Vandaag bij mijn s60 (2.4 170pk,2001) de schokbrekers laten testen op een trilbank, ik heb dit laten doen omdat er al geruime tijd een vervelende rammel linksachter is.
Wat bleek nu, de demper linksachter had nog maar 15%, de rest rond de 70%.
Ik vraag mij af hoe dit verschil kan, de auto heeft pas 126.000KM gelopen ? Er heeft ook nooit een trekhaak onder gezeten, die heb ik er zelf op gezet.
Of is het normaal dat rond deze km stand de dempers versleten kunnen zijn?
Ik heb wel eens dempers moeten vervangen in het verleden bij mijn auto's maar meestal tussen 170.000 en 200.000km.
achter schokbrekers versleten bij 126.000KM ??
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Tja, zou ook kunnen, auto heeft ook een half jaar stil gestaan voordat wij hem kochten.kan er ook iets mee te maken hebben
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Misschien is lekkage van die demper de oorzaak van de afgenomen werking.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
Ik weet dat mijn vader zijn S60 2.4 140PK (2003) bij 67.000km ook linksachter een nieuwe schokbreker heeft gehad in 2006. Dit vanwege een hevige rammeling linksachter. De auto was toen met selected used garantie aangeschaft. De dealer zei dat normaal gesproken voor schokbrekers ongeveer 200.000 km staat, maar goed shit happens. Is ook vervangen onder garantie. Sindsdien geen problemen meer gehad met de schokbrekers.
Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Hangt ook gewoon af van de weg kwaliteit, een belgische schokbreker houdt 't natuurlijk minder lang vol dan een Nederlandse.
En das het zelfde als een auto veel in een dorp/stad rijdt...
Schokbrekers op onze oude S60 waren nog origineel bij 340.000km...
En das het zelfde als een auto veel in een dorp/stad rijdt...
Schokbrekers op onze oude S60 waren nog origineel bij 340.000km...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Ik heb de nieuwe vanmorgen eronder gezet, rammel is weg en hij rijdt weer een stuk strakker.
Ik weet dat de vorige eigenaar de directeur was van een meelfabriek, waarschijnlijk heeft hij vaker met zakken meel en mais enzo achterin de auto gereden. Tevens had de beste man duiven, dus hij zal vaker met de volvo over veldwegen gereden hebben om zijn duiven los te laten.
Maar ja, maakt ook allemaal niets uit, de nieuwe zitten eronder en het probleem is opgelost.
Ik weet dat de vorige eigenaar de directeur was van een meelfabriek, waarschijnlijk heeft hij vaker met zakken meel en mais enzo achterin de auto gereden. Tevens had de beste man duiven, dus hij zal vaker met de volvo over veldwegen gereden hebben om zijn duiven los te laten.
Maar ja, maakt ook allemaal niets uit, de nieuwe zitten eronder en het probleem is opgelost.
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Dat is op mijn werk,wij verkopen alle soorten banden, we hebben 2 poetsbruggen en een 4 kolloms brug.
wij zitten maar 20 km van schimmert vandaan
wij zitten maar 20 km van schimmert vandaan
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Hoi
Bij mij de schokbrekers achter ook vervangen bij 140.000.
Links achter was lek en door vocht inwendig kapot gevroren.
Volgens de garage moeten ze veel langer me gaan, maar volgens mij doen de vele drempels in ons kikkerlandje ook geen goed aan de levensduur!!
Bij mij de schokbrekers achter ook vervangen bij 140.000.
Links achter was lek en door vocht inwendig kapot gevroren.
Volgens de garage moeten ze veel langer me gaan, maar volgens mij doen de vele drempels in ons kikkerlandje ook geen goed aan de levensduur!!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Die verkeersdrempels zijn niet echt goed voor je schokdempers en overige delen van de wielophanging ook als je er met gepaste snelheid overheen rijdt.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Alles bij elkaar ben je ongeveer 3 kwartier bezig,mits je het juiste gereedschap hebt.
de rubber potten heb ik niet vervangen,wel goed bekeken maar ze leken me op het oog nog goed.
de rubber potten heb ik niet vervangen,wel goed bekeken maar ze leken me op het oog nog goed.
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998