V60 PIH - de wielen
- RichieB
- 6th Gear member
Ja, hallo. Die 315 pk en 700 Nm is tot 130 km/u want daar boven doet de elektromotor niet meer mee. Ik vind het persoonlijk niet zo'n ramp dat de D6 boven de 150 km/u iets trager wordt. Dat is een signaal dat ik in de als-ik-nu-wordt-aangehouden-ben-ik-mijn-rijbewijs-kwijt zone kom.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- Superfunky
- 5th Gear member
Ik voel een group-buy aankomen!!!tomtom schreef:Dat is wel bizar snel; 4 seconden en een beetje dussss? Daar gaan nogal wat snelle petjes zich op stukbijten!!! Ik wil GRAAAAAGGG
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Right...excuses. 0-150, 2 seconden sneller.....dan nog.......pff.
Hopelijk een V60 PIH in bestelling! Black sapphire, HT-line, getinte ramen, sportleder beachwood met zwarte hemelbekleding
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
- fluz
- 3rd Gear member
Inderdaad dus eerder volgens mijn inschatting van 14 naar 12 seconden. Dat wordt dus rennen naar Rica :roll:pih60 schreef:volgens mij staat er 2 seconden sneller van 0-150 km/hRvdVeer schreef:2 seconden sneller 0-100..... ::?
- Bluemagics
- 4th Gear member
Zo, afgelopen dagen geen tijd gehad om lekker mee te Discussiëren. Veel discussie hier in mijn favoriete topic!
Al gaat het qua onderwerpen alle kanten op, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar die Rica tuning! Hopelijk bieden ze een service om het gratis weer erop te zetten of eraf te halen als ik weer naar de dealer moet.
Ik stuur snel weer een update over de inkoop-actie voor de velgen! Kort nieuws: Behalve de Titania's en de Bor's denk ik dat we alle Volvo velgen kunnen inkopen met korting!
Al gaat het qua onderwerpen alle kanten op, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar die Rica tuning! Hopelijk bieden ze een service om het gratis weer erop te zetten of eraf te halen als ik weer naar de dealer moet.

Ik stuur snel weer een update over de inkoop-actie voor de velgen! Kort nieuws: Behalve de Titania's en de Bor's denk ik dat we alle Volvo velgen kunnen inkopen met korting!
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ik ben geen jurist en jij wel, maar weet je zeker dat deze vorm van consumenten bescherming ook voor bedrijven van toepassing is. De auto zal nauwelijks of zeg maar gewoon niet door particulieren gekocht worden er is derhalve maar een heel beperkte consumenten beschermingSuperfunky schreef: En t.a.v. de garantie: no f@8#ing way. De wet zegt: In het geval een product niet voldoet of stuk gaat, dan ligt de bewijslast bij de fabrikant om aan te tonen dat de gebruiker door ondeugdelijk gebruik dit euvel heeft veroorzaakt. Wanneer de electromotor er dus mee ophoudt of de accu fikt uit, dan is het Volvo die moet gaan bewijzen dat dit veroorzaakt is door mijn 19 inch velgen of mijn loadindex van 95 ipv 97. Ik wens ze succes en ik verheug me nu al op de lachbui van de rechter.
- Superfunky
- 5th Gear member
Goed nieuws Blue!Bluemagics schreef:Zo, afgelopen dagen geen tijd gehad om lekker mee te Discussiëren. Veel discussie hier in mijn favoriete topic!
Ja, bij Rica krijg je er een kastje bij waarmee je de orginele software terug kunt zetten en vice versa. Helaas kun je niet met 1 kastje 100 auto's chippen, je auto moet specifiek aangepast worden en jouw kastje wordt ingesteld op jouw auto.
- Superfunky
- 5th Gear member
Om het zeker te weten, zou ik het bij een collega moeten nagaan, maar in de basis is er geen verschil tussen garantie op een privé gekcoht of zakelijk gekocht product. Het voornaamste verschil is dat voor consumenten een minimale termijn van 2 jaar geldt (en zelfs dat is maar een richtlijn, aangezien de wet zegt: zo lang als redelijkerwijs verondersteld mag worden dat het product zonder gebreken functioneert). Deze 2 jaars termijn is niet verplicht bij zakelijk verkeer. MAAR, de garantievoorwaarden die van toepassing zijn, zijn d evoorwaarden die je krijgt bij aankoop. Ik heb nog nooit een auto gekocht met een setje zakelijke en een setje privé voorwaarden, je mag dus aannemen dat de voorwaarden gelijk zullen zijn.NielsPHEV schreef: Ik ben geen jurist en jij wel, maar weet je zeker dat deze vorm van consumenten bescherming ook voor bedrijven van toepassing is. De auto zal nauwelijks of zeg maar gewoon niet door particulieren gekocht worden er is derhalve maar een heel beperkte consumenten bescherming
Dan de uitvoering. Het maakt voor de wetgever geen verschil of de koper een privé of een zakelijk persoon is. In beide gevallen geldt dat de leverancier de plicht heeft aan te tonen dat het mankement veroorzaakt is door ondeugdelijk gebruik. Die casus blijft m.i. gelijk.
- RichieB
- 6th Gear member
Dus het is wachten op een service die de chipkastjes van Rica kan tunen zodat ze op elke auto werken! Als die kastjes op Android draaien dan weet ik wel iemand.. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- Superfunky
- 5th Gear member
En 't zal je aanspreken, want ik begrijp dat met de Rica aanpassing het verbuik nog verder verbetert!RichieB schreef:Dus het is wachten op een service die de chipkastjes van Rica kan tunen zodat ze op elke auto werken! Als die kastjes op Android draaien dan weet ik wel iemand..
Ik heb me laten uitleggen dat zij een aanpassing in de auto doen, pas na deze aanpassing kun je de software veranderen. het zit dus niet in 't kastje, maar in de auto. We kunnen wel ff met een soldeerbout gaan uittesten op die van jou

-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik kan bevestigen dat het verbruik gunstiger wordt onder gelijke omstandigheden. Uit ervaring met mijn V50 1.6D weet ik dat het verbruik ruim 10% lager lag na het doorvoeren van de eco-tuning bij RICA (en top lag schrikbarend hoger, maarliefst 30km/u op gps-snelheid). Maar goed, even rekenen geeft aan dat bij een optimalisatie van het verbruik met 10%, bij 100.000 km, een besparing van circa €860 wordt bereikt, en dan heb ik het alleen over pure dieselkilometers met een gemiddeld verbruik van 6 ltr/100km. Afgezet tegen de kosten voor tuning moet je dus aanzienlijk een stuk rijden alvorens je een positief resultaat hebt. En dan nog maar even de extra slijtage daargelaten, want je koppeling slijt echt wel sneller omdat je simpelweg de verleiding niet kunt weerstaan om al het vermogen aan te spreken.
Hopelijk een V60 PIH in bestelling! Black sapphire, HT-line, getinte ramen, sportleder beachwood met zwarte hemelbekleding
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
- Superfunky
- 5th Gear member
Dank voor deze gebruikersinput!RvdVeer schreef:Ik kan bevestigen dat het verbruik gunstiger wordt onder gelijke omstandigheden. Uit ervaring met mijn V50 1.6D weet ik dat het verbruik ruim 10% lager lag na het doorvoeren van de eco-tuning bij RICA (en top lag schrikbarend hoger, maarliefst 30km/u op gps-snelheid). Maar goed, even rekenen geeft aan dat bij een optimalisatie van het verbruik met 10%, bij 100.000 km, een besparing van circa €860 wordt bereikt, en dan heb ik het alleen over pure dieselkilometers met een gemiddeld verbruik van 6 ltr/100km. Afgezet tegen de kosten voor tuning moet je dus aanzienlijk een stuk rijden alvorens je een positief resultaat hebt. En dan nog maar even de extra slijtage daargelaten, want je koppeling slijt echt wel sneller omdat je simpelweg de verleiding niet kunt weerstaan om al het vermogen aan te spreken.
Ik denk niet dat er één forumer is die mij ervan verdenkt dat ik de tuning ga toepassen vanwege het lagere brandstofverbruik! Da's meer voor Richie want hij maakt er een sport van recordcijfers te rapporteren (en daar heb ik respect voor, al denkt Richie meestal van niet

- NielsPHEV
- 7th Gear member
voor wat betreft de rica tuning ik heb een isoftloader en die kan twee auto's tunen of detunen. Met een enkel kastje auto's van andere tunen lijkt me niet handig je wilt zelf de tuning kunnen herstellen na service.
Overigens heb ik mijn PIH niet getuned zeker in power is de auto af fabriek al erg snel en haalt ie ook langer door in de versnellingen. Nog meer vermogen en koppel krijg je volgens mij lastig op de weg.
Overigens heb ik mijn PIH niet getuned zeker in power is de auto af fabriek al erg snel en haalt ie ook langer door in de versnellingen. Nog meer vermogen en koppel krijg je volgens mij lastig op de weg.
- Superfunky
- 5th Gear member
Goed plan, terug naar de wielen!jvov60 schreef:Misschien tijd voor een tuning topic?... Hier wielen? ::?
Laten we tuning topic maar starten als we de auto's hebben. Eerst ervaren of we vinden dat het beter moet/kan.
-
- 2nd Gear member
Tuurlijk.... omdat het kan.Superfunky schreef:Goed plan, terug naar de wielen!jvov60 schreef:Misschien tijd voor een tuning topic?... Hier wielen? ::?
Laten we tuning topic maar starten als we de auto's hebben. Eerst ervaren of we vinden dat het beter moet/kan.

Heb al mijn nieuwe auto's nog gechipt...