Sinds kort krijg ik de melding DSTC Spin, Control Uit in mijn scherm. Hiernaast branden de lampjes van ABS en het lampje met de remsporen.
Vorige week was de melding na 3x starten weer weg.
Sinds vandaag is de melding er weer.
Wie kan mij vertellen of dit ernstig is en wat dit kan zijn en hoe de melding verholpen kan worden.
De Volvo S80 D5 uit 2007 (Nieuw model) rijdt verder goed en ik merk geen beperkingen.
Bij voorbaat dank!
DSTC SPIN. Control uit. S80 uit 2007
Zitten de centrale bouten van de aandrijfassen nog vast?
De linker wil soms wel eens los gaan. Wel beide controleren.
De linker wil soms wel eens los gaan. Wel beide controleren.
-
- 1st Gear member
Auto is bIj Volvo dealer geweest vandaag. Na diverse controles weet men mij te vertellen dat het de ABS controle unit defect is. Vroeger bleek dit een aparte ABS unit te zijn met elektronica gedeelte erop. Kon apart vervangen worden. Tegenwoordig is dit één onderdeel bij het nieuwe type S80 D5 uit 2007.
Kosten vervanging inclusief vervanging remolie €1700,-.
Heeft iemand tips voor een goedkopere oplossing?
Ps. Men verteld mij dat er geen ruil-unit in kan en alleen van Volvo zelf. Maw alleen door Volvo te leveren.
Kosten vervanging inclusief vervanging remolie €1700,-.
Heeft iemand tips voor een goedkopere oplossing?
Ps. Men verteld mij dat er geen ruil-unit in kan en alleen van Volvo zelf. Maw alleen door Volvo te leveren.
-
- 1st Gear member
Storing blijkt in ABS pomp met elektronica te zitten. Deze is voor herstel naar ACTronics te Almelo geweest. Ruim 1 week onderweg!!!. ipv de beloofde 2-3 dagen.
Na diverse telefoontjes van garage eindelijk eea zonder herstel retour ontvangen. Geen storing kunnen vinden.
Nieuwe pomp met elektronica laten plaatsen bij dealer. Opgelost!
Na diverse telefoontjes van garage eindelijk eea zonder herstel retour ontvangen. Geen storing kunnen vinden.
Nieuwe pomp met elektronica laten plaatsen bij dealer. Opgelost!