Nivomat
- Herbe089
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2011 - 08:37
- Locatie: Maarssen, 1102 km ten ZW van Torslanda
Nee, ik vind de (iets) stuggere vering juist prettiger. Dat is echt een kwestie van gevoel. Het is bijna niet te merken.
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Klopt! Alleen aan de achterzijde is de auto iets lager geworden. Door de lagere stand van de nivomats is de achterkant ook iets meer in de veren gaan "hangen" waardoor de auto iets stugger is geworden aan de achterzijde. Dat vind ik persoonlijk erg fijn. (ps; ik heb ook de veren die bij de nivomats horen eronder zitten)Herbe089 schreef:@wouter van laer: Moeten je koplampen niet opnieuw worden afgesteld?
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wouter, het lijkt op de foto alsof je alleen 2 plaatjes hebt geplaatst om de bevestiging van de nivomats te verlagen. Maar je hebt geen dwarsstang geplaatst om de krachten opzij op te vangen. De 2 plaatjes gaan nu wrikken op de bout, net zolang totdat hij los loopt. Zou daar nog wel wat aan doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
edraket: ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld, de kracht van de schokbrekers komt toch alleen recht van boven? er is toch geen zijwaartse kracht?
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De kracht gaat omhoog en naar beneden. Zolang de 2 metalen plaatjes precies in het verlengde van de demper zijn gemonteerd is er geen zijwaartse kracht, maar de plaatjes zullen altijd iets uit de lijn zijn gemonteerd met als gevolg dat ze opzij willen kantelen.
Bij de SAM en ET oplossing is er ook een dwarsstangetje opgenomen om deze krachten op te nemen.
Vergeet niet dat er vele honderden kilo's op komen te staan die over de bout proberen te draaien. Ik ben wel beniewd hoelang de bouten vast blijven zitten op deze manier.
Bij de SAM en ET oplossing is er ook een dwarsstangetje opgenomen om deze krachten op te nemen.
Vergeet niet dat er vele honderden kilo's op komen te staan die over de bout proberen te draaien. Ik ben wel beniewd hoelang de bouten vast blijven zitten op deze manier.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Oke, nou snap ik het! Ik ga daar naar kijken.....!! wordt vervolgt......
Bedankt.
Bedankt.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Even een korte update; Ik heb nu zo'n 5.000 kilometer gereden met mijn "eigen" brackets, maar ze zitten nog prima en ze zijn geen micrometer verplaatst!!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27.04.2013 - 18:04
Hey Wouter
Ik heb een Volvo V40 met nivomats achter.
Zag deze oplossing van jou om hem met brackets te verlagen.
Nu is mijn vraag hoe dik (in mm) heb jij die plaatjes gemaakt.
En hoe staat het nu met de brackets onder jou auto, zitten ze nog steeds op de zelfde plek.
En hoe staat het met de bouten zitten deze nog steeds vast.
Groeten Smarty
Ik heb een Volvo V40 met nivomats achter.
Zag deze oplossing van jou om hem met brackets te verlagen.
Nu is mijn vraag hoe dik (in mm) heb jij die plaatjes gemaakt.
En hoe staat het nu met de brackets onder jou auto, zitten ze nog steeds op de zelfde plek.
En hoe staat het met de bouten zitten deze nog steeds vast.
Groeten Smarty
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
De plaatjes zijn gemaakt van zo'n 4 mm staal. Alles zit nog op de juiste plek en de bouten zitten nog goed vast, geen problemen dus.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980