Alles over de nieuwe V40, foto's filmpjes, introductie

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
spacewagon
3rd Gear member

Er is geen subwoofer zichtbaar. Het geluid klinkt wel super goed met Premium Sound. Of er daadwerkeljk een subwoofer is, weet ik niet. Misschien verstopt onder de bank?
Mijn V40: D2 Summum
Gast

Mijn V60 heeft Premium Sound en geen subwoofer (ook niet leverbaar voor een V60).
Mijn S60R heeft Premium Sound en geen subwoofer (eveneens niet leverbaar voor de S60R)
pvdwaal
3rd Gear member

Er zit geen subwoofer in de v40. Alleen composetjes: 4 bij HP en 5 bij Premium.
Mijn A3 heeft er wel 1 en die zit in zijkant van kofferbak verwerkt.
Toch had HP al behoorlijke bas die zeker vergelijkbaar is.
Kan niet wachten om een keer een Premium te beluisteren. Dealer heeft deze niet helaas
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
automaiti
2nd Gear member

Er zitten totaal 10 luidsprekers in het premium sound systeem verdeeld over 5 x 130 Watt vermogen. Er zijn 7 zichtbare luissprekersroosters met dacht ik ooit ergens gelezen te hebben:
1 x boven op het dashboard (1 hoge tonen en 1 midden/lage tonen)
2 x in beide voorportieren bovenaan (2 hoge tonen)
2 x in beiden voorportieren bij kaartenbak (2 midden/lage tonen)
2 x in beide achterportieren bij kaartenbak (2 hoge tonen + 2 midden/lage tonen)
Anders zou ik ook niet weten hoe je op 10 speakers uitkomt....
In ieder geval GEEN subwoofer maar het klinkt als een klok
(Even aangepast op basis van post hieronder...hoop dat het nu klopt)
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
LightStar
4th Gear member

@pvdwaal, klopt dat heeft mijn A3 ook en die werkt goed mee (Bose)

Dan moet ik toch maar is kijken of ik het wel wil want ik wil geen kofferbak vulling ivm boodschappen enzo..

Edit: eventueel is de plek waar het reservewiel hoort een optie.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
pvdwaal
3rd Gear member

automaiti schreef:Er zitten totaal 10 luidsprekers in het premium sound systeem verdeeld over 5 x 130 Watt vermogen. Er zijn 7 zichtbare luissprekersroosters met dacht ik ooi ergens gelezen te hebben:
1 x boven op het dashboard (1 hoge/midden tonen en 1 lage tonen)
2 x in beide voorportieren bovenaan (2 hoge/midden tonen)
2 x in beiden voorportieren bij kaartenbak (2 lage tonen)
2 x in beide achterportieren bij kaartenbak (2 lage tonen + 2 hoge/midden tonen)
Anders zou ik ook niet weten hoe je op 10 speakers uitkomt....
In ieder geval GEEN subwoofer maar het klinkt als een klok
Dus inderdaad voor zowel HP als Premium een composet in iedere deur en bij Premium nog eens een extra composet in het dashboard. Iedere composet bestaat uit tweeter en mid/laag.

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
pvdwaal
3rd Gear member

LightStar schreef:@pvdwaal, klopt dat heeft mijn A3 ook en die werkt goed mee (Bose)

Dan moet ik toch maar is kijken of ik het wel wil want ik wil geen kofferbak vulling ivm boodschappen enzo..
Ik heb geen Bose maar wel sub. Bose nooit gehoord maar zal zeker waanzinnig klinken.

In mijn Ibiza had ik 2 dikke versterkers in een dubbele bodem. De woofer stond in een uitgezaagd vak in de dubbele bodem en kon direct verwijderd worden door alleen audio kabel los te schroeven. Misschien een idee om ook iets te maken dat sub vaststaat tegen schuiven en toch anel verwijderd kan worden?

- 3x Renault Clio
LightStar
4th Gear member

@pvdwaal, het Bose systeem klinkt echt super! zat zelf middels te denken aan de plek waar het reservewiel hoort valt wel wat voor te maken eventueel.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

djidee
2nd Gear member

Hmm, gevalletje voetgangersairbag doet het niet?
Wat zijn de condities voor dat ding eigenlijk, kan het zo niet vinden ook
Afbeelding
pvdwaal
3rd Gear member

djidee schreef:Hmm, gevalletje voetgangersairbag doet het niet?
Wat zijn de condities voor dat ding eigenlijk, kan het zo niet vinden ook
Auw... kan de hoofdpijn bijna zelf voelen. Inderdaad wel vreemd dat hij niet is afgegaan. Dit zou juist de meest uitgerekende situatie moeten zijn. Alhoewel, ik zie op eerste gezicht totaal geen deuk of beschadiging op motorkap en/of bumper.

Aan de andere kant ben ik ooit met een Clio 3x over de kop geslagen en stuur + dashboard airbag zijn NIET afgegaan. Gelukkig wel de zij-airbag maar daar had ik toen heel weinig aan:
De eerste klap wordt netjes opgevangen, dan lekt hij leeg en bij 2de / 3de koprol kwam ik toch echt wel paar keer keihard tegen de zijruit aan. Zo hard dat ik enkele seconden compleet zwart zag :(

- 3x Renault Clio
LightStar
4th Gear member

Wat wel apart is dat er geen schade is aan de motorkap enkel voorruit lijkt het..

Paul
Geartronic member

Hoe zie je aan deze foto of het de uitgerekende situatie is om een airbag te laten gaan?
Dacht tussen de 20 km en 50km/u. Kan ik niet zien vanaf deze foto...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
pvdwaal
3rd Gear member

Paul schreef:Hoe zie je aan deze foto of het de uitgerekende situatie is om een airbag te laten gaan?
Dacht tussen de 20 km en 50km/u. Kan ik niet zien vanaf deze foto...
De snelheid heeft toch te maken met City Safety en automatisch stoppen? Dat werkt idd alleen tot max 50km/uur.

- 3x Renault Clio
JustinK
2nd Gear member

LightStar schreef:@pvdwaal, het Bose systeem klinkt echt super! zat zelf middels te denken aan de plek waar het reservewiel hoort valt wel wat voor te maken eventueel.
In m'n huidige MiTo heb ik ook Bose Sound als optie. Daardoor raak je wel wat verwend wat betreft topgeluid in de auto ;) In de proefrit die ik heb gemaakt met een V40 D2 R-design zat High Performance. Dat kon toch echt niet tippen aan het Bose Sound... Daarom ook geen seconde getwijfeld om Premium Sound te nemen :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
pvdwaal
3rd Gear member

JustinK schreef:
LightStar schreef:@pvdwaal, het Bose systeem klinkt echt super! zat zelf middels te denken aan de plek waar het reservewiel hoort valt wel wat voor te maken eventueel.
In m'n huidige MiTo heb ik ook Bose Sound als optie. Daardoor raak je wel wat verwend wat betreft topgeluid in de auto ;) In de proefrit die ik heb gemaakt met een V40 D2 R-design zat High Performance. Dat kon toch echt niet tippen aan het Bose Sound... Daarom ook geen seconde getwijfeld om Premium Sound te nemen :)
Nu ben ik echt heeeeel benieuwd naar hoe Premium sound klinkt in de V40. Heb jij deze al kunnen beluisteren zodat je beetje kan vergelijken met Bose?

- 3x Renault Clio
JustinK
2nd Gear member

pvdwaal schreef:
JustinK schreef:
Nu ben ik echt heeeeel benieuwd naar hoe Premium sound klinkt in de V40. Heb jij deze al kunnen beluisteren zodat je beetje kan vergelijken met Bose?
Nee, Premium Sound heb ik niet kunnen beluisteren. Hadden ze helaas ook niet ergens in een showroom model staan...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
pvdwaal
3rd Gear member

Dat zou kunnen, je hebt losse subs voor kleinere ruimten en dan zou je het reservewiel gat kunnen gebruiken als klankkast. Dan moet deze de uiteraard wel bekleden met dempend materiaal. Over de bodem kan je dan een plank maken waar de sub in ligt met een rooster eroverheen zodat je eventueel bagage alsnog op je sub kan leggen.

Deze oplossing heb ik wel eens gezien bij ShowYourSound forum.
http://www.gladen-autohifi.de/subframes.html

Afbeelding

Google anders even op afbeeldingen "subwoofer reservewiel"

Verder heb je ook kant-en-klare oplossingen (Bose ook):
Afbeelding

- 3x Renault Clio
E10
2nd Gear member

Ausie test van een Titanium Grey T4:
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Verkoopcijfers juni:

Volvo V40: 503
Audi A3: 420
Merc A: 329
BMW 1: 207

Volvo nog steeds aan de top :) En wat zullen er volgende maand een hoop op kenteken gezet worden met het MY2014 model 14% bijteller die allemaal uitgeleverd gaan worden.
Volvo - For Life
pvdwaal
3rd Gear member

Hopelijk kan ik binnenkort eindelijk de teller met +1 omghoog brengen :)

- 3x Renault Clio
Plaats reactie

Terug naar “V40”