Dat is voor mij ook steeds duidelijker aan het worden !!kawaman schreef:We zijn het er wel allemaal over eens dat het een D5 moet worden!!
Misschien toch weer een V50 (D5 geartronic) ??
- Delta
- 4th Gear member
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- Bart
- 8th Gear member
Met handbak is het gewoon een erg sportieve en snelle bak (ik kan het weten, die van Kawaman was eerst van mij
). Met een GT is hij wat meer op comfort gericht, gezapiger is niet het juiste woord maar komt het beste in de buurt.
Maar een V50 D5: super!!!

Maar een V50 D5: super!!!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
Na 9 maanden te hebben gereden in een V50 2.0D handbak hebben we besloten om de V50 in te ruilen voor een V50 D5 GT...
Als ik vooraf had geweten hoeveel problemen de 2.0D zou opleveren had ik de auto nooit gekocht...van de 9 maanden heeft de V50 2 maanden bij de dealer gestaan. Veel onderdelen zijn vervangen en uiteindelijk is al ons vertrouwen in de 2 liter verloren gegaan.
Bij de aanschaf leek het allemaal mooi
68 duizend km op de teller.. de auto was vrij kaal maar had toch genoeg luxe om er een leuke V50 van de te maken. Tussen alle garage bezoeken door zelf de kunststof inleg vervangen voor aluminium, het Dalatec interieur volledig vervangen voor leder en de nieuwe 17 inch Spartacus velgen maakte het geheel af..
De auto trilde in het begin erg bij 120 km per uur.. kwestie van balanceren zei men.. na 4 x alles opnieuw te hebben gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe Michelin banden, andere velgen, besloten om de velgen op de auto te laten balanceren.. Door dit te doen zijn de trillingen minimaal.. en kan iedere V50 rijder dit aanraden.
Naast de trillingen bleek dat het vliegwiel kapot was.. dit werd vervangen.. Naast het vliegwiel hebben we natuurlijk meteen een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten laten plaatsen. Echter.. bij gasgeven bleef de auto niet lekker ridjen, onrustig. Als je met cruise control reed merkte je dat de motor steeds aan het inhouden was.. de EGR werd vervangen maar het probleem bleef.. tuning erop laten zetten voor ietwat meer vermogen en de hoop dat de motor wat soepeler ging lopen.. helaas niet het geval.. vervolgens naar Volvo Beesd... 2,5 week weg.. daar werden de verstuivers vervangen.. niet de oplossing.. daar werden diverse sensoren vervangen.. niet de oplossing.. daar werd de ECM vervangen.. en dat laatste hielp. De auto bleef niet meer inhouden als je met de cruise control reed. Na een week te hebben gereden kregen we een foutmelding en moesten terug naar de garage.. het roetfilter werd handmatig geregenereerd.. we konden weer een week rijden.. weer een melding... en weer terug naar de garage.. daar werd de brandstofpomp vervangen en dat zou de oplossing zijn.. na het vervangen van dat ding bleef de auto om de 300 km regenereren.. het verbruik van de auto ging van 6.5 gemiddeld naar 7.3 over en de auto reed als een dweil tijdens het regeneratieproces.. wij dus weer terug.. roetfilter laten vervangen (coulance regeling maar koste ons wel 600 euro).. twee weken terug hoorde we bij het gasgeven een piepend geluid, vooral in de lage toerental.. u begrijpt.. wij weer terug.. ze stonden bij de dealer voor een raadsel..
Na drie dagen nog geen oplossing.. om ook nog de turbo..te laten vervangen.. dat werd ons iets te gortig.. uiteindelijk heeft men de tuning (Rica) maar weer eraf gehaald en het gepiep was weg..
Er staat 1 ton op de teller.. we hebben in die 9 maanden 35 duizend km gereden... 35 duizend km met steeds het gevoel dat de auto niet goed rijdt en dat heeft ons doen besluiten om toch voor een andere te gaan kijken
De dealer heeft werkelijk alles gedaan om ons tevreden te stellen en we nemen hen dan ook niets kwalijk. Sterker nog heb nu een V50 D5 GT gezien.. heb er twee keer een proefrit mee gemaakt en ik merk dat die auto lekker rijdt.. ok het geluid bij gasgeven is wat luider maar vind het persoonlijk een heerlijke roffel. De automaat schakelt soepel, veel prettiger dan de stroeve handbak in de 2 liter..
Heb ook het gevoel dat de auto wat stabieler op de weg ligt (kan verbeelding zijn maar het voelt allemaal net anders.. mooi volledig interieur met navigatie etc etc. We hopen snel dat we de auto over kunnen nemen en dan hoop ik helemaal dat het vertrouwen in Volvo ook weer terugkomt
zodat ik over een paar maanden dit topic kan aanvullen met positief nieuws!
Als ik vooraf had geweten hoeveel problemen de 2.0D zou opleveren had ik de auto nooit gekocht...van de 9 maanden heeft de V50 2 maanden bij de dealer gestaan. Veel onderdelen zijn vervangen en uiteindelijk is al ons vertrouwen in de 2 liter verloren gegaan.
Bij de aanschaf leek het allemaal mooi

De auto trilde in het begin erg bij 120 km per uur.. kwestie van balanceren zei men.. na 4 x alles opnieuw te hebben gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe Michelin banden, andere velgen, besloten om de velgen op de auto te laten balanceren.. Door dit te doen zijn de trillingen minimaal.. en kan iedere V50 rijder dit aanraden.
Naast de trillingen bleek dat het vliegwiel kapot was.. dit werd vervangen.. Naast het vliegwiel hebben we natuurlijk meteen een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten laten plaatsen. Echter.. bij gasgeven bleef de auto niet lekker ridjen, onrustig. Als je met cruise control reed merkte je dat de motor steeds aan het inhouden was.. de EGR werd vervangen maar het probleem bleef.. tuning erop laten zetten voor ietwat meer vermogen en de hoop dat de motor wat soepeler ging lopen.. helaas niet het geval.. vervolgens naar Volvo Beesd... 2,5 week weg.. daar werden de verstuivers vervangen.. niet de oplossing.. daar werden diverse sensoren vervangen.. niet de oplossing.. daar werd de ECM vervangen.. en dat laatste hielp. De auto bleef niet meer inhouden als je met de cruise control reed. Na een week te hebben gereden kregen we een foutmelding en moesten terug naar de garage.. het roetfilter werd handmatig geregenereerd.. we konden weer een week rijden.. weer een melding... en weer terug naar de garage.. daar werd de brandstofpomp vervangen en dat zou de oplossing zijn.. na het vervangen van dat ding bleef de auto om de 300 km regenereren.. het verbruik van de auto ging van 6.5 gemiddeld naar 7.3 over en de auto reed als een dweil tijdens het regeneratieproces.. wij dus weer terug.. roetfilter laten vervangen (coulance regeling maar koste ons wel 600 euro).. twee weken terug hoorde we bij het gasgeven een piepend geluid, vooral in de lage toerental.. u begrijpt.. wij weer terug.. ze stonden bij de dealer voor een raadsel..
Na drie dagen nog geen oplossing.. om ook nog de turbo..te laten vervangen.. dat werd ons iets te gortig.. uiteindelijk heeft men de tuning (Rica) maar weer eraf gehaald en het gepiep was weg..
Er staat 1 ton op de teller.. we hebben in die 9 maanden 35 duizend km gereden... 35 duizend km met steeds het gevoel dat de auto niet goed rijdt en dat heeft ons doen besluiten om toch voor een andere te gaan kijken

De dealer heeft werkelijk alles gedaan om ons tevreden te stellen en we nemen hen dan ook niets kwalijk. Sterker nog heb nu een V50 D5 GT gezien.. heb er twee keer een proefrit mee gemaakt en ik merk dat die auto lekker rijdt.. ok het geluid bij gasgeven is wat luider maar vind het persoonlijk een heerlijke roffel. De automaat schakelt soepel, veel prettiger dan de stroeve handbak in de 2 liter..
Heb ook het gevoel dat de auto wat stabieler op de weg ligt (kan verbeelding zijn maar het voelt allemaal net anders.. mooi volledig interieur met navigatie etc etc. We hopen snel dat we de auto over kunnen nemen en dan hoop ik helemaal dat het vertrouwen in Volvo ook weer terugkomt

V50 D5 GT edition II
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik hoop dat je veel plezier gaat krijgen met de D5.
Wat een drama met die 2 liter, Volvo onwaardig!
Wat een drama met die 2 liter, Volvo onwaardig!
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Delta
- 4th Gear member
Bedankt voor je uitvoerig relaas, ik heb proefgreden met de 2.0d automaat en ga volgende week rijden met de geartronic. Ik laat wel weten watvde veschillen zijn.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- V50-Mart
- 4th Gear member
Dat je van je vrouw ueberhaupt na die ellende weer mag kijken voor een Volvo is al bijzonder!.. :agrue:
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 5th Gear member
Die 2.0D is wel een maandagmorgenauto zeg. Er zijn ook veel 2.0D rijders die wel tevreden zijn gelukkig. De handbak geeft een klik-klak gevoel dat klopt. Maar met een beetje gevoel voor techniek een heerlijke combinatie met de 2.0D
Hopelijk is de opvolger minder problematisch.
Hopelijk is de opvolger minder problematisch.
V40 T2 Nordic+
-
- 3rd Gear member
Denren,
wat een klucht, ik herken dit, mijn eerste v50 2.0D, ook meer in de garage/fabriek dan thuis, evrvangen door een nieuwe 2.0D, nu al 7 jaar aan het rijden zonder enig probleem.
Een V50 D5 GT, als ik mocht kiezen, dan was het dat geworden, maar we zijn thuis met 2 rijders voor de V50...
wat een klucht, ik herken dit, mijn eerste v50 2.0D, ook meer in de garage/fabriek dan thuis, evrvangen door een nieuwe 2.0D, nu al 7 jaar aan het rijden zonder enig probleem.
Een V50 D5 GT, als ik mocht kiezen, dan was het dat geworden, maar we zijn thuis met 2 rijders voor de V50...
-
- 2nd Gear member
Het kan dus kennelijk wel met de 2.0D.. de dealer zei ook dat ze dit niet vaak mee maken.BG_Volvoforum schreef:Denren,
Om een lang verhaal kort te maken. gisteren hebben we onze V50 2.0D bij de garage ingeleverd en daar stond de nieuwe V50 (ook tweedehands hoor

Vind het jammer dat de oude auto voor zoveel ongemak heeft gezorgd..
De nieuwe moet dit doen vergeten.. Nu hebben we een D5 GT aangeschaft.. en ik moet zeggen.. dat rijdt toch wel iets anders... Gisteren een lange rit gemaakt en met een lach uitgestapt

Nu hopen dat deze auto ons het vertrouwen in Volvo terug gaat geven.
V50 D5 GT edition II
-
- 2nd Gear member
En inmiddels zijn we een aantal maanden verder en stap nog steeds met een lach in en uit de auto. Ben wel benieuwd of Delta inmiddels een V50 D5 heeft aangeschaft.. ik heb er onlangs de ecotuning van Rica erop laten zetten en je merkt duidelijk een verschil. 25 pk meer of minder maakt op het vermogen van 180 pk niet veel uit echter je merkt toch verschil, meer kracht en snellere acceleratie. Qua verbruik moet nog blijken, heb het idee dat het iets scheelt al valt het meest te behalen met rustig rijden..
Voor mij is het duidelijk.. geen handgeschakelde bak meer. De automaat is inderdaad wat traag maar.. die eerste 3 tiende van een seconden worden in de volgende 8 sec volledig goedgemaakt
Overigens geeft de dealer aan dat de distributieriem echt pas bij de 180 duizend vervangen hoef te worden, eerder is onzin als de auto een paar jaar oud is.
Voor mij is het duidelijk.. geen handgeschakelde bak meer. De automaat is inderdaad wat traag maar.. die eerste 3 tiende van een seconden worden in de volgende 8 sec volledig goedgemaakt

Overigens geeft de dealer aan dat de distributieriem echt pas bij de 180 duizend vervangen hoef te worden, eerder is onzin als de auto een paar jaar oud is.
V50 D5 GT edition II