Enkele weken geleden mijn V50 op onderhoud gedaan bij dealer.
Deze heeft op mijn vraag vijf updates uitgevoerd op motor en versnellingsbak(powershift)
Bij het verlaten van de garage merkte ik direct een geluidsverschil op.
Het betreft een premium sound installatie.
De achterste speaker spelen vreemd(echo) en ondermaats bas-volume.
Volgens Dealer speelt deze normaal,naar mijn mening een serieus probleem.
Blijkt "geen" update uitgevoerd te zijn van de radio,doch stonden de instellingen allemaal neutraal.
Heb zelf de versterker gedemonteerd en de fiche ontmanteld.
Zo heb ik de achterste speakers aangesloten op de voorste kanalen van de versterker.
Spelen als een klok.
Nu,achterste kanalen in versterker defect,dolby geluidskaart of een update van de radio?
Hopende op enkel reacties .Iemand zelfde probleem?
Aankoop van nieuwe versterker,452 euro,s
Alvast bedankt.
premium sound probleem
- Paul
- Geartronic member
ook al van dolby afgehaald op 3channel gezet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
Beste Paul,heb ik al geprobeerd,dolby uit-3 channel on.Geen verbetering.
Ook kon ik vroeger de volume knop 3/4 opendraaien waarbij u zich weliswaar in een discotheek bevindt.
Nu kan ik deze helemaal opendraaien en het geluid is vergelijkbaar met een wekkerradio.(enkel bij de achterste speakers)
Kan ik eventueel een update aanvragen bij een dealer?
Bouwjaar van de wagen is 08/2008.
Bij aankoop nieuwe versterker zou ik ook mijn oude terug moeten geven????
Prijskaartje 452 euro,ik weet dan ook niet of probleem zou opgelost zijn.
Zoals in onderwerp beschreven had ik mijn achterste speakers op de voorste kanalen van de versterker aangesloten om er zeker van te zijn dat mijn speakers niet defect waren .
Hopelijk vind ik een oplossing daar ik nogal gehecht ben aan kwalitatieve sound in de auto.
Alle info welkom.
Bedankt.
Ook kon ik vroeger de volume knop 3/4 opendraaien waarbij u zich weliswaar in een discotheek bevindt.
Nu kan ik deze helemaal opendraaien en het geluid is vergelijkbaar met een wekkerradio.(enkel bij de achterste speakers)
Kan ik eventueel een update aanvragen bij een dealer?
Bouwjaar van de wagen is 08/2008.
Bij aankoop nieuwe versterker zou ik ook mijn oude terug moeten geven????
Prijskaartje 452 euro,ik weet dan ook niet of probleem zou opgelost zijn.
Zoals in onderwerp beschreven had ik mijn achterste speakers op de voorste kanalen van de versterker aangesloten om er zeker van te zijn dat mijn speakers niet defect waren .
Hopelijk vind ik een oplossing daar ik nogal gehecht ben aan kwalitatieve sound in de auto.
Alle info welkom.
Bedankt.
- lint
- Geartronic member
Terug naar de dealer en om een verklaring voor je probleem vragen, na de beurt met software updates zijn je problemen begonnen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Paul
- Geartronic member
nou dit klinkt duidelijk op een fout inderdaad. ik zou toch echt een verklaring gaan vragen bij je dealer.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
AUM / ICM upgrade niet op je factuur ?
Dan waarsch toch een hardware probleempje.
(De nieuwe Volvo's laten allerlei instellingen toe aan de software, de oudere waren wat eenvoudiger, ik vermoed niet dat software in je AUM de problemen geeft)
Een nieuwe (overstock) premium versterker kan ik wel vinden voor 200 trouwens ...
Dan waarsch toch een hardware probleempje.
(De nieuwe Volvo's laten allerlei instellingen toe aan de software, de oudere waren wat eenvoudiger, ik vermoed niet dat software in je AUM de problemen geeft)
Een nieuwe (overstock) premium versterker kan ik wel vinden voor 200 trouwens ...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
Beste,er is een total upgrade (CAN) uitgevoerd.
Ik had deze aangevraagd opdat ik een kleine slip had in de powershift.
Deze is werkelijk verdwenen na deze ingreep.
Men had vermeld dat deze ingreep geen invloed heeft op de radio,wel met een MOST upgrade.
Moet misschien deze MOST upgrade eens laten uitvoeren voor ik overstap naar aankoop nieuwe versterkerunit.
Hou deze unit alvast gereserveerd indien mogelijk.
Type versterkerunit is 31215620(volvo nr)
Bedankt voor info
Ik had deze aangevraagd opdat ik een kleine slip had in de powershift.
Deze is werkelijk verdwenen na deze ingreep.
Men had vermeld dat deze ingreep geen invloed heeft op de radio,wel met een MOST upgrade.
Moet misschien deze MOST upgrade eens laten uitvoeren voor ik overstap naar aankoop nieuwe versterkerunit.
Hou deze unit alvast gereserveerd indien mogelijk.
Type versterkerunit is 31215620(volvo nr)
Bedankt voor info