Deze zomer starten de opnames voor de boekverfilming van 'Dorsvloer vol Confetti'.
De opnames zullen verspreid over Zeeland plaatsvinden.
Het verhaal:
Katelijne (13jr) groeit op in het gereformeerde Zeeland. In het gezin vader, moeder, 6 broers en Katelijne is er een traditionele verdeling. De vrouwen werken thuis / in de keuken en verzorgen de mannen en de mannen werken op het land / verdienen de kost.
Echter, Katelijne is een intelligent meisje die benieuwd is wat er in de rest van de wereld te ontdekken is en probeert zo langzaam maar zeker los te komen van haar omgeving waarin ze opgroeit.
De film speelt zich af tussen 1985 en 1995.
En in het boek / script rijden de ouders van het vriendinnetje van hoofdpersonage Katelijne in een Volvo 245 station.
Daarom ben ik op zoek naar iemand met een Volvo 245 station die het leuk zou vinden om zijn auto te laten schitteren in de film.
Heeft u een Volvo 245 station en bent u geïnteresseerd, stuur dan een mail naar ninja@columnfilm.com
Volvo in de film?
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ha, ik heb een mailtje gestuurd!
Ik zie op de site dat er ook nog figuranten nodig zijn....
Ik zie op de site dat er ook nog figuranten nodig zijn....

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dan krijg jij ook zo'n berichtje jan
Leuk dat je reageert.
In de film hebben de ouders van het vriendinnetje van hoofdpersoon Katelijne een Volvo 245 station.
Er kan op 3 manieren gefilmd worden:
- De auto rijdt over de weg en de cameraman filmt de voorbij rijdende auto.
- De cameraman zit achterin de auto en filmt de acteurs die aan het rijden zijn.
- De auto wordt op een zogenaamde dieplader geplaatst. Dit is een soort aanhanger die heel laag over de grond gaat waardoor het lijkt dat de auto over de weg rijdt. De cameraman neemt voor de stevig vastgemaakte auto plaats op de dieplader en kan zo de acteurs in de auto die doen alsof ze rijden, filmen. Zo kunnen we veilig voor auto, acteurs en cameraman filmen dat de acteurs rijden.
De opnames van de film zullen plaatsvinden in Zeeland in juli en augustus.
Wanneer we de auto precies nodig hebben kan ik helaas nog niet zeggen omdat wij op moment nog in afwachting zijn van locaties, maar ik hoor graag of u en uw auto in die maanden beschikbaar zijn en of u mee zou willen werken aan de film.
Want als dat zo is, zou ik heel graag de foto van uw auto doorsturen naar de regisseuse en de production designer (de persoon die er voor zorgt dat alles er als een mooi geheel uitziet). Zodat zij ook kunnen kijken of ze de auto in het geheel van de film vinden passen.
Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet,
Leuk dat je reageert.
In de film hebben de ouders van het vriendinnetje van hoofdpersoon Katelijne een Volvo 245 station.
Er kan op 3 manieren gefilmd worden:
- De auto rijdt over de weg en de cameraman filmt de voorbij rijdende auto.
- De cameraman zit achterin de auto en filmt de acteurs die aan het rijden zijn.
- De auto wordt op een zogenaamde dieplader geplaatst. Dit is een soort aanhanger die heel laag over de grond gaat waardoor het lijkt dat de auto over de weg rijdt. De cameraman neemt voor de stevig vastgemaakte auto plaats op de dieplader en kan zo de acteurs in de auto die doen alsof ze rijden, filmen. Zo kunnen we veilig voor auto, acteurs en cameraman filmen dat de acteurs rijden.
De opnames van de film zullen plaatsvinden in Zeeland in juli en augustus.
Wanneer we de auto precies nodig hebben kan ik helaas nog niet zeggen omdat wij op moment nog in afwachting zijn van locaties, maar ik hoor graag of u en uw auto in die maanden beschikbaar zijn en of u mee zou willen werken aan de film.
Want als dat zo is, zou ik heel graag de foto van uw auto doorsturen naar de regisseuse en de production designer (de persoon die er voor zorgt dat alles er als een mooi geheel uitziet). Zodat zij ook kunnen kijken of ze de auto in het geheel van de film vinden passen.
Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet,
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat er in de film meer dan 1 auto nodig is...
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Iemand hier ooit nog iets van vernomen?
Ik kreeg nog de vraag of ik m'n auto gratis te beschikking
zou stellen. Ik antwoorde: ja natuurlijk! Daarna niks meer.
Ik kreeg nog de vraag of ik m'n auto gratis te beschikking
zou stellen. Ik antwoorde: ja natuurlijk! Daarna niks meer.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Nee, niets meer gehoord
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Ik las dat de opnamen al afgerond zijn, dus denk dat ze al voorzien waren van auto's.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
De recensie. Ben benieuwd welke Volvo er nu inzit.