Beste forummers,
al enige tijd heb ik er zo nu en dan last van dat het slot van de kofferbak niet opent met de drukknop. Ik hoor dan wel even kort het geluid alsof het slot gaat openen maar dat zet dan niet door. Bij een tweede poging hoor ik ook het geluidje niet meer. Ik kan dan de kofferbak alleen openen met de sleutel. Het plastic afdekplaatje ligt dus al een hele tijd in het dashboardkastje.
Nu ontdekte ik onlangs dat het wel of niet normaal openen samenhangt met het weer. Bij droogte - komt niet veel voor in Nl - werkt het normaal openen niet; in gewoon nat Nederlands weer wel.
Omdat het niet zo vaak voorkomt dat het langere tijd droog is en dus de kofferdeksel niet gewoon te openen is heb ik er niet veel aandacht aan besteed.
Maar nu ik merk dat het samenhangt met vocht/droogte heb ik de vraag of iemand weet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is.
Al vast dank voor de reacties.
slot kofferbak weerafhankelijk?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Je kunt natuurlijk altijd het slot loshalen en schoonmaken, voor zover dat mogelijk is. Het kan zomaar vuiligheid zijn.
De reden dat je weinig reacties krijgt is waarschijnlijk dat dit probleem vrijwel niet voorkomt en er dus geen ervaringen mee zijn. Je kunt altijd nog eens gaan googelen en op internationale fora zoeken.
De reden dat je weinig reacties krijgt is waarschijnlijk dat dit probleem vrijwel niet voorkomt en er dus geen ervaringen mee zijn. Je kunt altijd nog eens gaan googelen en op internationale fora zoeken.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
Hallo Advolvos, De kofferbak van mijn vorige s60 wilde ook af en toe niet open. Na wat zoeken bleek het een kabelbreuk te zijn in de draad die uit de auto komt en naar het kofferdeksel loopt. Net op het punt waar de draad steeds draait als je het koffer sluit was een breuk ontstaan. Ik heb de draad eruit gehaald, de isolatie open gemaakt, de breuk gesoldeerd , krimpkous eromheen en weer gemonteerd. Daarna geen probleem meer gehad.
Misschien heb je wat aan deze ervaring. Succes!
Misschien heb je wat aan deze ervaring. Succes!
-
- 1st Gear member
Dank voor de reacties.
Gisteren was het weer zo ver. Weer een droge dag, de zon scheen op het kofferdeksel en het openen via het indrukken van de knop lukt niet. Het lijkt een soort weerstand waardoor het openen/ontsluiten niet doorzet. De eerste keer indrukken van de knop levert nog een geluid op, bij de tweede keer is dat ook weg, alsof er geen stroom meer is. Te vergelijken met starten met een (bijna) lege accu.
Ik ga in ieder geval het slot demonteren en zien wat er daar aan schoon te maken is.
Ook zal ik de kabels bekijken. Vwb de massastoring: zou dat samen kunnen hangen met iets meer of minder vocht c.q. hoge temperatuur en waar moet ik dan zoeken?
Bij de jaarlijkse beurt wordt de auto toch altijd door de dealer uitgelezen? Daar is nooit iets geconstateerd.
Gelukkig werkt openen met de sleutel wel steeds.
Gisteren was het weer zo ver. Weer een droge dag, de zon scheen op het kofferdeksel en het openen via het indrukken van de knop lukt niet. Het lijkt een soort weerstand waardoor het openen/ontsluiten niet doorzet. De eerste keer indrukken van de knop levert nog een geluid op, bij de tweede keer is dat ook weg, alsof er geen stroom meer is. Te vergelijken met starten met een (bijna) lege accu.
Ik ga in ieder geval het slot demonteren en zien wat er daar aan schoon te maken is.
Ook zal ik de kabels bekijken. Vwb de massastoring: zou dat samen kunnen hangen met iets meer of minder vocht c.q. hoge temperatuur en waar moet ik dan zoeken?
Bij de jaarlijkse beurt wordt de auto toch altijd door de dealer uitgelezen? Daar is nooit iets geconstateerd.
Gelukkig werkt openen met de sleutel wel steeds.