motor "haakt" van V70 2.4T

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
peet
1st Gear member

Sinds kort lijkt het wel of de motor "haakt", dit merk je het best wanneer je met de cruisecontrol of constant gas geeft rijd.
Auto is pas bij dealer geweest voor oa. distributieriem :evil: wissel en heb gevraagd of ze er naar wilden kijken.
Bij ophalen zeiden ze dat er niets aan de hand was en ze zelf niets aan de auto gemerkt hebben.
Ik dacht idd. dat het weg was maar nu lijkt het wel vaker terug te komen maar dat kan ook een idee zijn.
Heb de climaatcontr. al uitgezet en het leek iets minder maar de pomp kan toch niet zo'n invloed hebben op de motor?
Wie is bekend met dit probleem want ik ga binnenkort naar Noorwegen en wil niet al die kilometers mezelf op zitten jutten.
Bvd, Peter
T5Fred
3rd Gear member

Beste Peter,

Het is bijna zeker de compressor van de airco. Wellicht staat hij niet helemaal goed afgesteld waardoor je het beter voelt dan voorheen maar dat deze het is is vrijwel zeker. Alle auto's hebben hier last van, probeer het nog een keer met de airco uit, dan moet het weg zijn. Iets anders kan ik niet bedenken. Suk6.

Fred.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
peet
1st Gear member

Hallo fred,

bedankt voor je reactie!
De airco is idd. pas schoongemaakt en nagekeken maar wat is er aan afstellingen te doen aan de pomp?
Ik ga zo snel mogenlijk een afspraak maken en dan hoop ik dat ze iets vinden.

PeterHallo fred,

bedankt voor je reactie!
De airco is idd. pas schoongemaakt en nagekeken maar wat is er aan afstellingen te doen aan de pomp?
Ik ga zo snel mogenlijk een afspraak maken en dan hoop ik dat ze iets vinden.

Peter
peet
1st Gear member

iets niet helemaal goed gegaan denk ik
T5Fred
3rd Gear member

Aan de compressor is niets af te stellen, wel kan de "luchtspleet" van de magneetkoppeling te groot zijn waardoor hij op een andere manier aangrijpt dan zou moeten.

Het kan ook zijn dat jij de airco beter aan voelt grijpen (haken) dan voorheen omdat hij opnieuw gevuld is. Een goed gevulde installatei werkt met een hogere druk en daarmee dus ook een hogere werstand bij aanslaan, ik denk dat je dat voelt.

Probeer het toch nog even zonder airco, dan moet het echt weg zijn.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
peet
1st Gear member

Ok Fred, ik ga het zonder airco proberen maar die luchtspleet verkleinen is dat wel mogelijk?
Oceanracer
Geartronic member

Hallo Peet,

Denk toch dat je aan de "hik" zult moeten wennen. Echt iedere Volvo-compressor voel je aan- en uitschakelen. Bij de een wel wat beter/meer dan de andere. Diegene die zeggen het nooit te merken, hebben OF de airco niet op automaat staan OF zouden zelfs een lekke band nog niet opmerken :-). Die laatste groep moet je dan ook niet serieus namen, haha

Sla de andere topics hier en maar eens op na. Echt iedereen "klaagt" er over.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Oceanracer
Geartronic member

Die laatste groep moet je dan ook niet serieus namen... nemen natuurlijk!
peet
1st Gear member

Ja wennen dan maar.
Wel vreemd hoor bij m'n V40 kan ik niet zeggen dat ik ooit iets gemerkt heb en daarvoor een vectra met cc. gehad waar ik ook geen last heb gehad.
Oceanracer
Geartronic member

Ik vind het ook vreemd hoor. Maar m'n vorige V70 (classic) had precies het zelfde euvel, m'n huidige dus ook en haast iedereen hier op het forum klaagt er over. Bij mijn lesgolfjes (handmatig of climatronic maakt niet uit) merk je ook niets van het in en uitschakelen van de compressor, behalve de eerste keer als je hem tijdens de rit handmatig inschakeld. E.e.a. schijnt te maken te hebben met het type wat is gebruikt. Zo kun je een aan/uit compressor hebben en een modulerende. Bart Simpson weet daar veel meer van dan ik. Vraag hem maar eens. Krijg je direct de goede uitleg :-)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”