Nou maak je een fout Michel, Ik heb ooit (in een ver verleden) een 90-er (modeljaar 91) 440 met carburateur gehad.
Het betrof een 440 1.7 sunray met slechts 78 pk-tjes (dezelfde motor die ook in de 340 is geleverd)
En deze motor is tot de facelift of in ieder geval tot en met modeljaar '92 in de 440 geleverd in Nederland.
En mijn auto kwam niet uit Frankrijk!
Ik had idd ook een 1990-er met een carb..... (zelfde motor denk ik?) Maar met de 2.0i van 1995 ging de teller ver over de 200, daar in Duitsland. Wat dan de werkelijke snelheid is weet ik niet, maar ik denk dat ik dicht bij de 200 in de buurt kwam... :D:D
Good Old Vierkante Bakken Rule! Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar.... :headbang: V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
Ik heb dus ooit (toen ik nog op school zat van een oud volvomonteur) mee gekregen dat de wet voor vervaardigen van automobielen aan gescherpt is op eind '89 waarin vast gelegt is dat een auto een kat moest hebben die geregeld is.... (emisie eisen) Let op ik heb het dus over het bouwen van auto's het kan dus zijn dat jullie auto gebouwd is voor eind '89 of dat mijn leraar het gewoon fout had :roll: (of dat ik lag te slapen tijdens de les :oops: )
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Ik denk dus dat je echt lag te slapen tijdens de les.
Mijn auto was een modeljaar 1991 en was begin augustus 1990 van de band gelopen. En echt origineel voor de NL markt.
Er zat een ongeregelde kat onder die voldeed aan de U9 norm.
Hoe het precies zat met de data weet ik niet meer maar ik geloof dat het in 1992 was. (precies dat Modeljaar ging VOLVO voor de 400 serie ook over naar de 1.6 (82pk), 1.8 (90pk) en 2.0 (109pk) ter vervanging van de 1.721 cc motoren met 79 (=carburatie), 90 (carburatie en injectie) en 110 (injectie)pk)
Op de A5 tussen Haarlem - Hoofddorp haal ik 190 op de teller, doortrekken naar de 180 gaat met gemak, de laatste 10 km is het kruipen veel harder zou de mijne(1.8i mono) waarschijnlijk niet willen, ik heb nooit echt lang op top gereden, maar dat hoeft ook niet.
Volvo 460 B18u 1994 en een puch maxi RAG70ALU 1979!
440 GLE automaat schreef:ik begon met 1 op 10. van oudere mensen geweest misschien
maar na 2000km en een forte.
en na een paar goede lange ridjes (hehe 2000km in 3 weken)
rijdt hij nu al 1 op 12 hoe veel verder kan ik nog?
met een 440 1.8 CVT uit 1993?
ik haal 1 op 15.2 ben op 1 1/2 tank (90liter) naar tossa de mar in Spanje (1420km) gereden in 2004. gemiddelde snelheid 140 km/u.
Frankrijk grotendeels 150, midden in de nacht is daar niks te doen. En die Fransen flitsen al helemaal niet op tolwegen.
carb.. uitvoering is zo en zo minder zuinig.
en 1 op 15 wow.. das erg netjes.
en of het scheelt tussen een cvt of een hand bak tja ik weet het niet.
kijk inprinciepe kom ik nooit bover de 2500 rpm uit en rijd rond de 2800 toeren per min. op de snelwel.
en met een hand bak kom je al snel richting 3500 rpm.
maar goed toerental zegt ook niet altijd alles maar de stand van het gas pedaal wel.
ik ben toch altijd redelijk voorzichtig daar mee.
maar wie weet kan ik nog verder...
ik ga binnen een weeek of 2 weer naar belgie en dan heb ik een mooie rid van ong. 500km en dan eens kijken of hij nog zuiniger word..
marsm104 schreef:Ik haal inderdaad niet wat beters dan 1:14
En ik rij meestal wel lange stukken. Ommen-Amersfoort e.d.
Vanochtend geprobeerd een S60 D5 bij te houden, da's ook niet goed voor het verbruik
nee dat zelfde had ik met zoeen t5-R.
ik kwam overigens ook niet ver na dat de bestuurder door had dat ik ook wat sportief weg ging bij het stoplicht (kickdown rond de 6000rpm)
dacht hij van he das leuk ik geef ff gas bij en weg wassie :shock:
Ik zit gemiddeld met mijn 2 liter 480 tussen de 7,1 en 7,3 L/100km. Dit komt neer op ongeveer 1 op 14. Dat is met gemengd gebruik en toch redelijk wat stadsverkeer. Voor dit verbruik hoef ik dan ook geen moeite te doen. Op vakantie naar Luxemburg kon ik op 1 tank heen en terug. Toen zat ik gemiddeld op 6,3L/100km; 1 op 15,9. Voorwaarde is dan wel dat je op de snelweg niet boven de 115-120 komt. Met mijn vorige 480 heb ik nóg wel zuiniger gehaald.
Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik zorg altijd voor goed onderhoud, en daarbij goed materiaal. Gebruik een K&N inlegmat, dure olie, altijd behoorlijk verse bougies en tank voornamelijk Q8. Voor mijn gevoel heeft dit wel invloed.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
mightyspawn schreef:
ik haal 1 op 15.2 ben op 1 1/2 tank (90liter) naar tossa de mar in Spanje (1420km) gereden in 2004. gemiddelde snelheid 140 km/u.
Frankrijk grotendeels 150, midden in de nacht is daar niks te doen. En die Fransen flitsen al helemaal niet op tolwegen.
Ik rij wel 5 bak, maar of dat veel uitmaakt.
Ja, een 5 bak maakt heel veel uit ten opzichte van de CVT bak.
En vergeet niet dat je snelweg gereden hebt. vrijwel constant is ook heel goed voor een gunstig verbruik.
Maar nu even een waarschuwing van mijn kant, over Frankrijk.
Er wordt in Frankrijk idd niet geflitst op de tolwegen. (wel op de andere snelwegen en de Route National.)
Maar er wordt wel gelaserd. En dat gebeurt om de haverklap. Ook 's nachts of in de vroege ochtend. Zeker in de vakantieperiodes. Kan je bij het eerstvolgende tolstation even aan de kant. En direct aftikken in euro's. Gelukkig niet zelf meegemaakt maar wel de laseraars en de betrapten gezien. Dus pas op.
Vanwege die reden hou ik in Frankrijk maximaal 10 km/h boven Vmax aan op de teller. Dan ben ik safe.
mightyspawn schreef:
ik haal 1 op 15.2 ben op 1 1/2 tank (90liter) naar tossa de mar in Spanje (1420km) gereden in 2004. gemiddelde snelheid 140 km/u.
Frankrijk grotendeels 150, midden in de nacht is daar niks te doen. En die Fransen flitsen al helemaal niet op tolwegen.
Ik rij wel 5 bak, maar of dat veel uitmaakt.
Ja, een 5 bak maakt heel veel uit ten opzichte van de CVT bak.
En vergeet niet dat je snelweg gereden hebt. vrijwel constant is ook heel goed voor een gunstig verbruik.
Maar nu even een waarschuwing van mijn kant, over Frankrijk.
Er wordt in Frankrijk idd niet geflitst op de tolwegen. (wel op de andere snelwegen en de Route National.)
Maar er wordt wel gelaserd. En dat gebeurt om de haverklap. Ook 's nachts of in de vroege ochtend. Zeker in de vakantieperiodes. Kan je bij het eerstvolgende tolstation even aan de kant. En direct aftikken in euro's. Gelukkig niet zelf meegemaakt maar wel de laseraars en de betrapten gezien. Dus pas op.
Vanwege die reden hou ik in Frankrijk maximaal 10 km/h boven Vmax aan op de teller. Dan ben ik safe.
ach ja 150 is 10 boven maximum.
je mag 130, dan rij je 140. en 150 is correctie pas weggewerkt.
niet helemaal, maar dat hou ik me voor
Volgend jaar zomer gaat die lekker mee de pyreneeen in, lekker bergjes rijden. En dat voor een wagen die niet eens 100 pk heeft
een top snelheid ik had een volvo 440 turbo 1,7 die haalde 215 km/h uur
ik heb hem getest in duitsland .
maar hij wil wel 215 km/h uur maar ik kreeg dan wel slechte wegligging door die hoge snelheid dat komt dat de volvo maar 1030 kilo zwaar is en met heel veel vermogen dan krijg je minder goede wegligging met hele hoge snelheid .
maar verbruik ging ook wat omhoog ik kreeg op boardcomputer normaal met ong 110 a 120 km/h uur 9,6 l op 100 km tijdens 215 km/h kreeg ik 14,5 op 100 km .