gebruik iig geen Fertan das kutspul waarvan je auto verder wegrot onder het behandelde deel. (heeft mij mijn 145 gekost helaas!!)
een maatje van jij werkt bij een mini restaurateur (en die roesten geloof me) en die heeft laatst dit goedje geprobeert
lijkt goed te werken. vreet roest weg en laat geen zogenaamde beschermlaag achter dit moet je dus zelf doen.
wel eerst ff de lak goed weghalen want daar komt het spul dus niet doorheen.
succes iig!
Roest weghalen doe je altijd door het weg te slijpen en er een nieuw stukje vers plaatwerk in te lassen. Alle andere methodes zijn lapmiddelen. Onder plamuur kan roest heel goed verder groeien omdat plamuur vocht vast houdt. Stap 1 t/m 3 dus vervangen door:
1: roest ruim weg slijpen
2: nieuw plaatwerk inlassen
3: glad maken en behandelen met anti roest. Liefst geen plamuur of zo weinig mogelijk.
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
biadman schreef:gebruik iig geen Fertan das kutspul waarvan je auto verder wegrot onder het behandelde deel.
...een zogenaamde beschermlaag achter...
Fertan is ook geen wonderminder, maar zeker geen kutspul.
Je moet het zien als hulpje bij het schuren. Wat je met je staalborstel, schuurpapier etc, niet weg krijgt (hele minieme pitjes) kan je met fertan aanpakken. Als je het zijn werk hebt laten doen, en borstelt het nog eens goed af heb je mooi schoon blank metaal.
Daarna kan je pas weer verder, anders gewoon eruit slijpen en lassen.
Bedankt voor de reacties! Ik ga in ieder geval even kijken hoe duur die rustyco is, ziet er wel effectief uit!
Dinsdag ga ik beginnen en volgens mij is het dan ook nog eens mooi weer
Kan niet wachten tot het er allemaal weer netjes uitziet! Ik moet ook nog even een busje verf halen bij de motip, volgens mij heb ik kleurcode 130 maar dat moet ik nog eventjes kijken.
Dit zijn de plekken die ik als eerst ga aanpakken:
Volgens mij zijn deze plekken vooral oppervlakkige roest en niet door gerot. Maarrre I keep my fingers crossed! xD
Dit valt allemaal wel mee, maar geen plamuur erop. Wat een troep. Gewoon wegschuren lak erover, eventueel primer op. Of met een lakstik van de dealer, die zijn kwalitatief wat beter.
HEt zijn allemaal bekende plekken op een 740 die niet al te ernstig zijn. Je kunt hiermee zelfs nog 10 jaar verder rijden zonder dat het ernstig is, en die op je zijscherm is ook niet al te ernstig. Het ergste wat je overkomt is dat je het zijscherm moet vervangen.
Wat veel erger is zijn de wielkasten achter, als je geen roest hebt, maak ze eens goed schoon en tectyleer ze, of laat het doen. En dan net over de rand heen waar de 2 lasnaden samen komen. Gewoon helemaal dicht spuiten met tectyl, daar gaat altijd zand en vocht tussen zitten en voor je het weet heb je roest. En plaats de plastic kap van een station in de wielkasten achter, hou je ook veel troep buiten
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)