Ik ben Justin, 30 jaar en woonachtig in het mooie Haarlem. Samenwonend met vriendin en hondje

Inmiddels is de tijd aangebroken dat ik m'n 3de leaseauto mag uitzoeken en afgelopen weekend de knoop doorgehakt m.b.t. de V40.
Allereerst even een stukje autogeschiedenis. Ik ben opgegroeid en besmet met het Alfa Romeo virus

Maar goed we zitten hier op het Volvo Forum, dus ik kan wel de loftrompet afsteken over Alfa Romeo, maar dat is vast niet wat jullie willen lezen

Op de shortlist voor de 3de leaseauto stond natuurlijk de Giulietta, maar die werd toch echt te duur. De MiTo die ik nu rij is redelijk prijzig en een aantal requirements die ik meekreeg van m'n vriendin waren o.a. goedkoper, groter en comfortabeler.
De shortlist bestond verder uit de Focus, Golf en Megane. Allemaal hebben deze 14% bijtelling dus dan kan je lekker losgaan op de optielijst. De Focus en Golf vielen toch al wel snel af, want te saai en 13 in dozijn. De Megane zou het gaan worden; een GTline met wat leuke features. Maar toen kwam daar het hele plezierige nieuws dat ook een V40 14% bijtelling heeft!!!
Ik heb me helemaal ingelezen en alles rondom Volvo en de V40. Al veel gelezen hier op het forum en 2 weken geleden een proefrit gemaakt in een V40 D2 R-Design. Wat een prachtige auto. Sjiek, sportief, comfortabel. Alles wat je maar wilt heeft deze V40! Die moest het dus gaan worden! Het moeilijkst vond ik nog de keuze voor de kleur: Zwart en rood vielen af omdat ik die al heb gehad bij de vorige 2 leaseauto's. Rebel Blue vond ik erg tof, maar vond m'n vriendin helemaal niks. Die wilde het liefst Titanium Grey. Dat vond ik dan weer niet de beste keuze, omdat ik de V40 in een lichte kleur het mooist vind uitkomen. Het is uiteindelijk Ice White geworden

Hieronder de complete configuratie van mijn toekomstige V40.
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Opties
- R-Design Plus Line
- Business Pack Pro incl. Sensus Connected Touch en Premium Sound Multimedia
- Verlichtingspakket 2
- Driver Alert & Lane Keeping Aid system
- Volvo Alarm
- Keyless Drive
- Extra getint glas achter
- Verwarmbare voorstoelen
- Verwarmbare voorruit
- Waterafstotend glas voorste zijruiten