Skywalker schreef:Wat een geduld, om nog eens rustig uit te leggen wat eigenlijk van belang is. Waarschijnlijk blijft er altijd wel ruimte voor prutswerk omdat er kennelijk mensen zijn die graag willen BLIJVEN sleutelen.
Zelf kies ik liever voor een oplossing die de problemen buiten de deur houdt en volgens mij is het advies van Ramon & Ramon ook op dat principe gebaseerd. Dank R&R voor het geduld en de immer constructieve bijdrage aan dit forum.
Hoho, begrijp me niet verkeerd. Ik weet inmiddels ook dat Ramon (of zijn het er twee

) erg veel kennis heeft en met heel veel zinnige info komt, maar ik mis ook vaak een oplossing. Komt niet altijd even zinnig over. Dat wilde ik alleen aangeven zonder iemand aan te vallen. Ik weet dat het via een forum vaak verkeerd overkomt, maar zo bedoel ik het zeker niet. Ramon is één van de weinigen hier met diepgaande kennis, dus voel je zeker niet aangevallen Ramon's!
Maar neem bijvoorbeeld zijn laatste post in deze thread. Hij geeft aan dat ik de pompverstuivers niet kan vergelijken met de Volvo injectoren, maar hoe kan ik dat weten. Daarnaast stelt hij dat een alternatief een knoeioplossing is. Is alleen een Volvo oplossing dan de goede?
Mijn ervaring is dat Volvo voor somige delen de hoofdprijs vraagt. Een goed voorbeeld zijn de koplampen van mijn vorige auto (V70R). De auto werd APK afgekeurd omdat de reflector niet meer al te best was. Of ik even 650 euro wil de aftikken voor alleen de lampen! Ik ben niet gek, en via Ebay nieuwe lampen besteld van een ander merk. Perfect kwaliteit en voor 150 euro was ik klaar (sterker nog, de reflector was van dezelfde fabrikant als de originele lamp!). Is dat dan een knoeioplossing?
Wat ik met mijn vraag wilde bereiken is een alternatief zoeken voor de schreeuwend dure originele injectoren, en daar is iedereen met een Volvo diesel vroeg of laat mee gebaat.
Zo zijn er voor meerdere problemen wel alternatieve oplossingen die niet het "Volvo onderdelen prijskaartje" dragen. En dat maakt het Volvo rijden voor ons allemaal wat leuker, nietwaar?