V60 PIH - Wensenlijstje
-
- 3rd Gear member
Dat is een persoonlijke keuze. Ligt ook aan welke kleur auto je neemt. Het mooiste is meestal om je voorportier ramen ook een tintje donkerder te maken als standaard en dan de achterportieren nog een tintje donkerder maar niet te donker. Dan loopt het mooi over. Af-fabriek zijn de voorportieren standaard en de achterportieren te donker. Het beste is om naar een ramen tint bedrijf te rijden en het dan samen uit te zoeken. Ze kunnen dan voorbeelden bij de ramen houden.rtino schreef:Heb de mijne af-fabriek besteld. Zijn er ergens voorbeelden van de verschillende percentages om zo te kunnen bepalen welke voor mij een goed percentage zou zijn?Paul schreef:af fabriek wil je inderdaad niet, dat is zo ordinair. Ik doe het achteraf zoals op mijn V50 70%
Wil hem wat donkerder hebben, maar niet als van een grijs-kenteken autotje...
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2011 BMW 745
- kissyfur
- 3rd Gear member
Standaard zit er geen alarm in toch? Ik wil de startonderbreker althans geen alarm noemenJeroenV60PHID schreef:Standaard heeft de V60 volgens mij maar een klasse 1 alarm wat door veel verzekeringsmaatschappijen als te weinig voor een auto van deze prijsklasse gezien wordt. Een klasse 3 alarm kan je bestellen (volgens mij 695 euro).kissyfur schreef:Is het alarm in de security line een ander alarm qua klasse dan het losse alarm dan?

Optie 140 is een alarm classe 3, dat kost 605 euro. In de security line zit ook #140 zie ik. Me dunkt dat dat toch hetzelfde alarm met dezelfde classe is?
-
- 3rd Gear member
Startonderbreker is officieel klasse 1kissyfur schreef:Standaard zit er geen alarm in toch? Ik wil de startonderbreker althans geen alarm noemen
Startonderbrekers (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
Alarmsysteem (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), omtrekdetectie en ruimtelijke detectie, akoestisch signalering door middel van een sirene (zonder noodstroom) en optische signalering.
Alarmsysteem (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.
Voertuigvolgsystemen (klasse 4 en 5)
Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:
SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
VOOR DE V60
standaard geeft klasse 1
Optie 140 geeft klasse 3
Optie 140 icm on-call geeft klasse 5.
2011 BMW 745
2011 BMW 745
- Summum
- 6th Gear member
Bij Scholten in Tiel (en wellicht ook andere dealers) stond een display in de showroom met een aantal zijruiten voorzien van verschillende percentages getint folie. Op die manier heb ik de tint voor mijn V60 geselecteerd.JeroenV60PHID schreef:Dat is een persoonlijke keuze. Ligt ook aan welke kleur auto je neemt. Het mooiste is meestal om je voorportier ramen ook een tintje donkerder te maken als standaard en dan de achterportieren nog een tintje donkerder maar niet te donker. Dan loopt het mooi over. Af-fabriek zijn de voorportieren standaard en de achterportieren te donker. Het beste is om naar een ramen tint bedrijf te rijden en het dan samen uit te zoeken. Ze kunnen dan voorbeelden bij de ramen houden.rtino schreef:Heb de mijne af-fabriek besteld. Zijn er ergens voorbeelden van de verschillende percentages om zo te kunnen bepalen welke voor mij een goed percentage zou zijn?Paul schreef:af fabriek wil je inderdaad niet, dat is zo ordinair. Ik doe het achteraf zoals op mijn V50 70%
Wil hem wat donkerder hebben, maar niet als van een grijs-kenteken autotje...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 3rd Gear member
Ik zou iedereen aanraden om voor alarm klasse 5 te gaan (dus optie 140+on call). De V60 plug-in kan een interessant object zijn om te stelen (denk aan onderdelen zoals accu en electro motor). Wanneer dit gebeurd en hij wordt nooit meer teruggevonden (of uitgebrand of in een kanaal) dan mag je een nieuwe uitzoeken.. MAAR NIET TEGEN 0% BIJTELLING!!tomtom schreef:Voor een Volvo verzekering is een (klasse 3) alarm niet nodig en ze zijn ook nog eens de goedkoopste (bij mij dan)! GO VOLVO!!
2011 BMW 745
2011 BMW 745
-
- 4th Gear member
Voor welk percentage ben je gegaan?Summum schreef:
Bij Scholten in Tiel (en wellicht ook andere dealers) stond een display in de showroom met een aantal zijruiten voorzien van verschillende percentages getint folie. Op die manier heb ik de tint voor mijn V60 geselecteerd.
Aangezien meer ruimte een wens is van mij

Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 1st Gear member
JeroenV60PHID schreef:Ik zou iedereen aanraden om voor alarm klasse 5 te gaan (dus optie 140+on call). De V60 plug-in kan een interessant object zijn om te stelen (denk aan onderdelen zoals accu en electro motor). Wanneer dit gebeurd en hij wordt nooit meer teruggevonden (of uitgebrand of in een kanaal) dan mag je een nieuwe uitzoeken.. MAAR NIET TEGEN 0% BIJTELLING!!tomtom schreef:Voor een Volvo verzekering is een (klasse 3) alarm niet nodig en ze zijn ook nog eens de goedkoopste (bij mij dan)! GO VOLVO!!
Dat betekent dus ook als je de auto total-loss rijdt, je ook je 0% bijtelling kwijt bent? Dat wordt voorzichtig rijden!
-
- 3rd Gear member
Voor zover ik kon vaststellen is dat wel het geval. Dus inderdaad voorzichtig rijden.wybo schreef:Dat betekent dus ook als je de auto total-loss rijdt, je ook je 0% bijtelling kwijt bent? Dat wordt voorzichtig rijden!
2011 BMW 745
2011 BMW 745
- Paul
- Geartronic member
Ja dat is zeker het geval!
Heb ook Klasse (met een K) 5, krijg je meestal ook korting op je verzekering. Maar dat is al met klasse 3 volgens mij zo.
Heb ook Klasse (met een K) 5, krijg je meestal ook korting op je verzekering. Maar dat is al met klasse 3 volgens mij zo.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Dr Schupp
- 2nd Gear member
Vandaag bij dealer geweest die een wagen V70 met sensus connected touch kort ter beschikking had uit Beesd. Dit was een versie waarbij achteraf de SCT wordt geplaatst voor €1.500,-- met behoud van RTI. Ik overwoog namelijk de huidige RTI High Performance multimedia om te katten met SCT voor €500,-- extra. Gevolg is dat RTI wordt uitgenomen. Maar dat slechts gebaseerd op de info op internet, ik wilde het in het eggie zien.
Na de korte demo zag ik mijn vermoeden bevestigd, er zijn geen voordelen te behalen dan slechts een in de auto ingebouwd 7" scherm met gelijksoortige apps; met een iPhone iOS (of andere smartphhones) heb je eigenlijk alle functionaliteit al lang aan boord. Het wordt interessanter als de gisteren aangekondigde IOs 7 door Apple ook beschikbaar komt in auto's, waaronder Volvo (alleen AirPlay zou al mooi zijn). Ik wacht dat maar af.
Maar goed wie heeft SCT gekozen, en met welke reden?
Wellicht een styling kit aanschaffen voor ongeveer dat bedrag...
Na de korte demo zag ik mijn vermoeden bevestigd, er zijn geen voordelen te behalen dan slechts een in de auto ingebouwd 7" scherm met gelijksoortige apps; met een iPhone iOS (of andere smartphhones) heb je eigenlijk alle functionaliteit al lang aan boord. Het wordt interessanter als de gisteren aangekondigde IOs 7 door Apple ook beschikbaar komt in auto's, waaronder Volvo (alleen AirPlay zou al mooi zijn). Ik wacht dat maar af.
Maar goed wie heeft SCT gekozen, en met welke reden?
Wellicht een styling kit aanschaffen voor ongeveer dat bedrag...
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
- ZX10r
- 5th Gear member
Ik heb het gekozen zal in de toekomst meer kunnen denk ik
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- Superfunky
- 5th Gear member
Precies om deze reden heb ik i.p.v. ST voor hetzelfde geld als het vervangen van RTI door ST (¬500 dus) een ipad mini 4G met dash cradle aangeschaft. Overwegingen:Dr Schupp schreef:.... er zijn geen voordelen te behalen dan slechts een in de auto ingebouwd 7" scherm met gelijksoortige apps; met een iPhone iOS (of andere smartphhones) heb je eigenlijk alle functionaliteit al lang aan boord ....
- betere bediening dan ST
- veel meer functionaliteit
- Tomtom HD traffic
- RTI beschikbaar als 2e systeem
- ook buiten de auto erg nuttig
De ipad is tevens wifi-point voor de passagiers.
Ik heb 2 cradles: eentje wordt bevestigd op het rechter luchtrooster, dus extra scherm naast de 7 inch. De andere wordt bevestigd in de DVD sleuf. Hij hangt er dan onder. Zal zien welke me het beste bevalt.
Nadeel is dat je de mini apart met laden en beter verwijdert als je in de gemiddelde straat geparkeerd staat, maar ach, mn telefoon neem ik ook meestal mee

-
- 3rd Gear member
SCT af-fabriek besteld, met relatief gering bedrag bijbetalen toch een moderner systeem dan RTI, dat is nml. aan het einde lifecycle in huidige vorm.
iPad oplossing v Superfunky klinkt ook goed (ben zwaar Apple gebruiker), maar hou niet zo van losse zaken monteren, die je ook steeds weer moet los/aankoppelen.
iPad oplossing v Superfunky klinkt ook goed (ben zwaar Apple gebruiker), maar hou niet zo van losse zaken monteren, die je ook steeds weer moet los/aankoppelen.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- Bluemagics
- 4th Gear member
SuperFunky,
Dit keer ben ik het niet met je eens. iPad mini heeft ook nadelen. Ik gebruik nu mijn iPhone als nagigatie in de auto, maar dat is ook niet perfect.
Ingebouwde systeem is veel cleaner. Geen lelijke kabels of lelijke cradles. Van alle apps in mijn telefoon gebruik ik er drie tijdens het rijden:
- Nagivatie (= TomTom)
- Flitsmeister
- Muziek / internet Radio
De iPad Mini in de zomer elke keer meenemen is ook een gedoe en in de auto achterlaten is niet zo veilig.
Als de Connected Touch ook TomTom en een Flitsservice-app draait dan ben ik blij. de internetRadio/Spotify zitten al op.
De Touch is denk ik die 500 euro wel waard, maar de 1500 euro voor achteraf inbouwen niet.
De styling-kit vind ik persoonlijk niks. Een paar plastic panelen maken een station echt niet mooier.
Dit keer ben ik het niet met je eens. iPad mini heeft ook nadelen. Ik gebruik nu mijn iPhone als nagigatie in de auto, maar dat is ook niet perfect.
Ingebouwde systeem is veel cleaner. Geen lelijke kabels of lelijke cradles. Van alle apps in mijn telefoon gebruik ik er drie tijdens het rijden:
- Nagivatie (= TomTom)
- Flitsmeister
De iPad Mini in de zomer elke keer meenemen is ook een gedoe en in de auto achterlaten is niet zo veilig.
Als de Connected Touch ook TomTom en een Flitsservice-app draait dan ben ik blij. de internetRadio/Spotify zitten al op.
De Touch is denk ik die 500 euro wel waard, maar de 1500 euro voor achteraf inbouwen niet.
De styling-kit vind ik persoonlijk niks. Een paar plastic panelen maken een station echt niet mooier.
- P-V60
- 3rd Gear member
Op alle fronten met je eens. Jij gaat dus ook een mooie PIH ontvangen :mrgreen:Bluemagics schreef:SuperFunky,
- Nagivatie (= TomTom)
- Flitsmeister
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- kissyfur
- 3rd Gear member
Ik koop mn auto in Belgie en daar zit RTI er niet standaard in. Dat zit ook niet in een pakket maar heeft een eigen 'pakket' dat €1350 kost. Zouden jullie dat dan skippen, voor €75,- upgraden naar 7", CD, BT en dan voor €1200 SCT incl iGo navigatie nemen?
- jvov60
- 4th Gear member
Vandaag van mijn dealer gehoord:
Bij bestellen Sensus Connected Touch in plaats van RTI navigatie werkt de voice bediening voor navigatie en Bluetooth telefoon niet meer, ook zal deze bedieningsknop van het stuur af zijn.
Bij bestellen Sensus Connected Touch in plaats van RTI navigatie werkt de voice bediening voor navigatie en Bluetooth telefoon niet meer, ook zal deze bedieningsknop van het stuur af zijn.
- Dr Schupp
- 2nd Gear member
Klopt @jov60, dat kan ik bevestigen toen ik gisteren de demo kreeg van mijn dealer in de V70. Ook werkt het scroll wieltje niet in alle gevallen (overigens de pijlen van links naar rechts wel).
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
-
- 1st Gear member
Ik heb ook de optie "sunblinds"genomen, vraag me alleen af of dit en fabrieks optie is. Ik mijn huidige auto zitten deze netjes gemonteerd in de portier. Het werkt als een rolgordijn. Weet iemand of dit in de PIH ook het geval is of gewoon met zuignappen oid.