Vandaag na 1136 km getankt en uitgekomen op 1:19,71 met mijn S40 D5 Geartronic 2008.
Uiteraard veel snelweg met "het nieuwe rijden":
- Zoveel mogelijk tussen de 80 en 100 km/u
- Rustig optrekken
- Rustig remmen
- Airco uit
- Bandenspanning op 2,6 Bar
Gereden op standaard diesel van de Makro.
Zonder files (ik had nu een paar korte) en met stadslicht (scheelt 100 Watt) moet ik de 1:20 helemaal kunnen halen.
Wordt vervolgd!
Bijna 1 op 20 met S40 D5 Geartronic 2008
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Netjes! En dat zeker met deze auto.
Succes met je i:20
Succes met je i:20
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Das netjes! Ik heb met onze 2.0D S40 uit 2004 een rit uit Duitsland gemaakt met gemiddeld 120 km/u (met inhalen). Toen 1:19.2 gehaald maar dat was dus 1 lange rit van 250 km (voor en na getankt).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Heel veel plezier, de motor snort net iets boven stationair (1600-2000 rpm), heerlijk relaxed muziekje luisteren met baspijp, bellen of ander entertainment met de iPhone.
Maar het meeste lol zit in je portemonnee, 25% lager brandstofverbruik en 50% lagere slijtage van banden en remblokken. Kans op bekeuringen is ook bijna nul, eigenlijk alleen binnen de bebouwde kom loop je risico.
Maar het meeste lol zit in je portemonnee, 25% lager brandstofverbruik en 50% lagere slijtage van banden en remblokken. Kans op bekeuringen is ook bijna nul, eigenlijk alleen binnen de bebouwde kom loop je risico.
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik kom gemiddeld op 1:14,6 met mijn D5 handgeschakeld
Combinatie rustig (100 km/h) en snelweg (150-160 km/h)
Combinatie rustig (100 km/h) en snelweg (150-160 km/h)
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik haal zo rond de 1:16 nu. Vind ik een hele nette waarde. Mijn laatste tankbeurt was 800 kom op 50 liter. Toen heb ik wel rustig aan gedaan, maar het belangrijkste is toch wel het gebrek aan post uit het boetepaleis 

- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Omdat er ook wel eens een tank van 1:10 bij zitlint schreef:Waarom koop je dan een D5, met een D2 ben je nog zuiniger in verbruik en ook in aanschaf minder duur.

- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29453
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is duidelijk, je gebruikt de D5 ook wel eens wat vlotter!Nomad schreef:Omdat er ook wel eens een tank van 1:10 bij zitlint schreef:Waarom koop je dan een D5, met een D2 ben je nog zuiniger in verbruik en ook in aanschaf minder duur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Als ik idd veel snelweg met "het nieuwe rijden":
- Zoveel mogelijk tussen de 80 en 100 km/u
- Rustig optrekken
- Rustig remmen
- Airco uit
- Ramen dicht
en met xenon uit haal ik met men xc60 d5 1:17 of 6.1/100km
maar echt leuk is anders
- Zoveel mogelijk tussen de 80 en 100 km/u
- Rustig optrekken
- Rustig remmen
- Airco uit
- Ramen dicht
en met xenon uit haal ik met men xc60 d5 1:17 of 6.1/100km
maar echt leuk is anders
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Dit was mijn eigen leaseauto die ik relatief gunstig kon overnemen.lint schreef:Waarom koop je dan een D5, met een D2 ben je nog zuiniger in verbruik en ook in aanschaf minder duur.
Historie bekend, probleemloze auto met veel luxe die uiteindelijk per maand net zoveel zou kosten als een "onbekende" D2 die misschien wel afgeragd is en motorische problemen gaat krijgen.
Onderhoudsinterval van 30.000 km spreekt me ook wel erg aan.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Keurig man!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Goed bezig, wat was je gemiddelde snelheid?Longone schreef:Nieuwe ronde, nauwelijks files, maar wel gewoon met dimlicht: 1154,8 km met 57,09 liter Makro diesel.
Dus 1 op 20,23. Ben er trots op
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- dbt
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 14:52
- Contacteer:
Snelheidsduivel :p
Maar wel netjes!
Maar wel netjes!
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
De 68 km/u is gemiddeld, dus een beetje file, stadsverkeer en stoplichten zitten daar ook bij in.
De meeste ritten zijn van Breda naar Utrecht en vice versa. Uiteindelijk is je tijdverlies maar ongeveer 5 minuten per rit, want van het 70 km traject is maar amper de helft een 120 km stuk, waar je dan 100 als maximum aanhoudt. Dus over het snelle stuk doe je nu geen 15 minuten maar 20 minuten. Big deal.
En verder, ach, ik ben in het verleden tweemaal van de weg gehaald achter een "volgen politie" bordje, dus ik heb mijn leven gebeterd
De meeste ritten zijn van Breda naar Utrecht en vice versa. Uiteindelijk is je tijdverlies maar ongeveer 5 minuten per rit, want van het 70 km traject is maar amper de helft een 120 km stuk, waar je dan 100 als maximum aanhoudt. Dus over het snelle stuk doe je nu geen 15 minuten maar 20 minuten. Big deal.
En verder, ach, ik ben in het verleden tweemaal van de weg gehaald achter een "volgen politie" bordje, dus ik heb mijn leven gebeterd

- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29453
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je de kosten die voortkomen uit het "volgen politie" bordje meetelt bespaar je met je huidige rijstijl nog veel meer!Longone schreef:De 68 km/u is gemiddeld, dus een beetje file, stadsverkeer en stoplichten zitten daar ook bij in.
De meeste ritten zijn van Breda naar Utrecht en vice versa. Uiteindelijk is je tijdverlies maar ongeveer 5 minuten per rit, want van het 70 km traject is maar amper de helft een 120 km stuk, waar je dan 100 als maximum aanhoudt. Dus over het snelle stuk doe je nu geen 15 minuten maar 20 minuten. Big deal.
En verder, ach, ik ben in het verleden tweemaal van de weg gehaald achter een "volgen politie" bordje, dus ik heb mijn leven gebeterd
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Klopt, was 104 + 149 = 253 Euro, daar kun je 'm 3 maal helemaal voor volgooien met diesel.lint schreef:Als je de kosten die voortkomen uit het "volgen politie" bordje meetelt bespaar je met je huidige rijstijl nog veel meer!