V40 - De ervaringen
-
- 1st Gear member
Afgelopen week heb ik de voorruit laten vervangen bij carglass. Vandaag drukte ik bij toeval op de knop voor de voorruitverwarming en kwam erachter dat deze niet aanging. Het symbool wordt vergrijst getoond en de ontwasemingsstand wordt direct ingeschakeld.
Dit kan betekeken dat voorruitverwarmining niet goed is aangesloten (er zit een originele voorrtuit in met verwarming) of dat deze gewoon niet inschakeld bij deze buitentemperatuur.
Kan iemand dit eens proberen en laten weten of de vooruitverwarming werkt bij deze temperatuur?
Dit kan betekeken dat voorruitverwarmining niet goed is aangesloten (er zit een originele voorrtuit in met verwarming) of dat deze gewoon niet inschakeld bij deze buitentemperatuur.
Kan iemand dit eens proberen en laten weten of de vooruitverwarming werkt bij deze temperatuur?
- twcoolen
- 3rd Gear member
Hmm straks maar eens op letten. Ik heb namelijk het idee dat bij mij altijd het lampje bij 'Auto' groen brandt. Ongeacht of de DRL's of Xenon's aan zijn.HakanC schreef:Groene LED lampje boven je lichtschakelaar.. Als dit aan is, is je dimlicht + achterlicht ook aan.. anders DRL.twcoolen schreef:Het kan zijn dat het ergens al ter sprake is gekomen, maar het viel mij op dat ik op het instrumentenpaneel niet kan zien welke type verlichting op dat moment gevoerd wordt. Soms vraag ik mij of er dimlichten of DRL's aanstaan, maar daar zie ik niets van terug in het dashboard.
Zie ik iets over het hoofd?
Wel je hoofd buigen om te kunnen zien.. maar ja.. zit er wel op
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zoals ik al dacht, bij mij brandt het groene LED lampje boven 'Auto' te allen tijde, ongeacht of de DRL's of de Xenon's aanstaan.twcoolen schreef:Hmm straks maar eens op letten. Ik heb namelijk het idee dat bij mij altijd het lampje bij 'Auto' groen brandt. Ongeacht of de DRL's of Xenon's aan zijn.HakanC schreef:Groene LED lampje boven je lichtschakelaar.. Als dit aan is, is je dimlicht + achterlicht ook aan.. anders DRL.twcoolen schreef:Het kan zijn dat het ergens al ter sprake is gekomen, maar het viel mij op dat ik op het instrumentenpaneel niet kan zien welke type verlichting op dat moment gevoerd wordt. Soms vraag ik mij of er dimlichten of DRL's aanstaan, maar daar zie ik niets van terug in het dashboard.
Zie ik iets over het hoofd?
Geen andere manier om te kunnen bepalen welke verlichting gevoerd wordt in de 'Auto-stand'?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 3rd Gear member
Dit is echt de manier....
Heb je voor de gein al eens gekeken wat er brand aan de buitenkant?
Meer om te zien of de drl wel wat doen of dat je altijd "standaard" verlichting voert...
Meer om te zien of de drl wel wat doen of dat je altijd "standaard" verlichting voert...
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
-
- 3rd Gear member
Staat je schakelaar wel op AUTO?twcoolen schreef:Zoals ik al dacht, bij mij brandt het groene LED lampje boven 'Auto' te allen tijde, ongeacht of de DRL's of de Xenon's aanstaan.twcoolen schreef:Hmm straks maar eens op letten. Ik heb namelijk het idee dat bij mij altijd het lampje bij 'Auto' groen brandt. Ongeacht of de DRL's of Xenon's aan zijn.HakanC schreef: Groene LED lampje boven je lichtschakelaar.. Als dit aan is, is je dimlicht + achterlicht ook aan.. anders DRL.
Geen andere manier om te kunnen bepalen welke verlichting gevoerd wordt in de 'Auto-stand'?
Mijn V40: D2 Summum
-
- 3rd Gear member
Vanmiddag getest, bij 18 graden. Voorruitverwarming gaat gewoon aan. Twee keer drukken is voorruitverwarming plus max def.V40D2 schreef:Afgelopen week heb ik de voorruit laten vervangen bij carglass. Vandaag drukte ik bij toeval op de knop voor de voorruitverwarming en kwam erachter dat deze niet aanging. Het symbool wordt vergrijst getoond en de ontwasemingsstand wordt direct ingeschakeld.
- Goteborg
- 2nd Gear member
Ik probeer het nog eens, zijn er forumleden die ook problemen hebben met start/ stop systeem?
Auto start niet altijd automatisch nadat start/stop systeem hem uitgeschakeld heeft. Software update heeft helaas geen soelaas geboden. Volgende week gaat de auto wederom naar de garage. Hierbij zou er ook iets aan lakprobleem op bumper gedaan worden. Zie lakprobleem item. Het betreft een T4 met powershift.
Auto start niet altijd automatisch nadat start/stop systeem hem uitgeschakeld heeft. Software update heeft helaas geen soelaas geboden. Volgende week gaat de auto wederom naar de garage. Hierbij zou er ook iets aan lakprobleem op bumper gedaan worden. Zie lakprobleem item. Het betreft een T4 met powershift.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
- automaiti
- 2nd Gear member
Hier geen problemen met het start-stop systeem. Lakprobleem wel herkenbaar.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
-
- 3rd Gear member
Hier ook geen problemen. Ik heb een D2.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ja, de schakelaar staat op Auto, bij deze stand brandt het lampje dan ook.Patrickv schreef:Dit is echt de manier....
Als ik vervolgens buiten kijk branden zowel de DRL's naast de koplamp als de R-Design DRL's in de spoiler.
Gisteravond brande het lampje ook bij Auto en stonden de Xenon's aan.
Lampen gaan automatisch aan zodra ik in het donker rijdt of wanneer ik een parkeergarage inrijdt. Dus ik weet zeker dat de automatische schakeling werkt.
Zal straks anders wel eens wat foto's maken.
- pvdwaal
- 3rd Gear member
Dus na intrappen van koppeling gebeurd er niets en moet je handmatig op startknop drukken? Dat is dan we een heel vaag probleem. Net of de sensor bij de koppeling niet goed functioneerd.Goteborg schreef:Ik probeer het nog eens, zijn er forumleden die ook problemen hebben met start/ stop systeem?
Auto start niet altijd automatisch nadat start/stop systeem hem uitgeschakeld heeft.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Goteborg
- 2nd Gear member
Ik bezit een powershift, het start/stop systeem schakelt motor uit op moment dat auto stil staat en de rem vastgehouden wordt. Op moment loslaten rem moet hij via start/stop systeem gestart worden, maar dat gebeurt niet altijd. Kan de auto alleen nog maar via start knop starten.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
- HakanC
- 3rd Gear member
Dat is raar.. Zou het een bug zijn of een wijziging in MY 2014?twcoolen schreef:Ja, de schakelaar staat op Auto, bij deze stand brandt het lampje dan ook.Patrickv schreef:Dit is echt de manier....
Als ik vervolgens buiten kijk branden zowel de DRL's naast de koplamp als de R-Design DRL's in de spoiler.
Gisteravond brande het lampje ook bij Auto en stonden de Xenon's aan.
Lampen gaan automatisch aan zodra ik in het donker rijdt of wanneer ik een parkeergarage inrijdt. Dus ik weet zeker dat de automatische schakeling werkt.
Zal straks anders wel eens wat foto's maken.
i.i.g. willen heel veel mensen hier dat de DRL's in de bumper en de LEDS's in de koplamp tegelijkertijd gingen branden.. :p Bij jou is dat dus wel het geval

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bij mij staat hij altijd op auto, en brand het groene lampje enkel als de led's uit gaan en de gewone lichten aan.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
- LightStar
- 4th Gear member
Hier hetzelfde, al zou ik wel willen dat de DRL gelijk branden met de strips naast de Xenon verlichting.Denief schreef:Bij mij staat hij altijd op auto, en brand het groene lampje enkel als de led's uit gaan en de gewone lichten aan.
-
- 3rd Gear member
Ik ook!LightStar schreef:Hier hetzelfde, al zou ik wel willen dat de DRL gelijk branden met de strips naast de Xenon verlichting.Denief schreef:Bij mij staat hij altijd op auto, en brand het groene lampje enkel als de led's uit gaan en de gewone lichten aan.
- D2
- 3rd Gear member
Ik niet! 

Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- twcoolen
- 3rd Gear member
Hier de foto's van de stand van de schakelaar (in alle gevallen op 'Auto') het lampje en de bijbehorende lampen.
Bottom-line, bij mij brandt het groende led lampje bij Auto in alle gevallen. In de dagrijstand branden zowel de LED's naast de Xenon's en de LED's in de spoiler. Wanneer er dimlichten gevoerd worden branden de Xenon's en de LED naast de Xenon.
Stand schakelaar (donker)

Verlichting in het donker:

Stand schakelaar (overdag)

Verlichting bij daglicht:

Bottom-line, bij mij brandt het groende led lampje bij Auto in alle gevallen. In de dagrijstand branden zowel de LED's naast de Xenon's en de LED's in de spoiler. Wanneer er dimlichten gevoerd worden branden de Xenon's en de LED naast de Xenon.
Stand schakelaar (donker)

Verlichting in het donker:

Stand schakelaar (overdag)

Verlichting bij daglicht: