Te weinig koelvloeistof lampje C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
850sittard
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26

Hallo,

Auto lijkt verbazingwekkend veel koelvloeistof te gebruiken, iedere week wel bijvullen, en laat het warm worden tot het kookt zonder dat de cooling fan voor op het blok aan gaat, ook 8km file rijden met 25 graden en airco aan (ventilator doet het nog, relay is ook nieuw).
Tevens hoor je een duidelijk sssss uit het reservoir komen als je deze open maakt en loopt de auto als het blok warm is waardeloos. Koelvloeistofpeil stijgt dan ook weer iets.

Oliepeil blijft naar mijn idee gewoon vrij constant, benzineverbruik 1 op 10/11.

Iemand ideeen? Mijn idee is misschien een lekke koppakking als gevolg van het niet aangaan van de ventilator?

Bedankt!
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Heel vervelend zoiets. Wat betreft dat lampje. Ik had het ook maar bij mij waren de kabeltjes van de sensor onderin het reservoir geknakt en maakten contact, dus lampje aan. Je koelvloeistofverbruik en slechte warme motorloop duiden mi wel op een lekke pakking/gescheurde kop. Een beetje drukopbouw heb je trouwens altijd wel maar dat mag niet heel veel zijn. Blijft de temp wel constant? Bij mij was de thermostaat stuk en bleef dicht zodat de temp opliep en de koelvloestofdruk ook heel hoog werd.
Koppakking kun je bij een autozaak wel ontdekken door even met een snuffelaar erin. Succes!!
850sittard
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26

Temp blijft niet heel constant, zakt redelijk vaak iets terug. Thermostaat is net nieuw en de sensor ook.
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”