Premium sound multimedia in Volvo V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Lampo
1st Gear member

Hallo allemaal, ik ben hartstikke nieuw op dit forum omdat ik een Volvo V40 aan het bestellen ben. Even kort mijn historie:

- Mini 1000 (1983)
- Renault 5 (1990)
- Honda HRV (frama, voorloopauto)
- Peugeot 307 HDI Break
- Renault Megane Break DCi
- Citroën Xsara Break 1.9D (2000)
- Peugeot 407
- Citroën C5 tourer 1.6 THP automaat
- Volkswagen Golf VI 2.0 TDI (voorloopauto)

De Citroën C5 was een heerlijke auto, automaat, full options, heerlijke turbomotor en hydropneumatische vering. Dat was echter in mijn vorige baan en had er ook mee te maken dat ik ooit een hydropneumatisch geveerde Citroën wilde rijden (die worden steeds schaarser). Nu nieuwe baan en omdat ik geen klanten of gasten meer vervoer in de auto, kan de nieuwe auto een stuk kleiner worden. De voorkeursauto's in die categorie bij mijn werk zijn Ford Focus, Volvo V40 of Volkswagen Golf, dus die keuze was snel gemaakt ;-)

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een V40 D2 Summum MY14 met als opties:
- Xenon
- Premium sound multimedia
- Business pack pro
- Park Pilot
- Blis
- Lane keeping systeem met verkeersbordenherkenning
- Neerklapbare passagiersstoel
- Wegneembare trekhaak

Een mooie chique en vooral ook veilige auto. Mijn enige vraag die ik nog heb en waar ik het antwoord maar niet op kan vinden is het volgende: Het HP sound systeem heeft 8 speakers, dus twee speakers in elk portier. Het premium sound systeem heeft 10 speakers, dus twee extra. Een daarvan zit centraal op het dashboard, maar waar zit die andere? Is dat een subwoofer? En zo ja, gaat dat ten koste van bagageruimte o.i.d.? En zijn die twee extra speakers het enige verschil (qua speakers), of zijn ook de 8 speakers in de deuren anders?
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Hoe ik het mij herinner zit er ook een ander versterker in en zijn al de speakers sterker van vermogen.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
pvdwaal
3rd Gear member

Het zijn composetjes en die gaan dus per 2: tweeter + miden/laag.
De 9de en 10de zitten dus beide midden in dashboard.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Lampo
1st Gear member

Ah, dat verklaart een hoop en die center speaker op het dashboard heeft dus ook een eigen versterkerkanaal.

Inderdaad staat in de prijslijst een omschrijving, maar niet waar die twee extra speakers werden geplaatst en ik dacht dat die center speaker gewoon een cocentrische speaker was en dus niet als twee speakers geteld zou worden. Daarnaast zijn er in andere Volvo's wel premium audio sets met subwoofer. Was een beetje bang dat het een deel van de bagageruimte zou gaan innemen, maar daar hoef ik dus gelukkig niet bang voor te zijn!
Lampo
1st Gear member

Vond deze net in een ander draadje met volledige uitleg:
automaiti schreef:Er zitten totaal 10 luidsprekers in het premium sound systeem verdeeld over 5 x 130 Watt vermogen. Er zijn 7 zichtbare luissprekersroosters met dacht ik ooit ergens gelezen te hebben:
1 x boven op het dashboard (1 hoge tonen en 1 midden/lage tonen)
2 x in beide voorportieren bovenaan (2 hoge tonen)
2 x in beiden voorportieren bij kaartenbak (2 midden/lage tonen)
2 x in beide achterportieren bij kaartenbak (2 hoge tonen + 2 midden/lage tonen)
Anders zou ik ook niet weten hoe je op 10 speakers uitkomt....
In ieder geval GEEN subwoofer maar het klinkt als een klok
(Even aangepast op basis van post hieronder...hoop dat het nu klopt)
OPTIMIZER_CO
Starter
Contacteer:

Ik wil een WD passport HDD 1Tb werkende maken op het Premium Sound systeem maar via de USB wordt de HDD niet herkend. Er staan alleen MP3 muziekbestanden op.
De HDD is niet te formatteren naar een FAT32 bestand.

Wat gaat er fout waarom de HDD niet herkend wordt?
Mis ik iets?

Thanks voor de input
pvdwaal
3rd Gear member

OPTIMIZER_CO schreef:Ik wil een WD passport HDD 1Tb werkende maken op het Premium Sound systeem maar via de USB wordt de HDD niet herkend. Er staan alleen MP3 muziekbestanden op.
De HDD is niet te formatteren naar een FAT32 bestand.

Wat gaat er fout waarom de HDD niet herkend wordt?
Mis ik iets?

Thanks voor de input
Meer mensen hebben dit probleem:
D2 schreef:Dat schuingedrukte stuk proza is van mij afkomstig. Maar is enigszins ingehaald door de tijd. Mijn WD My Passport kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat in de Volvo, maar volgens mij lag dat niet aan de USB 3.0 aansluiting. Ik gebruik inmiddels een wat oudere Samsung HD van 1Tb, die doet het iig prima. Shuffelen gaat niet zo lekker, maar volgens mij ligt dat niet aan het opslagmedium.

Zie deze thread voor meer info over de mediaspeler in de V40.

...

Ik kan dat bevestigen. Ik heb alle rotzooi van mijn WD My Passport afgesloopt, incl de verborgen partitie, meerdere keren uitgebreid geformatteerd, een bypass gemaakt zodat de HD door zowel de USB-poort als de 12V-aansluiting gevoed werd...Niets werkte. De mediaspeler in de V40 pakt 'm gewoon niet.
Schijnt dus aan het merk / type te liggen, aangezien andere merken wel pakken. Ikzelf heb een 1,5TB Intenso via iBOOD... hopelijk gaat deze wel werken.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
tameroro
1st Gear member

misschien dat het USB powered moet zijn
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
Plaats reactie