iemand ervaring met plaatsen van reservewiel in de koffer?
Zie:http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464606
reservewiel
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 09:35
Dat is niet waar de link naar verwijst. Blijkbaar is er nu ook een oplossing om je reservewiel onder de laadvloer op te bergen. Dit is voor zowel de S60 als de V60. Kost in NL maar 325,- euroOGA244 schreef:dat ligt in een nette tas bovenop je vloer, wel even vastzetten met bijgeleverde spanbanden

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Het reservewiel "los" in de achterbak is m.i. ook een oplossing van 3x niks. De ruimte die je verliest, het niet meer kunnen gebruiken van je boodschappentas-houder.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
iets van 80% van de nieuwe auto's heeft geen reservewiel meer
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Dat mag dan kloppen, het betekent niet dat dit zonder meer een goede ontwikkeling is. Als alternatief wordt een compressortje met vulstof bijgeleverd, maar dat heeft maar een beperkte toepassing.iets van 80% van de nieuwe auto's heeft geen reservewiel meer
Ik begrijp niet dat Volvo geen Run-Flat (SST) aanbiedt, alhoewel ze dit op de V/S60 tot MJ2014 wel hebben gedaan. Waarschijnlijk als optie gesneuveld omdat er te weinig vraag naar was.
Back on topic - de oplossing met een Tempa Spare zoals nu aangeboden in de kofferruimte maar onder de laadvloer lijkt mij zeker een optie. Betekent dit dat de laadvloer dan iets omhoog gebouwd wordt ? Naar onderen kun je IMHO niet....
Wie weet er meer ? Wie heeft er een plaatje of foto ?
Groet, Dutch-V
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Net als bij de landrover......op een rekje aan het kofferdeksel of plat op de motorkap. Staat wel stoer denk ik.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Maar hoe exact ziet de oplossing van Volvo eruit welke hier wordt aangeboden ?
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464606
Iemand die wellicht de montagehandleiding heeft waarnaar verwezen wordt ? Uit de beschrijving lijkt dit toch echt een andere (betere ?) oplossing te zijn dan het losse wiel in tas , vastgemaakt met een spanband in de kofferruimte.
Groet, dutch-v
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464606
Iemand die wellicht de montagehandleiding heeft waarnaar verwezen wordt ? Uit de beschrijving lijkt dit toch echt een andere (betere ?) oplossing te zijn dan het losse wiel in tas , vastgemaakt met een spanband in de kofferruimte.
Groet, dutch-v
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Bewaar uw Tempa spare-reservewiel onder de vloer in de bagageruimte. Een geïntegreerde oplossing waardoor u makkelijker de bagageruimte kunt beladen. Indien nodig kan de bagageruimte eenvoudig worden hersteld, zie de informatie in de montagehandleiding.
Ond. nr.
31399083
+ Reservewiel, Tempa spare
Ond. nr.
31317980
+ Kit Krik, Gereedschap en Schuimblok. - Bandenwisselset met een schuimblok, inclusief krik en wielsleutel. Met de bandenwisselset kan ook het reservewiel worden gebruikt. Het schuimblok wordt veilig onder de laadvloer bewaard.
Ond. nr.
31316306
Technische gegevens
Gewicht accessoire:
23 kg
Bandenmaat:
125/80 R17
dat moet dan een hele dikke schuimlaag gaan worden, een tempaspare is zomaar 15 cm dik, die 15cm ben je dus over het hele vloeroppervlak kwijt in de hoogte van je bagageruimte, de wagenvloer is qua vorm ook niet vlak en daardoor lastig
Ond. nr.
31399083
+ Reservewiel, Tempa spare
Ond. nr.
31317980
+ Kit Krik, Gereedschap en Schuimblok. - Bandenwisselset met een schuimblok, inclusief krik en wielsleutel. Met de bandenwisselset kan ook het reservewiel worden gebruikt. Het schuimblok wordt veilig onder de laadvloer bewaard.
Ond. nr.
31316306
Technische gegevens
Gewicht accessoire:
23 kg
Bandenmaat:
125/80 R17
dat moet dan een hele dikke schuimlaag gaan worden, een tempaspare is zomaar 15 cm dik, die 15cm ben je dus over het hele vloeroppervlak kwijt in de hoogte van je bagageruimte, de wagenvloer is qua vorm ook niet vlak en daardoor lastig
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25.05.2007 - 10:45
Ik starte dit onderwerp.....zoals ik vaststel, is hier niemand, die dit heeft :http://accessories.volvocars.com/Access ... y/security. (link voor mijn type S60).
S60 D2 2012 SUMMUM powershift
(S60 2008 Top Line Plus 126pk)
(S60 2,4D)
(940)
(240)
(244)
(S60 2008 Top Line Plus 126pk)
(S60 2,4D)
(940)
(240)
(244)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
niet oneens, maar kijk ook even naar het gewicht van dat ding, dat telt als men het meeneemt (zoals vroeger) in het typegoedkeuringsgewicht toch ook mee in de hoogte van je mrb.volvo schreef:Belachelijk, een auto zonder reservewiel. Daar sta je midden in nowwhere met een lekke band!
Met wat pech scheelt het één klasse in de mrb, dat is op een benzine minimaal € 7,-- p/mnd en op een diesel zomaar € 14,-- p/mnd
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Ik verkoop zelf autobanden op het werk en wij komen idd steeds meer autos tegen waarbij geen reserve wiel geleverd wordt, veel mensen bestellen deze achteraf bij ons.
Voor de S60 ben je ongeveer €90 kwijt voor een stalen velg, als je hier dan een 2e hands goede band op laat zetten ben je voor rond de €150 klaar.
Wat betreft de runflat banden, persoonlijk vind ik dat je met deze banden heel veel comfort inlevert, ze zijn stukken stugger als een normale band, tevens is een runflat veel duurder in aanschaf.
De busjes met anti lek spul zijn ook niet optimaal, als je eenmaal het spul gebruikt hebt kun je de band weggooien, een normale band kan in 9 van de 10 gevallen wel nog gerepareerd worden
Voor de S60 ben je ongeveer €90 kwijt voor een stalen velg, als je hier dan een 2e hands goede band op laat zetten ben je voor rond de €150 klaar.
Wat betreft de runflat banden, persoonlijk vind ik dat je met deze banden heel veel comfort inlevert, ze zijn stukken stugger als een normale band, tevens is een runflat veel duurder in aanschaf.
De busjes met anti lek spul zijn ook niet optimaal, als je eenmaal het spul gebruikt hebt kun je de band weggooien, een normale band kan in 9 van de 10 gevallen wel nog gerepareerd worden
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik heb runflats (17") en ik moet zeggen dat ik het comform prima vindt. Ook al een keer lek gereden trouwens.
Toen kwam ik er ook achter dat Runflats eigenlijk meestal niet te plakken zijn. Dan is het compressortje toch een goedkopere oplossing.
Toen kwam ik er ook achter dat Runflats eigenlijk meestal niet te plakken zijn. Dan is het compressortje toch een goedkopere oplossing.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
vergeet dan niet om ze ook een krik en een wielmoersleutel bij te leveren, anders kun je nog niets als je lek staatSjo schreef:Ik verkoop zelf autobanden op het werk en wij komen idd steeds meer autos tegen waarbij geen reserve wiel geleverd wordt, veel mensen bestellen deze achteraf bij ons.
Voor de S60 ben je ongeveer €90 kwijt voor een stalen velg, als je hier dan een 2e hands goede band op laat zetten ben je voor rond de €150 klaar.
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
ja tuurlijk, het rare is dat veel autos deze wel al erbij hebben zitten???
Veel mensen halen zich zelf een krikje bij de automaterialen handel, want de originele krikken zijn alleen bij de dealer te krijgen en dus vaak ook kostbaar
Veel mensen halen zich zelf een krikje bij de automaterialen handel, want de originele krikken zijn alleen bij de dealer te krijgen en dus vaak ook kostbaar
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de reparatieset heeft die er iig niet std bijzitten, maar zo'n reservewielset bestaat wel uit een compleet wiel (125/80-17, een stevige nylon hoes/tas met hengsels, spanbanden, een krik en een wielmoersleutel en kost € 280,--
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Heb je dan misschien het touring chassis ? Zelf zou ik zeer benieuwd zijn naar de combinatie touring chassis + Run Flat banden.Ik heb runflats (17") en ik moet zeggen dat ik het comform prima vindt.
Natuurlijk is Run Flat duurder , en kan minder vaak gerepareerd worden dan een standaard band. De extra geboden "mobiliteits-zekerheid" is voor mij iig waardevol en daar heb ik dan wel wat voor over.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 15:41
Even een tip:
Ik heb bij mijn v60 (2013) een "Noodreservewiel in opbergtas incl. gereedschap" besteld zoals vermeld in de ACC brochure. Dit kost in BE 150€ incl BTW.
Dit is de "tempa spare" en deze past WEL onder de vloer zonder aanpassingen.
Gewoon die voorgevormde vorm waar brandblusser etc inzit eruit halen, en ook de bijgevoegde schuimrubber voor krik niet gebruiken.
Door een beetje goed te puzzelen past de krik in de holte van het reservewiel.
Zelfs de bijgeleverde tas zit er nog rond, maar het pas makkelijker zonder tas.
Grts
Ik heb bij mijn v60 (2013) een "Noodreservewiel in opbergtas incl. gereedschap" besteld zoals vermeld in de ACC brochure. Dit kost in BE 150€ incl BTW.
Dit is de "tempa spare" en deze past WEL onder de vloer zonder aanpassingen.
Gewoon die voorgevormde vorm waar brandblusser etc inzit eruit halen, en ook de bijgevoegde schuimrubber voor krik niet gebruiken.
Door een beetje goed te puzzelen past de krik in de holte van het reservewiel.
Zelfs de bijgeleverde tas zit er nog rond, maar het pas makkelijker zonder tas.
Grts