Een hele goede warme maandagavond(16C*),
Ik vroeg me af wat het beste is om je bekleding mee te reinigen. Het gaat om lichte T-tec bekleding.
Ben aan de slag gegaan met een paar middeltjes, maar dit helpt niet echt.
Wie heeft de gouden tip?
Zijn er trouwens ook ervaringen met het chippen van een v50 2.0d met een stand boven de 250k?
Tips om bekleding te reinigen?
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Again: een APC (All Purpose Cleaner) in combinatie met een zacht borsteltje, afnemen met een vochtige MFdoek. Hardnekkige vervuiling: voorzichtig proberen met een wonderssponsje van Action of Blokker.
- mslik
- 3rd Gear member
Hoi,
Mijn ervaring is een combi. Als je iemand hebt die een stoom apparaat heeft, leen die. Maak als eerste met het stoom je bekleding schoon. Het stomen reinigt niet alleen, het dood ook de bacteriën. Daarnaast zal stoom hardnekkig vuil losweken. Dit kun je vervolgens met een doek afnemen (vaak hebben stoom reinigers zelf ook een doek rond de stoom mond) en dan laten drogen. Daarna kun je met een zacht schoonmaak middel de laatste vlekken wegnemen.
Let er wel op dat verschillende stoffen, verschillend reageren op hitte. Test als eerste het stomen op een plek die je niet ziet, en laat ook nooit de stoom reiniger te lang op 1 plek hangen.
Als je stoom gebruikt, krijg je hetzelfde effect als wat schoonmaak bedrijven bedoelen met Deep Cleaning Effect
. Is niets anders dan stoom en een goedje daarna.
Succes!
Mijn ervaring is een combi. Als je iemand hebt die een stoom apparaat heeft, leen die. Maak als eerste met het stoom je bekleding schoon. Het stomen reinigt niet alleen, het dood ook de bacteriën. Daarnaast zal stoom hardnekkig vuil losweken. Dit kun je vervolgens met een doek afnemen (vaak hebben stoom reinigers zelf ook een doek rond de stoom mond) en dan laten drogen. Daarna kun je met een zacht schoonmaak middel de laatste vlekken wegnemen.
Let er wel op dat verschillende stoffen, verschillend reageren op hitte. Test als eerste het stomen op een plek die je niet ziet, en laat ook nooit de stoom reiniger te lang op 1 plek hangen.
Als je stoom gebruikt, krijg je hetzelfde effect als wat schoonmaak bedrijven bedoelen met Deep Cleaning Effect

Succes!
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)