- Mini 1000 (1983)
- Renault 5 (1990)
- Honda HRV (frama, voorloopauto)
- Peugeot 307 HDI Break
- Renault Megane Break DCi
- Citroën Xsara Break 1.9D (2000)
- Peugeot 407
- Citroën C5 tourer 1.6 THP automaat
- Volkswagen Golf VI 2.0 TDI (voorloopauto)
De Citroën C5 was een heerlijke auto, automaat, full options, heerlijke turbomotor en hydropneumatische vering. Dat was echter in mijn vorige baan en had er ook mee te maken dat ik ooit een hydropneumatisch geveerde Citroën wilde rijden (die worden steeds schaarser). Nu nieuwe baan en omdat ik geen klanten of gasten meer vervoer in de auto, kan de nieuwe auto een stuk kleiner worden. De voorkeursauto's in die categorie bij mijn werk zijn Ford Focus, Volvo V40 of Volkswagen Golf, dus die keuze was snel gemaakt

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een V40 D2 Summum MY14 met als opties:
- Xenon
- Premium sound multimedia
- Business pack pro
- Park Pilot
- Blis
- Lane keeping systeem met verkeersbordenherkenning
- Neerklapbare passagiersstoel
- Wegneembare trekhaak
Een mooie chique en vooral ook veilige auto. Mijn enige vraag die ik nog heb en waar ik het antwoord maar niet op kan vinden is het volgende: Het HP sound systeem heeft 8 speakers, dus twee speakers in elk portier. Het premium sound systeem heeft 10 speakers, dus twee extra. Een daarvan zit centraal op het dashboard, maar waar zit die andere? Is dat een subwoofer? En zo ja, gaat dat ten koste van bagageruimte o.i.d.? En zijn die twee extra speakers het enige verschil (qua speakers), of zijn ook de 8 speakers in de deuren anders?