Heb even de accu bekeken, is een onderhoudsvrij, staat er met grote letters op.
Is met het onderdeelnr. 30659796
Vandaag ook even snel een CTEK MSX 5.0 gekocht.
Staat wel bij dat het alleen voor lood accus gebruikt mag worden, de mijne is toch een loodaccu neem ik aan?
Auto aan een accu-oplader (gelijkrichter)
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Was ik niet van plandbosker schreef:is een lood-accu - til hem maar eens op.

Maar zonder gekheid, hoe kom er nu achter?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
bij mijn weten worden er praktisch geen niet-lood accu's toegepast in auto's. Motoren nog wel eens.
Lood-accu's zijn goedkoper te fabriceren, daarentegen zwaarder. Dat laatste weegt (letterlijk en figuurlijk) bij motoren zwaarder mee.
Lood-accu's zijn goedkoper te fabriceren, daarentegen zwaarder. Dat laatste weegt (letterlijk en figuurlijk) bij motoren zwaarder mee.
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Vandaag op en neer naar Zürich geweest, zit op DVD 2, nog 45 minuten en 2 DVDs te gaan, was dus bijna 2 1/2 uur.Schorpioen schreef:Navigatie updaten doe je toch tijdens het rijden?
Als je de auto stil zet stopt de update en gaat weer verder als je gaat rijden.
8 uur voor een update lijkt me trouwens wat lang.
Vorige week een update gedaan en deze duurde 170 minuten.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Wat een treurig system.
Ben nu bij disc 3
Auto schakelt na 30 minuten uit, dus dat helpt ook niet tenzij ik het op kontakt II zet, met de Xenonlichten vol aan, daar helpt die CTEK ook niet meer.
Dan duurt het soms ook lang voordat ik de voortgang zie...
Daarnet nog "Software disc" en ik hoor 'm lezen maar er gebeurt niets. Disc eruit, weer op opnieuw erin, en ziedaar, de voortgang verschijnt.
Overigens kon na Disc2 mijn navi weer gewoon gebruiken, had alleen geen voicecontrol meer..
Gewoon rondrijden werkt dan het beste. Hoe doet de dealer dat? Die laat 'm toch niet op II staan met de lichten vol aan?
Ben nu bij disc 3
Auto schakelt na 30 minuten uit, dus dat helpt ook niet tenzij ik het op kontakt II zet, met de Xenonlichten vol aan, daar helpt die CTEK ook niet meer.
Dan duurt het soms ook lang voordat ik de voortgang zie...
Daarnet nog "Software disc" en ik hoor 'm lezen maar er gebeurt niets. Disc eruit, weer op opnieuw erin, en ziedaar, de voortgang verschijnt.
Overigens kon na Disc2 mijn navi weer gewoon gebruiken, had alleen geen voicecontrol meer..
Gewoon rondrijden werkt dan het beste. Hoe doet de dealer dat? Die laat 'm toch niet op II staan met de lichten vol aan?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt je dimlicht toch uit zetten en de blower en alle lichten uit, dan moet de lader het denk ik wel redden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ehh...kwestie van RTFM? Ik dacht dat ik de lichten niet uit kon zetten bij de V70/XC70.
:oops:
:oops:
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt de lichten op de tussenstand zetten waardoro alleen de achterlichten en stadslichten branden. Ik heb op de nulstand de verlichting uit laten programmeren juist voor dit soort dingen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Aha, zal ik ook eens laten doen bij de volgende service.
Enfin, het werkt nu, volgens de dealer moet ik nu ook Zwitserland hebben bij "Sprachsteuerung". Nog niet gezien, tja...en het sensus system vind ik niet een van de meest praktische. Laatste een Benz gehad als huurauto, C-klasse, splik-splinter nieuw, vond ik toch gemakkelijker, of dan het touchscreen in de Honda CRV...maar goed dan moet je ook de auto erom heen bijkopen
Enfin, het werkt nu, volgens de dealer moet ik nu ook Zwitserland hebben bij "Sprachsteuerung". Nog niet gezien, tja...en het sensus system vind ik niet een van de meest praktische. Laatste een Benz gehad als huurauto, C-klasse, splik-splinter nieuw, vond ik toch gemakkelijker, of dan het touchscreen in de Honda CRV...maar goed dan moet je ook de auto erom heen bijkopen

XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli