Sensus Connected Touch
-
- 2nd Gear member
Ik ga morgen bij Vos in Oss spelen met een SCT, die is vandaag binnen gekomen en zou morgen in de showroom moeten staan. Zal kijken of ik wat foto's kan maken van het geheel, o.a. de aansluitingen in het dashboardkastje.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
- OGA244
- 8th Gear member
had vanmiddag iemand die vroeg of je met SCT ook een smsbericht in kon spreken, dat zou pas een gimmick zijn, toen ik hem de optie van "gewoon" bellen voorlegde was hij verbaasd dat hij daar zelf nooit opgekomen was..
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
In Apeldoorn staat inmiddels een V40 met achteraf ingebouwde SCT in de showroom.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
OGA244, bellen is echt niet meer van dee tijd hoor, als ik de jeugd bezig zie met hun smsduimen... 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
Ok, Ben bij de Volvo dealer geweest en heb de SCT bestudeerd. Uiteraard ook meteen besteld want ik ben een te grote gadgetfreak om het niet te doen. Wel voor iedereen even wat info die ik van de Volvo dealer kreeg:
- Als je de SCT zonder navigatie koopt, dan is het niet mogelijk om de iGo in de app-store te kopen. Dat moet via Volvo en wordt geleverd op een speciaal (door Volvo gemarkeerd) SD kaartje. Ik heb die in het demomodel er even uit gehaald en bij het er terug in brengen gaf het systeem aan dat de authenticiteit van het kaartje geverifieerd werd. Er werd aangegeven dat het kaartje met iGo duurder zou zijn dan het huidige prijsverschil van €300
- Volvo SCT is een Parrot maar met aangepaste app-store. Het is dus maar de vraag of TomTom ooit beschikbaar gaat komen. Zo staat b.v. iGo niet in de SCT app-store
- De beschikbare aansluitingen zijn: SD slot, 2*USB en Video in:

- Het door mij bekeken model was een inbouw in een bestaande V60, dus over de oude navigatie heen.
- Ik vond het systeem niet heel erg vlot reageren, snel genoeg om geen iritatie te veroorzaken, te langzaam om soepen aan te voelen.
Verder was het wel erg leuk om er mee te spelen.
- Als je de SCT zonder navigatie koopt, dan is het niet mogelijk om de iGo in de app-store te kopen. Dat moet via Volvo en wordt geleverd op een speciaal (door Volvo gemarkeerd) SD kaartje. Ik heb die in het demomodel er even uit gehaald en bij het er terug in brengen gaf het systeem aan dat de authenticiteit van het kaartje geverifieerd werd. Er werd aangegeven dat het kaartje met iGo duurder zou zijn dan het huidige prijsverschil van €300
- Volvo SCT is een Parrot maar met aangepaste app-store. Het is dus maar de vraag of TomTom ooit beschikbaar gaat komen. Zo staat b.v. iGo niet in de SCT app-store
- De beschikbare aansluitingen zijn: SD slot, 2*USB en Video in:

- Het door mij bekeken model was een inbouw in een bestaande V60, dus over de oude navigatie heen.
- Ik vond het systeem niet heel erg vlot reageren, snel genoeg om geen iritatie te veroorzaken, te langzaam om soepen aan te voelen.
Verder was het wel erg leuk om er mee te spelen.
- Paul
- Geartronic member
Als je nog even de afbeeldingen kan verkleinen kan ik het ook op mijn 1920x1080 scherm zien.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Als je me kan vertellen hoe doe ik dat graag voor je, anders raad ik je een muis aan die van links naar rechts kan scrollen.
Edit: gelukt!
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Niet in de showroom, maar wel buiten als demo (de witte D2).Volvoman schreef:In Apeldoorn staat inmiddels een V40 met achteraf ingebouwde SCT in de showroom.
Ik heb er even kort mee gespeeld in die auto, maar ik zie voor mezelf weinig meerwaarde t.o.v. m'n smartphone. Tijdens het rijden ga ik toch niet met apps spelen. Alleen muziek en navigatie zijn dan interessant. Muziek kan net zo goed/beter via m'n iPhone. Navigatie via iGo ziet er netjes uit (uit stilstand, niet mee gereden) de kaartweergave is redelijk responsief bij vegen/scrollen/zoomen, maar of het beter is dan de "standaard" RTI? Sowieso heb ik ook nog Navigon op m'n telefoon.
Het gevoel was verder wel goed: het systeem reageert wel snel genoeg op touch-bediening. Alleen het starten van de iGo app duurde even, maar dat is op mijn iPhone met "zware" apps niet anders. De verkoper en ik zaten alleen nog even te zoeken om van het beginscherm (waar de klok en het weer op staan) af te komen: je moet naar rechts vegen om bij de andere apps te komen.
Oftewel: ik heb het gelaten bij de standaard HP Multimedia uit het Business Pack Pro en de 500 euro voor de upgrade naar SCT in m'n zak gehouden. Mocht ik later denken een grote fout te hebben begaan, kan ik het evt. alsnog laten inbouwen (voor teveel geld).
- Paul
- Geartronic member
heb ik, heb zelfs touchjongbj schreef:Als je me kan vertellen hoe doe ik dat graag voor je, anders raad ik je een muis aan die van links naar rechts kan scrollen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik blijf benieuwd, al is mijn enthousiasme wel iets getemperd na alle verhalen. Binnenkort in Apeldoorn kijken bij die witte V40....
Bert-Jan Nijhuis
- twcoolen
- 3rd Gear member
Nog 2 dagen wachten en dan wordt het in mijn V40 ingebouwd. Ik was de eerste bij wie het ingebouwd werd bij onze dealer. In de fabriek in Gent was SCT 3 weken geleden (toen werd mijn V40 geproduceerd) nog niet beschikbaar. Vandaar dat er af fabriek geen enkele navi was ingebouwd, ondanks dat SCT als upgrade van het bestaande navigatiesysteem verkocht werd.
De instructies voor SCT zouden pas volgende week binnenkomen gaf de chef werkplaats aan.
Afgelopen weekend met een TomTom door Brussel centrum gereden. Een regelrechte ramp. Ik vermoed dat door de verwarmbare de voorruit de TomTom GPS overstuur raakt. Geen pretje in hartje Brussel.
De instructies voor SCT zouden pas volgende week binnenkomen gaf de chef werkplaats aan.
Afgelopen weekend met een TomTom door Brussel centrum gereden. Een regelrechte ramp. Ik vermoed dat door de verwarmbare de voorruit de TomTom GPS overstuur raakt. Geen pretje in hartje Brussel.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- P-V60
- 3rd Gear member
Heeft iemand al enig idee of SCT te combineren valt met een TV tuner (helaas niet als optie geselecteerd dus nu maar via de after-market)?
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Vandaag hebben ze SCT in mijn V40 ingebouwd. Ik was inderdaad de eerste bij wie het ingebouwd werd. Vanavond kregen alle monteurs de cursus voor SCT, dus ik was in feite de pioneer.
Eerste ervaring (half uurtje mee gespeeld nu):
Positieve ervaringen:
- iGo:
Volwaardig navigatiesysteem met Europese dekking. Vakantieroute reeds ingepland wat redelijk snel ging.
- TuneIn:
80.000 radio stations, o.a. leuke stations die ik normaal niet kan ontvangen via de FM.
- Spotify:
Met mijn Premium account exact dezelfde content als de app op mijn smart Phone. Heel mooi geïntegreerd en aan te sturen met de stem (werkt prima)
- RoadTrip:
Leuk voor op vakantie, alle interessante bezienswaardigheden worden inclusief foto's op een google maps kaart getoond.
- Wikango
Je wordt gewaarschuwd voor flitsers op je route. Nog geen echte ervaring mee, ik lees recensies dat Nederland nog niet goed vertegenwoordigd is.
Nadelen:
- Appstore voor SCT is behoorlijk beperkt in vergelijking met de Parrot Asteroid store. Ik mis apps als Goedkoper tanken, TomTom (ligt aan versie nummer las ik).
- Ik zie de app SmartLink/MirrorLink niet. Op veel demo's deze app zien staan, echter kom ik hem niet tegen. Ook in de handleiding die erbij zit zie ik de MirrorLink app, echter wordt hij nergens als app genoemd. Vind dit een belangrijke app voor bijvoorbeeld FlitsMeister te mirroren.
- SCT kan alleen op internet via een tether hotspot, USB of 3G/4G dongle. Aangezien ik mijn telefoon in mijn broekzak wil houden is de hotspot functie het enige alternatief. Nadeel hiervan is dat ik de hotspot op mijn telefoon elke keer handmatig moet activeren om de batterij te besparen. Ik had liever gezien dat er ook via Bluetooth gekoppeld kon worden, net zoals de handsfree functie werkt (weet alleen niet of de bandbreedte van Bluetooth groot genoeg is voor Spotify streaming).
Zodra ik meer ervaringen op heb gedaan zal ik een uitgebreidere review posten.
Positieve ervaringen:
- iGo:
Volwaardig navigatiesysteem met Europese dekking. Vakantieroute reeds ingepland wat redelijk snel ging.
- TuneIn:
80.000 radio stations, o.a. leuke stations die ik normaal niet kan ontvangen via de FM.
- Spotify:
Met mijn Premium account exact dezelfde content als de app op mijn smart Phone. Heel mooi geïntegreerd en aan te sturen met de stem (werkt prima)
- RoadTrip:
Leuk voor op vakantie, alle interessante bezienswaardigheden worden inclusief foto's op een google maps kaart getoond.
- Wikango
Je wordt gewaarschuwd voor flitsers op je route. Nog geen echte ervaring mee, ik lees recensies dat Nederland nog niet goed vertegenwoordigd is.
Nadelen:
- Appstore voor SCT is behoorlijk beperkt in vergelijking met de Parrot Asteroid store. Ik mis apps als Goedkoper tanken, TomTom (ligt aan versie nummer las ik).
- Ik zie de app SmartLink/MirrorLink niet. Op veel demo's deze app zien staan, echter kom ik hem niet tegen. Ook in de handleiding die erbij zit zie ik de MirrorLink app, echter wordt hij nergens als app genoemd. Vind dit een belangrijke app voor bijvoorbeeld FlitsMeister te mirroren.
- SCT kan alleen op internet via een tether hotspot, USB of 3G/4G dongle. Aangezien ik mijn telefoon in mijn broekzak wil houden is de hotspot functie het enige alternatief. Nadeel hiervan is dat ik de hotspot op mijn telefoon elke keer handmatig moet activeren om de batterij te besparen. Ik had liever gezien dat er ook via Bluetooth gekoppeld kon worden, net zoals de handsfree functie werkt (weet alleen niet of de bandbreedte van Bluetooth groot genoeg is voor Spotify streaming).
Zodra ik meer ervaringen op heb gedaan zal ik een uitgebreidere review posten.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dank je!
Bert-Jan Nijhuis
-
- 3rd Gear member
Dank voor de review!twcoolen schreef:- iGo:
Wat betreft iGo: Ik heb een aantal maal gelezen dat iGo (om SCT als geheel misschien wel) ontzettend traag is met opstarten en het uitvoeren van acties. Is dat ook jouw ervaring?
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- twcoolen
- 3rd Gear member
Het initieel starten van iGo is inderdaad niet enorm snel. Gemiddeld zo'n 10 seconden schat ik. Daarna blijft hij in het geheugen tot het contact afgeschakeld wordt.Timmy schreef:Dank voor de review!twcoolen schreef:- iGo:
Wat betreft iGo: Ik heb een aantal maal gelezen dat iGo (om SCT als geheel misschien wel) ontzettend traag is met opstarten en het uitvoeren van acties. Is dat ook jouw ervaring?
Het calculeren en hercalculeren ging redelijk snel. Zoals ik al aangaf, net 30 minuten mee gespeeld. Volgende week heb ik een paar lange ritten voor de boeg. Ik zal dan wat meer ervaringen opdoen.
Als iemand weet hoe ik de MirrorLink app eropmkrijg, dan houd ik mij aanbevolen.
- friend
- 2nd Gear member
Bij Astroid Smart: http://www.parrot.com/usa/products/aste ... roid-smarttwcoolen schreef:Nadelen: - SCT kan alleen op internet via een tether hotspot, USB of 3G/4G dongle.
Als het alleen een kwestie van versie is, dan misschien in de volgende SCT release?Internet Access: With a compatible mobile phone:Bluetooth, USB & Wi-Fi tethering.
Bluetooth kan 3G speeds op zich aan, dus zou Spotify streaming moeten lukken. Op 4G zal Bluetooth het onderspit delven t.o.v. van Wifi (maar dan heb je het over HD video streaming).
- santu001
- 4th Gear member
twcoolen schreef:Vandaag hebben ze SCT in mijn V40 ingebouwd. Ik was inderdaad de eerste bij wie het ingebouwd werd. Vanavond kregen alle monteurs de cursus voor SCT, dus ik was in feite de pioneer.
Positieve ervaringen:
- Spotify:
Weet je toevallig of je ook je lokale usb stick via spotify kunt afspelen en zie je dan coverart?
- RoadTrip:
Hier zul je denk de navigatie optie voor nodig hebben of niet?- Nadelen:
- Appstore voor SCT is behoorlijk beperkt in vergelijking met de Parrot Asteroid store. Ik mis apps als Goedkoper tanken, TomTom (ligt aan versie nummer las ik). En Parrot store is weer een grap vergeleken bij Android playstore. Dus zoals verwacht nog minder als minder en heel veel zal er dan ook niet bijkomen, omdat dit eerst door Volvo toe gevoegd moet worden ben ik bang.
Hmm, dat zou heel jammer zijn, Heb je al gecheckt naar een systeemupdate? Mijn dealer wist mij juist te vertellen dat de functie alleen met Android toestellen werkt en logischerwijs nog niet met Iphone, maar het moet er gewoon bij staan, maar waar?
Steeds switchen naar wifi hotspot is gewoon geen optie, naar verloop van tijd ga je dat niet meer doen en is het gehele systeem nutteloos. Dus dan iets van een duo sim of dongle, maar dat is ook nog niet zo makkelijk bij je bestaande telefoon abo. Er had ook minimaal een optie tot het direct plaatsen van een 'Data' sim moeten zijn of een actie met een telefoon aanbieder zoals met de Sony PSVita en Vodafone. Als je trouwens Wi-Fi Tethering aanzet kan je niet meer gewoon Wi-Fi gebruiken, dus je zult wel steeds handmatig moeten schakelen
Zodra ik meer ervaringen op heb gedaan zal ik een uitgebreidere review posten. Wel al top dat je je eerste opmerkingen gepost heb.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
-
- 5th Gear member
De reden dat BMW er relatief lang over deed alvorens ze Connected Drive daadwerkelijk in NL werkend kon leveren, was dat ze idd zochten naar een provider die dit kon ondersteunen.
Dat was voor Volvo ook de betere manier geweest, nu is het wat halfbakken allemaal.
Dat was voor Volvo ook de betere manier geweest, nu is het wat halfbakken allemaal.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Weet je toevallig of je ook je lokale usb stick via spotify kunt afspelen en zie je dan coverart?santu001 schreef:Zie hieronder
Volgens mij niet. Er is een separate app voor het afspelen van je lokale media.
Hier zul je denk de navigatie optie voor nodig hebben of niet?
Ik denk het niet, het is immers een stand-alone app die los te downloaden is vanuit de appstore. Ook zonder dat ik iGo start werkt deze app. Als je echter wilt dat iGo de locatie die je geselecteerd hebt in RoadTrip overneemt voor navigatie, dan zul je iGo erbij moeten pakken. Daarnaast lijkt me een GPS antenne wel vereist, voor de plaatsbepaling. Echter dat zou ook nog kunnen via 3G mast triangulatie.
En Parrot store is weer een grap vergeleken bij Android playstore. Dus zoals verwacht nog minder als minder en heel veel zal er dan ook niet bijkomen, omdat dit eerst door Volvo toe gevoegd moet worden ben ik bang.
Dit is inderdaad op dit moment een echte tegenvaller. Ook een app als VLC staat er nog niet in. Aangezien SCT pas sinds deze week echt uitgeleverd wordt, hoop/verwacht ik dat op termijn meer apps beschikbaar komen. Maar voor alles ben je inderdaad aan Volvo overleverd. Ook de iGo map updates.
Hmm, dat zou heel jammer zijn, Heb je al gecheckt naar een systeemupdate? Mijn dealer wist mij juist te vertellen dat de functie alleen met Android toestellen werkt en logischerwijs nog niet met iPhone, maar het moet er gewoon bij staan, maar waar?
Ik heb zowel een android als een iOS smartphone. Ik lees echter in de leaflets dat RealVNC vereist is. Echter heb ik nog geen RealVNC server app voor mijn smartphone in de Play Store gevonden, uitsluitend de viewer app.
Steeds switchen naar wifi hotspot is gewoon geen optie, naar verloop van tijd ga je dat niet meer doen en is het gehele systeem nutteloos. Dus dan iets van een duo sim of dongle, maar dat is ook nog niet zo makkelijk bij je bestaande telefoon abo. Er had ook minimaal een optie tot het direct plaatsen van een 'Data' sim moeten zijn of een actie met een telefoon aanbieder zoals met de Sony PSVita en Vodafone. Als je trouwens Wi-Fi Tethering aanzet kan je niet meer gewoon Wi-Fi gebruiken, dus je zult wel steeds handmatig moeten schakelen
Ik had er minimaal op gerekend dat ik via de Bluetooth connectie mijn 3G connectie kon delen. Dit staat namelijk wel zo beschreven op de Parrot website. Echter kun je bij de configuratie slechts 3 opties kiezen, Hotspot, USB en 3G dongle.
Voor een 3G databundel betaal je ~14 euro per maand voor 2GB. Een 3G dongle kost tussen de 40 en 90 euro (compatible versies). Misschien het overwegen waard.
Nu heb ik een shortcut voor tethering gecreerd op mijn Smartphone, dus met 1 knop heb ik een hotspot geconfigureerd. De SCT connecteert vervolgens automatisch.