Diverse foutmeldingen en problemen na aanrijding

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,
Een kennis van me heeft een klein paaltje meeghad met zn S40, resultaat bumper kapot, mislamp los, en er hang ook een doos met fiches los, ziet er beetje uit als brandstofcomputer van mijn S70, maar de auto wilt niet meer starten. en er komt foutmelding op van de immobilizer, en Antiskid service vereist...
de aanrijding is aan de linkerkant gebeurd, ik ben daarnet gaan kijken het was donker, meer dan dit heb ik niet kunnen zien. Een nieuwe bumper wordt het al zeker, maar hoe krijg ik die nu gestart in deze situatie, vanaf je stand I of II doet met je sleutel dan gaat er een ventilatie aan, waarschijnlijk de motorkoeling, maar starten gaat niet. de melding crasch mode of dergelijke komt er niet op...
En het stuurslot springt ook niet meer aan na verwijderen sleutel.
mslik
3rd Gear member

Uhhhhh,

Ik denk gewoon een gevalletje langs de dealer om eens goed te laten onderzoeken wat er allemaal niet geraakt is. Ik weet dat veel automerken een beveiliging hebben dat als bijv. de kreukelzones gebruikt zijn de auto niet meer start vanwege de veiligheid. Het zou dus zomaar kunnen dat er onderhuids iets een goede klap heeft gehad en daarom de meuk niet wil starten. Ben hier natuurlijk niet zeker van, maar ik denk dat maar weinig mensen op het forum zoveel technische kennis hebben, om je op weg te helpen, zonder het te zien.

Afvoeren richting dealer lijkt mij de beste optie.
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
kawaman
5th Gear member

Motormanagement computer zit links achter de bumper, deze zit daar ook lekker "beschermd" :cry:
Ik ben bang dat die geraakt is.
Erik

S60 T5 R-design
lint
Geartronic member

Zo te lezen zijn er vitale elektronische componenten geraakt bij de aanrijding. Het beste is afslepen naar dealer en laten bezien wat er defect is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ok, die moet sowiso naar de dealer, maar er zou een soort resetknop toch moeten zijn voor die auto toch in gang te krijgen? ja die boordcomputer hing daar uitaard te bengelen, twas geen zicht :-(
OGA244
8th Gear member

ligt jouw hart eruit wil je ook niet meer opstarten
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

electronica kan je overbruggen, een hart weet ik niet, de fiches staken nog in nogtans.
Fredhead
Geartronic member

Maar als de computer zelf stuk is door de klap zal de auto alsnog niet starten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hoi, heb daarjuist nog eens beter gaan kijken, mistlampt is kapot, maar das nog maar klein, bumper en wielspatlap ook te vervangen
en heb de ECM bak eruit gedaan, en die heeft inderdaad een ferme lap gehad.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

P.S. dit wordt inderdaad afslepen, want een nieuwe ECM module moet ook ingeladen worden waarschijnlijk?
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Auto ondertussen afgesleept, maar garage zegt het ook al, als ECM kapot is kan hij niks meer doen, maar ze hebben blijkbaar ook de batterij ondertussen laten leeglopen, want auto was aan het flashen,
wat ik dus opmaak, is nieuwe bumper, mistlamp, wielspatbord, boordcomputer, maar in die garage (geen volvodealer) gaan ze kijken wat er nog aan is...
Maar bij het aansluiten van een ECM met zelfde Boschnummer gaan ze waarschijnlijk dat moeten programmeren met Vida?
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Maandag gaat de wagen binnen... maar gisteren toen ik die starte, geen foutmeldingen meer, maar wel als airco opstaat, zo sputteren... niet soepel draaien dus. precies of wagen gaat stilvallen. Maar denk niet dat het ongeval er voor iets tussen zit. waarschijnlijk aircocompressor die moet afgesteld worden.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”