V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
TomB
2nd Gear member

Ik merkte vandaag dat de versnellingspook vanuit de linkerpositie (1, 2 of R) niet meer goed terug veert naar de neutrale stand. Vanuit rechts (5/6) is er niks aan de hand.

Heeft hier iemand ervaring mee? Kan het kwaad? Anders een dezer dagen toch maar even langs de dealer.
guidov
2nd Gear member

TomB schreef:Ik merkte vandaag dat de versnellingspook vanuit de linkerpositie (1, 2 of R) niet meer goed terug veert naar de neutrale stand. Vanuit rechts (5/6) is er niks aan de hand.

Heeft hier iemand ervaring mee? Kan het kwaad? Anders een dezer dagen toch maar even langs de dealer.
Soort gelijks is hier al eens voorbij gekomen. Ik hoop dat je er iets mee kan.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ersnelling
Prx
2nd Gear member

TomB schreef:Ik merkte vandaag dat de versnellingspook vanuit de linkerpositie (1, 2 of R) niet meer goed terug veert naar de neutrale stand. Vanuit rechts (5/6) is er niks aan de hand.

Heb het zelf ook. A.s. maandag wordt er een nieuwe veer geplaatst.
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
LightStar
4th Gear member

twcoolen schreef:
Verlichting bij daglicht:

Afbeelding
Jij hebt wat ik graag wil... dus het is wel mogelijk !
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb in andere posts gezocht maar het niet direct terug kunnen vinden. Bij langzaam achterrijden hoor ik bij het (rustig) remmen een 'jankend' geluid wat ook licht voelbaar is in de auto.

Ligt dit aan het feit dat de blokken nog nieuw zijn of is er wat anders aan de hand?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Ik krijg bijna m'n auto. Maar wil natuurlijk wel weten of ik de ook de software update heb met de approach verlichting bug. (die er dan uit is )

Hoe zat het nou precies? Je approach verlichting ging pas aan na 2 keer klikken?
En alleen met koude motor?

Nog een vraag m.b.t. de kaart update. Welke versie is de nieuwe?
Volvo - For Life
Pé Daelemmer
2nd Gear member

Als ik dat hier allemaal lees zou ik nooit een V40 kopen. Slechte lak, slechte approach verlichting, mankerende versnellingspoken, slechte remmen, ......

Maar toch heb ik er één gekocht en die scheelt NIKS (en hij komt uit dezelfde fabriek) :)
Fietsventje
2nd Gear member

Idd, Pé, da's het nadeel van een groot ik-heb-een-fantastische-auto-met-een-paar-kleine-mankementjes-topic ...

Van ieder merk-specifiek-forum, me dunkt. Want hoeveel tevreden mensen denken eraan om hun positieve ervaring te gaan posten op een forum? En hoeveel mensen gaan er op zoek naar oplossingen voor kleine probleempjes op het internet?

Ben er nog niet geweest, maar'k vermoed dat het er op BMW, Audi, Mercedes of VW-sites net hetzelfde aan toegaat!
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Tsjemp
3rd Gear member

Ik ben prima tevreden. Er hapert wel eens wat, je moet ooit twee keer op een knopje drukken, er zitten wel eens hobbels op de weg, maar dat is allemaal om de perfectie te doorbreken. Als er niets meer mankeert wordt het ook saai. Hoewel, Olga de routedoos, die spoort echt niet. Alternatieve route 50 km langer op een totaal van 80!
Binnenkort eerste beurt....
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
TomB
2nd Gear member

Prx schreef:

Heb het zelf ook. A.s. maandag wordt er een nieuwe veer geplaatst.
De mijne is nu ook bij de garage, het schakelmechanisme wordt vervangen. Dus dat wordt nog een dagje extra met een S60 rijden, ook geen straf :)
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb nu inmiddels al 5 keer een noodstop gemaakt in de parkeergarage bij onze supermarkt. Het slagboompje gaat een beetje traag open en samen met mijn anticipatie op het opengaan van de boom besluit de volvo om een noodrem uit te voeren.

Moet ik nog echt aan wennen. Met name wennen aan de mensen die in de parkeergarage lopen en mijn als een idioot zien remmen :)
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
V40-D2
2nd Gear member

twcoolen schreef:Ik heb nu inmiddels al 5 keer een noodstop gemaakt in de parkeergarage bij onze supermarkt. Het slagboompje gaat een beetje traag open en samen met mijn anticipatie op het opengaan van de boom besluit de volvo om een noodrem uit te voeren.

Moet ik nog echt aan wennen. Met name wennen aan de mensen die in de parkeergarage lopen en mijn als een idioot zien remmen :)
Ja het werkt wel, het maakt ook een pokkegeluid omdat de auto vol in de ABS schiet haha, dus dat hoor je wel als daar rond loopt.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
TomB
2nd Gear member

Ik kreeg net bericht dat de nieuwe kaarten/mapcare update bezorgd is op mijn werk. Komende week maar eens installeren. In de begeleidende mail hadden ze het erover dat installatie 5u kan duren, hopen dat dat meevalt!
LightStar
4th Gear member

TomB schreef:Ik kreeg net bericht dat de nieuwe kaarten/mapcare update bezorgd is op mijn werk. Komende week maar eens installeren. In de begeleidende mail hadden ze het erover dat installatie 5u kan duren, hopen dat dat meevalt!
Ga er maar niet vanuit zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=52741
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

twcoolen
3rd Gear member

Bij Sensus Connected Touch is Album Art zichtbaar bij het afspelen van lokale media.

Afbeelding
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

twcoolen schreef:Bij Sensus Connected Touch is Album Art zichtbaar bij het afspelen van lokale media.

Afbeelding
Dat had ik graag gewild. Jammer dat het op het gewone sensus niet zit.
Volvo - For Life
Goteborg
2nd Gear member

Goteborg schreef:Ik probeer het nog eens, zijn er forumleden die ook problemen hebben met start/ stop systeem?

Auto start niet altijd automatisch nadat start/stop systeem hem uitgeschakeld heeft. Software update heeft helaas geen soelaas geboden. Volgende week gaat de auto wederom naar de garage. Hierbij zou er ook iets aan lakprobleem op bumper gedaan worden. Zie lakprobleem item. Het betreft een T4 met powershift.
Auto is hersteld. Het is heel vervelend om niet te zeggen irritant wanneer je bij een nieuwe auto al zo kort na aanschaf geconfronteerd wordt met dergelijke euvels. In dit geval echter ook alle llof voor de dealer die uitermate klantgericht reageerde.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
guidov
2nd Gear member

LightStar schreef:
Denief schreef:Bij mij staat hij altijd op auto, en brand het groene lampje enkel als de led's uit gaan en de gewone lichten aan.
Hier hetzelfde, al zou ik wel willen dat de DRL gelijk branden met de strips naast de Xenon verlichting.
Nieuw aan de my14:

Stand 0 = drl in bumper aan
Stand 2 lampjes (links en rechts wijzend) = drl in bumper met led naast xenon aan. Incl achterlichten.
Stand auto = afhankelijk van buiten. (Niet zeker of drl en led en achterlicht dan brand. Kom ik op terug)
Stand grote lamp naar rechts= led naast xenon en xenon aan incl achterlichten

Dit weer tot nu toe.
LightStar
4th Gear member

guidov schreef:
LightStar schreef:
Denief schreef:Bij mij staat hij altijd op auto, en brand het groene lampje enkel als de led's uit gaan en de gewone lichten aan.
Hier hetzelfde, al zou ik wel willen dat de DRL gelijk branden met de strips naast de Xenon verlichting.
Nieuw aan de my14:

Stand 2 lampjes (links en rechts wijzend) = drl in bumper met led naast xenon aan. Incl achterlichten.
Stand auto = afhankelijk van buiten. (Niet zeker of drl en led en achterlicht dan brand. Kom ik op terug)

Dit weer tot nu toe.
Dat is gelijk aan de MY13.

guidov
2nd Gear member

LightStar schreef:
guidov schreef:
LightStar schreef: Hier hetzelfde, al zou ik wel willen dat de DRL gelijk branden met de strips naast de Xenon verlichting.
Nieuw aan de my14:

Dit weer tot nu toe.
Dat is gelijk aan de MY13.
Ik meen iets te hebben gelezen dat iemand wat had, wat jij ook graag had willen hebben kwa verlichting
Plaats reactie

Terug naar “V40”