Los contact tellerunit

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Altijd een avontuur: 's ochtends wegrijden.

Bijna meteen sprongen een aantal lampjes aan: Accu, Benzine, Koelvloeistof, Ruitenwisservloeistof en die van de handrem.

Accu is redelijk nieuw (paar maanden), benzine meter stond halverwege, koelvloeistof is laag, maar nog genoeg. Ruitenwisservloeistof zit vol en de handrem was er af.

Bij het remmen gingen ze iedere keer netjes uit, maar bij gas geven weer even hard terug aan.

Ik verdenk zelf een los contact achter de tellerunit. Weet iemand toevallig hoe ik bij die stekkers kan komen op een fatsoenlijke manier? Het rijdt namelijk niet echt lekker met al die lampjes aan.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Massa draadjes bij de koplampen controleren op roest enz,die zitten ter hoogte van de koplampen tegen binnenscherm aan..dat zijn de massa punten van oa het dash gebeuren.
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Die ga ik dan sowieso even controleren en opschuren. Kan nooit kwaad.

Maar kan het niet zijn dat het niet de massa is maar een signaalkabel? aangezien de snelheidsmeter en toerenteller het wel gewoon prima doen?
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

(Ik ben lekker bezig met dubbelposten, sorry daarvoor. Ben momenteel erg druk met de auto.)

Ik heb de massa eraf geschroeft de hele handel opgeschuurd en weer terug geplaatst. Geen resultaat jammer genoeg.

Heeft iemand nog een idee of eventueel hoe ik de tellerbak eruit kan vissen om erachter te kijken?
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Is de dynamo nog in orde, laadt deze nog. Test gewoon als motor aan staat accu lostrekken en kijken of de lampen het nog doen en motor blijft lopen.

Verder de massa aansluitingen ONDER het dashboard controleren, helemaal links, zeg maar tegen de linkerdeur. Je moet hiervoor bij het voeten stuk de kap verwijderen en dan op de kop eronder gaan liggen en naar boven kijken. Heel lastig, maar deze stekker kan nog wel eens corroderen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Net meteen weer naar buiten gerend, zoeken naar de kap waar je het over hebt, met een schroevendraaier in de aanslag. Ik denk dat ik wel de kap heb gevonden welke je bedoelt, zit een schroef in en daar zit ook de hendel voor de motorkapontgrendeling voor.

Schroef ging er natuurlijk zo uit, maar die kap was een beetje een probleempje. Geen idee hoe ik die er af moet halen. Gaan bewerken met de dremel vond ik ook zo beunen meteen.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Nee niet die, de kap die onder tegen gemonteerd zit, daar zitten 3 dopjes in, die moet je eruit trekken (alleen bovenste deel) dan vallen ze er verder zo uit (zijn van de split dingen).
De kap boven de pedalen
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Dan ben ik blij dat ik niks geforceerd heb. Het is nu te donker, maar ik kan morgenmiddag nog wel een half uurtje vinden om even te kijken.

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Ik heb de 7e geen tijd meer gehad, en vervolgens heeft ie een tijdje in een ander dorp gestaan. Ik ben er het weekend mee bezig geweest. Reed achteruit de garage uit en toen zei mijn buurman dat mijn lampen het niet lekker doen. Doorgemeten: inderdaad dynamo deed helemaal niks meer.

Meteen maar een nieuwe in gezet.

En dan na ongeveer een complete dag aan de Volvo bezig geweest te zijn rijdt ie weer prima. Alleen jammer dat het nu niet mijn beurt is om in te rijden en ik weer aangewezen ben op de ford.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”