Originele sideskirts

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
JoostVolvo
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36

Beste Mensen,

zoals jullie weten heb ik net mijn volvo S40 een klein maandje. Net bij het uitstappen na het inparkeren kwam ik erachter dat de sideskirt die er origineel op zit (zo'n zwarte, zie de foto in het andere topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7628) aan de rijders kant een beetje verbogen is, waarschijnlijk door het in- en uitstappen bijv. door ertegen te stoten.

Nu is mijn vraag, is het moeilijk en mogelijk als leek om zo'n sideskirt zelf te verwijderen en monteren? Of is het handiger om de auto naar de dealer te brengen voor vervanging? Dan doe ik dat tegelijk met de eerst volgende beurt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten
JoostVolvo
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Als je de auto even op de krik zet, zul je vanzelf zien dat je eerst aan de achterkant een afwerk lijstje eraf moet halen. Dit is een klik systeem. Ik weet echter niet hoe dit systeem precies werkt, maar normaal gesproken is het een kweste met je schroevendraaier er tussen gaan en dan rustig met je vingers de strip eraf halen. Als het goed is zie je daarna een aantal bouten die je los moet halen. Daarna even met een föhn de skirt verwarmen en weer in model buigen.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Alles aan de onderkant loshalen.
Dus de parker aan de voorkant , de 6(geloof ik) zwarte drukdoppen eruit trekken, en dan de gehele skirt in de lengte naar voren schuiven(naar acher als naar voren niet lukt) en de skirt komt los.
Monteren door de skirt op de klemmen te klikken waarvan je hem hebt los geschoven , deze klemmen blijven nl. aan de auto zitten.
Erop schuiven kan ook, maar is wat lastiger in je eentje.
drukdoppen terug en de parker en hij valt er niet meer af.
Succes.
Phase I heeft dus 1 parker en de rest klemmen.
Geen losse strips en bouten.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
JoostVolvo
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36

Bedankt voor de beschrijvingen, ik ga het zeker uitproberen om te repareren! Daar zal ik wel een hele zaterdag middag voor nodig hebben haha

iig bedankt!
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Gelukkig hebben we CeeBee, als je ziet hoe zijn V-40 er bij stond!!!! =D> ik zit nog steeds te watertanden en te wachten op dat geldschip...

Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”