Weghalen / plasti dippen volvo letters op achterklep

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
pvdwaal
3rd Gear member

Ik heb het nog niet gevonden in dit forum, maar is het mogelijk om de letters van het Volvo embleem op de achterklep te verwijderen zonder dat deze dan gaten of andere onvolkomenheden achter laten?

En zijn er anders mensen die hiervoor aan de slag zijn geweest met plasti dip?

Ik ga de V40 sowieso bestellen zonder aanduidingen en ik denk dat het niet misstaat om de gehele achterklep op te schonen en dus ook de Volvo letters. De uitgevulde tekst met flinke tussenruimte had mooier gekund vind ik persoonlijk.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik vermoed dat ook deze letters gewoon geplakt zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
P-V60
3rd Gear member

Je hoeft de letters niet te verwijderen voor plastidip hoor. Als je het gewoon enigzins netjes afplakt dan schiet hij netjes lost bij de naadjes tussen de letters en achterklep. Daarom is dat spul zo verrekte handig! :)
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Xenobe
3rd Gear member

De letters zijn gewoon geplakt, kan je er met een tandflossdraad of vislijndraad eraf halen. Gewoon beginnen met de draad onder een letter te houden & dan naar boven toe eraf halen. Zo voorkom je krassen dat afkomstig is van vuiligheid dat bovenaan tussen die letter & de lak zat.

Ikzelf heb mijn letters met plastidip gedaan. Hier een foto:
Afbeelding
Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
pvdwaal
3rd Gear member

P-V60 schreef:Je hoeft de letters niet te verwijderen voor plastidip hoor. Als je het gewoon enigzins netjes afplakt dan schiet hij netjes lost bij de naadjes tussen de letters en achterklep. Daarom is dat spul zo verrekte handig! :)
Ik bedoelde:
Of letters verwijderen
Of plasti dippen wanneer verwijderen niet kon ivm gaten / beschadigingen, restmeuk etc.

Als alternatief dus :)

Maar dank voor reactie en ik vroeg me in begin idd al af hoe je nou moest afplakken of hoe je je letters moest "lossnijden". Helemaal niet dus :)
Gewoon voorzichtig trekken heb ik op youtube gezien. Het is zeker heel gaaf spul

Xenobe schreef:De letters zijn gewoon geplakt, kan je er met een tandflossdraad of vislijndraad eraf halen. Gewoon beginnen met de draad onder een letter te houden & dan naar boven toe eraf halen. Zo voorkom je krassen dat afkomstig is van vuiligheid dat bovenaan tussen die letter & de lak zat.

Ikzelf heb mijn letters met plastidip gedaan.
Staat inderdaad heel netjes. Jij hebt temninste de niet-uitgevulde tekst.
Zal de dealer met de tijd eens lief aankijken of zij die letters voor me willen verwijderen ;)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Xenobe
3rd Gear member

Als je ze wilt plastidippen, genoeg lagen leggen & met een tandenstoker kan je makkelijk het residu verwijderen. Bv als je een O gedaan heb, zit er in het midden natuurlijk een stukje dat niet gedaan moet worden, en met die tandenstoker krijg je dat er makkelijk af.

Het is vooral is experimenteren op een zondag ;)
pvdwaal
3rd Gear member

Dank voor de tips. Ik ga zeker dippen wanneer de dealer de letters niet wil / kan verwijderen.

Ik heb net een foto gepakt van de witte V40 van Hakan en even snel de letters verwijderd. Staat toch een stuk gaver vind ik zelf.

- 3x Renault Clio
HakanC
3rd Gear member

Laat zien.:p
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
IV39
4th Gear member

Xenobe schreef:De letters zijn gewoon geplakt, kan je er met een tandflossdraad of vislijndraad eraf halen. Gewoon beginnen met de draad onder een letter te houden & dan naar boven toe eraf halen. Zo voorkom je krassen dat afkomstig is van vuiligheid dat bovenaan tussen die letter & de lak zat.
Heb je toevallig nog meer geplastidipt? Mooi om te zien dat je er een persoonlijke tint aan kan geven.

Ik denk erover om mijn velgen te doen als ik mijn nieuwe auto heb.
Is plastidip altijd mat van kleur?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
pvdwaal
3rd Gear member

HakanC schreef:Laat zien.:p
Haha, uiteraard wilde ik het niet zonder jouw toestemming doen :)

Afbeelding

Afbeelding

- 3x Renault Clio
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zelf zou het niet doen. Vind het zo'n ''blote billen'' gezicht.

V40 en motoraanduiding weg, ok.... dat maakt het wat strakker.

Maar de prachtige volvo letters weg maakt het wel heel kaal.

Maar dat is persoonlijk he :)
Volvo - For Life
pvdwaal
3rd Gear member

IV39 schreef:Is plastidip altijd mat van kleur?
Ja, maar daar heb je weer een andere voor om mat glanzend te maken:
http://plastidip.nl/plastidip-bestellen ... glossifier

- 3x Renault Clio
Xenobe
3rd Gear member

IV39 schreef:
Heb je toevallig nog meer geplastidipt? Mooi om te zien dat je er een persoonlijke tint aan kan geven.

Ik denk erover om mijn velgen te doen als ik mijn nieuwe auto heb.
Is plastidip altijd mat van kleur?
Ik heb een tijdje geleden nog met blauwe plastidip gespeeld & ga dit binnekort terug proberen :) Zoals blauwe spiegelkappen of mss zelfs een zweedse vlag op de bestuurdersspiegel (al een tijdje in het hoofd, maar nog geen tijd voor gehad). De plastidip valt op mijn v50 best mee, ik heb nogal wat gewrapt in Carbon zwart (grill, middenconsole, ook de spiegels geprobeerd).

Ik wou niet dat mijn wagen er hetzelfde uitziet als al die lease wagens, dus heb ik er idd mijn eigen smaak gegeven :)

Plastidip is altijd mat, maar je kan er een glossifier overdoen, waardoor het glanzend wordt.

En mijn letters zou ik er nooit afhalen, ik vind het een beetje kaal dan op de achterkant.
pvdwaal
3rd Gear member

Xenobe schreef:Ik wou niet dat mijn wagen er hetzelfde uitziet als al die lease wagens, dus heb ik er idd mijn eigen smaak gegeven
Kijk, en DAT is nu ook mijn mening :)
Vandaar dat ik altijd kies voor velgen buiten de standaard dealer boekjes om. Zaken als tinten, dakfolie, en verwijderen teksten hoort hier zeker ook bij inderdaad.

- 3x Renault Clio
lint
Geartronic member

Ik vind de chromen Volvo letters wel mooi staan, maar dan wel zonder type en motoraanduiding.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
sjefket
2nd Gear member

Voordeel van plastidippen en wrappen.. Het kan gewoon met je lease auto. Vlak voordat je hem weer moet inleveren trek je het spul er gewoon weer vanaf :) Ik ga ook zeker het e.e.a. doen zodra mn Witte R binnen is.
pvdwaal
3rd Gear member

sjefket schreef:Voordeel van plastidippen en wrappen.. Het kan gewoon met je lease auto. Vlak voordat je hem weer moet inleveren trek je het spul er gewoon weer vanaf :) Ik ga ook zeker het e.e.a. doen zodra mn Witte R binnen is.
Verwijderd is inderdaad meteen zo permanent :)

Wanneer verwacht jij hem? Dan wil ik wel eens een foto zien met gedipte letters. Voordeel is dan uiteraard dat het in paar tellen weer ongedaan gemaakt is.

Ach, ik heb voorlopig nog t/m september om te beslissen. Bestelling gaat hopelijk deze week de deur uit. Helemaal kaal vind ik zeker ook mooi gezicht.

- 3x Renault Clio
IV39
4th Gear member

Bedankt Xenobe en pvdwaal voor de toelichting.

Ik krijg gewoon een standaard velg bij mijn leasebak (wit) maar ik wil de velgen waarschijnlijk een tintje donkerde hebben (standaard lichtmetaal). En misschien de letters en spiegels ook nog, maar dat bepaal ik als ik de auto in het echt gezien heb.

Blijft de plastidip goed zitten op een velg? Ook in een wasstraat? (liever lui dan moe ;)
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Xenobe
3rd Gear member

Als je genoeg lagen legt op u velgen & vooral dunne lagen, dan gaat die goed blijven zitten. Kijk maar eens naar de metalizer plastidip ;) zal mooi zijn op velgen.

Ik spuit mijn wagen altijd af met een hoge druk reiniger & de dip blijft toch al enkele maanden hangen, dus ik zou mij geen zorgen maken :)
pvdwaal
3rd Gear member

IV39 schreef:Blijft de plastidip goed zitten op een velg? Ook in een wasstraat? (liever lui dan moe ;)
Juist als ik google op die dip zooi krijg ik voorbeelden van velgen. De dip laag doorstaat volgens zeggens zelfs bandenwissels (zomer <-> winter) en volgens de website http://plastidip.nl kan je met een volledig gedipte auto ook in de wasstraat en zou je een hogedruk reiniger kunnen gebruiken.
Hoe reinig ik onderdelen die met Plasti Dip behandeld zijn?

U kunt alle gespoten delen wassen met heet water en shampoo. Plasti dip kan ook tegen de wasstraat en hoge drukreiniger. Uiteraard zijn er grenzen en kunt u bij verkeerd gebruik van een hoge druk reiniger schade aanrichten aan de coating.
Dus ik denk van wel :)

- 3x Renault Clio
Plaats reactie

Terug naar “V40”