Iemand ervaring/oplossing?
Ik krijg in mijn display af en toe de melding: koplamp storing, service vereist. Mijn automatisch in hoogte verstelbare xenon koplampen gaan af en toe plots naar beneden staan. Dan verschijnt de bovengenoemde melding. Ze blijven naar beneden staan totdat ik de lampen uit gezet heb en daarna weer aan. Ook het kort aanzetten van grootlicht zorgt voor herstel. Even later gebeurd het weer. Als ik het contact van de auto uit zet en daarna weer aan komt het niet weer direct terug. De kwaal komt voor als ik in de file rijd, dus langzaam optrekken en remmen. Niet direct, maar na een tijdje.
Het lijkt een ingewikkeld probleem. Er is al eens een stelmotortje van een lamp gerepareerd, maar dat blijkt het dus niet te zijn.
Heeft iemand dezelfde ervaring? Of kennis van zaken?
Gaat om V70 MY2004.
automatische hoogteverstelling xenon hapert
- paul_r
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
Hallo Paul,
Ik heb in mijn V70 III van MY 2008 iets dergelijks gehad. Bleek uiteindelijk een kabelbreuk te zijn ergens bij de lamp. Dealer heeft het gevonden en gefixed, bedrag was iets van 275 of zo.
Dat de Xenon naar beneden gaat wijzen bij storing is een feature trouwens, dat is zo bedoeld. Het irritante is dat daarmee je blikveld 's-nachts op de snelweg aardig wordt ingekort. Kortom, ik vond het een vervelende storing!
Gr. Marc
Ik heb in mijn V70 III van MY 2008 iets dergelijks gehad. Bleek uiteindelijk een kabelbreuk te zijn ergens bij de lamp. Dealer heeft het gevonden en gefixed, bedrag was iets van 275 of zo.
Dat de Xenon naar beneden gaat wijzen bij storing is een feature trouwens, dat is zo bedoeld. Het irritante is dat daarmee je blikveld 's-nachts op de snelweg aardig wordt ingekort. Kortom, ik vond het een vervelende storing!
Gr. Marc