Ik heb in de sunblinds in de stof die om het gaas zit een klein gaatje gemaakt, net boven de ijzeren beugel die er in zit.
Bij de achterklep heb ik aan de onderkant van het raam 4 kleine gaatjes geboord in de bekleding van binnenuit. Even de bekleding verwijderen en met een 3mm boortje gaatjes boren.
Tyrapje door het gaatje van de bekleding en de sunblind heen en vasttrekken maar. Dit dus 4 x verdeeld over de breedte van het scherm.
Aan de bovenkant van de achterklep heb ik het scherm op 2 plekken vastgemaakt door eerst in twee carrosserie gaten die er achter de bekleding zaten een tyrap te doen en daar een soort van "bevestigingsogen" van te maken die daardoor net onder de bekleding aan de bovenkant komen te zitten. Daarna heb ik het scherm aan de bovenkant vastgemaakt met 2 tyraps die ik weer aan die "bevestigingsogen" heb vastgemaakt, aantrekken en ze zitten mooi verborgen onder de bekleding.
De sunblinds in de zijramen van de kofferruimte heb ik de onderzijde 3x vastgemaakt aan de roostertjes die er onder de ramen zitten en aan de bovenkant wederom met 3 x 3mm gaatjes.
Ik heb dus een aantal gaatjes moeten boren, maar dat vond ik minder erg dan dat de sunblinds er slordig inzitten. Ik kan me goed voorstellen dat iemand niet wil boren in z'n auto en mij voor gek verklaart. Ik heb er ook wel even over getwijfeld, maar ik ergerde mij eraan dat ze er niet mooi strak rondom inzaten. Daar komt bij dat de gaatjes niet opvallen als je niet weet dat ze er zitten.
Voor wie geïnteresseerd is en in de buurt woont, je mag gerust komen kijken. Houden we gelijk een midzomeravond mini meeting bij mij op de oprit!
gr. Edwin.