Voorstelronde twcoolen Volvo V40 R-Design

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
twcoolen
3rd Gear member

Hallo allemaal,

Na mijn eerste post in het levertijd topic nu even officieel voorstellen. Mijn naam is Tom en ben woonachtig in het zuiden des lands.

Nadat ik mijn Lexus CT200h onlangs van de hand heb gedaan ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe auto. In eerste instantie viel mijn oog op de BMW 3-serie en Mercedes CLA. Echter door de hoge catalogusprijs (en daarbij behorende boete vanuit mijn werkgever bij voortijdig inleveren) heb ik deze modellen snel laten varen.
Uiteindelijk, op advies van mensen om mij heen, naar de V40 gaan kijken.

Na een proefrit in de T3 was de keuze snel gemaakt. Qua rijstijl, afwerking kan de V40 zich zeker meten met de concurrenten bij Audi, Lexus en de overige premium merken. Voor de snelweg vind ik de V40 zelfs vele malen rustgevender dan de CT200h (met CVT).

De uiteindelijke configuratie is als volgt:

Volvo V40 T3 R-Design in Titanium Grey metallic.
- Business Line Pro
- Sensus Connected Touch
- R-Design Plus line
- Dynamic Line
- Verlichtingspack 2
- Verwarmbare voorstoelen
- Verwarmbare voorruit
- 18inch Ixion velgen

De dealer heeft nog geen bevestiging vanuit de fabriek ontvangen rondom een productieweek, maar geeft aan dat medio Juli reëel is. In eerdere bezoeken bij de dealer werd aangegeven dat Juni nog haalbaar zou zijn, maar gezien de vertragingen die sommige gebruikers op dit forum melden rondom de V40, verwacht ik dit eerlijk gezegd niet meer.

Tot die tijd zal ik mij nog met een Alfa Romeo Giulietta moeten behelpen. Ondanks dat ik nooit vooroordelen heb over bepaalde merken en de kwaliteit daarvan, is het in mijn geval toch wel een bevestiging dat het bij Italiaanse auto's met name om emotie draait en minder over kwaliteit/betrouwbaarheid.
lint
Geartronic member

Dat wordt een mooie V40, sterkte met wachten!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
sjefket
2nd Gear member

Ziet er gelikt uit! Dat word een mooie wagen. Ik heb ongveer ook de zelfde levertijd.. Nog? 13 weken!(ongeveer)
twcoolen
3rd Gear member

sjefket schreef:Ziet er gelikt uit! Dat word een mooie wagen. Ik heb ongveer ook de zelfde levertijd.. Nog? 13 weken!(ongeveer)
13 weken is langer dan waar ik op reken eigenlijk.

12 weken was de default tijd volgens de dealer, maar waarschijnlijk zou het sneller gaan.

Ten tijde van het maken van de offerte werd zelf eind juni genoemd.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

twcoolen schreef:
sjefket schreef:Ziet er gelikt uit! Dat word een mooie wagen. Ik heb ongveer ook de zelfde levertijd.. Nog? 13 weken!(ongeveer)
13 weken is langer dan waar ik op reken eigenlijk.

12 weken was de default tijd volgens de dealer, maar waarschijnlijk zou het sneller gaan.

Ten tijde van het maken van de offerte werd zelf eind juni genoemd.
Dealer meldt dat planning voor productie week 23 is. Half juni levering.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

Tot mijn verbazing werd ik vanmiddag door de dealer gebeld dat mijn V40 net van de oplegger afgereden werd. Meteen de gelegenheid genomen om even wat kiekjes te nemen. Foto's zijn van slechte kwaliteit door de ongunstige kijkhoek en camera telefoon.

Sensus Connected Touch wordt niet af fabriek geplaatst maar door de dealer achteraf gemonteerd. Net zoals al mogelijk was voor bestaande modellen met het 7" navigatiesysteem.

Aflevering vindt plaats volgende week vrijdag om 10:00uur.

12 April besteld, 7 juni aflevering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pvdwaal
3rd Gear member

Very very nice, nu wachten op de final foto's :)
Maar het lijkt bu dat hih extreem hoog op zn wielen staat. Of ligt dat aan camera stand?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
twcoolen
3rd Gear member

pvdwaal schreef:Very very nice, nu wachten op de final foto's :)
Maar het lijkt bu dat hih extreem hoog op zn wielen staat. Of ligt dat aan camera stand?
Ik vermoed dat hij nog blokken tussen de veren heeft zitten. Dat was bij mijn Lexus ook het geval. Dit zodat hij niet teveel veert tijdens transport volgens de Lexus dealer.

Velgen zijn 18" en het dynamic line pakket zit erop, dus ik verwacht dat hij redelijk laag zal liggen.

Echte fotoshoot volgt inderdaad na aflevering.
lint
Geartronic member

Dat is snel!
Ben nu al benieuwd naar de fofoshoot na aflevering.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
pvdwaal
3rd Gear member

twcoolen schreef:
Ik vermoed dat hij nog blokken tussen de veren heeft zitten. Dat was bij mijn Lexus ook het geval. Dit zodat hij niet teveel veert tijdens transport volgens de Lexus dealer.

Velgen zijn 18" en het dynamic line pakket zit erop, dus ik verwacht dat hij redelijk laag zal liggen.

Aha nou gelukkig maar :)
Zou je eens foto kunnen maken van hoe diep de banden nog in de kassen zitten zodra auto klaar is?

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
twcoolen
3rd Gear member

pvdwaal schreef:
twcoolen schreef:

Aha nou gelukkig maar :)
Zou je eens foto kunnen maken van hoe diep de banden nog in de kassen zitten zodra auto klaar is?
Ik zal volgende week vrijdag wat fotos maken. Ben zelf ook wel benieuwd.
JustinK
2nd Gear member

Netjes! Mooie wagen!
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
twcoolen
3rd Gear member

Levering is vervroegd naar a.s. Woensdag. 2 nachtjes minder slapen ;-)
pvdwaal
3rd Gear member

twcoolen schreef:Levering is vervroegd naar a.s. Woensdag. 2 nachtjes minder slapen ;-)
Dat zijn nog eens leuke berichten :)
Mijn bestelling is eindelijk in gang gezet, dus dealer zal begin volgende week bestelling binnen krijgen.

Vraag: hoe zit dat nou met dynamic line? Op een D2 R-design zit deze optie niet. Zou de D2 verlaging vergelijkbaar zijn?

- 3x Renault Clio
P-V60
3rd Gear member

Dat is inderaad snel! Staat daar nu een nieuwe S60/V60 naast jouw V40? :)
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
twcoolen
3rd Gear member

pvdwaal schreef:
twcoolen schreef:Levering is vervroegd naar a.s. Woensdag. 2 nachtjes minder slapen ;-)
Dat zijn nog eens leuke berichten :)
Mijn bestelling is eindelijk in gang gezet, dus dealer zal begin volgende week bestelling binnen krijgen.

Vraag: hoe zit dat nou met dynamic line? Op een D2 R-design zit deze optie niet. Zou de D2 verlaging vergelijkbaar zijn?
Dat was inderdaad een leuk bericht van de dealer. Bij jou begint het dus ook op te schieten.

Wat betreft verlaging, dit lees ik in een van de persberichten terug:
Om de CO2-uitstoot van 88 g/km te bewerkstelligen wordt de Volvo V40 D2 R-Design modeljaar 2014
standaard uitgerust met het verlaagd sportchassis. Voor de overige motoren en varianten blijft het
verlaagd sportchassis optioneel, ook op de R-Design, leverbaar voor € 455.
pvdwaal
3rd Gear member

Super :) dank je voor het opzoeken.
Maar wanneer gaat het 2014 model in?

- 3x Renault Clio
guidov
2nd Gear member

pvdwaal schreef:Super :) dank je voor het opzoeken.
@Pvdwaal: nu!!!! Het betreft de 88gram dus de 14% variant en die worden eind juni bij de dealers verwacht.
Dus mocht je een D2 met 14% hebben gekozen, dan zal deze standaard het verlaagde sportinderstel hebben
LightStar
4th Gear member

guidov schreef:
@Pvdwaal: nu!!!! Het betreft de 88gram dus de 14% variant en die worden eind juni bij de dealers verwacht.
Dus mocht je een D2 met 14% hebben gekozen, dan zal deze standaard het verlaagde sportinderstel hebben
Mits het een R-Design is ;)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
pvdwaal
3rd Gear member

LightStar schreef:
guidov schreef:
Mits het een R-Design is ;)
En laat deze nou besteld worden :P
Thanks voor de info

- 3x Renault Clio
Plaats reactie

Terug naar “V40”