellen ben je een hoop geld kwijt.Bij de dealer...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Ik weet dat het een enorm bedrag zal zijn, maar eigenlijk hoop ik dat dit het wel is. Ik ben de auto nu al in totaal 5 dagen kwijt, en de dealer zegt verder alle mogelijke storingsoorzaken nagelopen te hebben. Mocht dit het dus niet zijn, dan vrees ik voor nog erger. Ik hoop het morgen te weten..
-
- 2nd Gear member
De volvo-dealer is er al een tijd mee bezig, ook klepspeling hebben ze nu als oorzaak uitgesloten.
Ze hebben zelfs al contact gehad met Volvo Nederland hierover, en men denkt nu in de richting van de nokkenaslijn, en ze gaan een ander tandwiel proberen...
Ze hebben zelfs al contact gehad met Volvo Nederland hierover, en men denkt nu in de richting van de nokkenaslijn, en ze gaan een ander tandwiel proberen...
-
- 2nd Gear member
Inmiddels heb ik de auto weer terug van de dealer. Ze hebben praktisch de halve motor uit elkaar gehaald, de klepspeling gemeten, die was ruim binnen de toleranties.
De nokkenasversteller was vies geworden, waarschijnlijk als gevolg door een verkeerd uitgevoerde reparatie, want ze hadden gezien dat er wel erg royaal met vloeibare pakking was omgegaan. Die is helemaal schoongemaakt en een tandwiel vervangen.
De nokkenasversteller was vies geworden, waarschijnlijk als gevolg door een verkeerd uitgevoerde reparatie, want ze hadden gezien dat er wel erg royaal met vloeibare pakking was omgegaan. Die is helemaal schoongemaakt en een tandwiel vervangen.