Ik kreeg onlangs de melding op het dashboard:
"Anti skid service vereist" en meteen liep de motor beroerd. Ik ben in Schotland en de AA kwam er bij. Hij las de storing uit en die gaf aan:
P 1261. De auto is vervolgens afgesleept en wordt naar NL teruggebracht (rep hier niet mogelijk) . Geweldige vakantie dus......
Auto heeft vorige maand beurt gehad en heeft nu 25000 km gedraaid. Zucht.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Foutmelding Anti skid service vereist
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
Even door Google halen levert dit: http://engine-codes.com/p1261.html
(aangenomen dat jouw Volvo een Ford-motor heeft)
(aangenomen dat jouw Volvo een Ford-motor heeft)
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
Volgens de storingcode p1261 is het iets met de injector van cilinder 1.
Maar gezien ze het niet ter plekke op konden lossen zou het ook de ECM (Engine Control Module) kunnen zijn.
Laat ons even weten wat ze in NL vinden.
Maar gezien ze het niet ter plekke op konden lossen zou het ook de ECM (Engine Control Module) kunnen zijn.
Laat ons even weten wat ze in NL vinden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.09.2012 - 13:09
Ik dacht dat het een Peugeot motor was.
En dat ie niet gerepareerd kon worden binnen een paar dagen was omdat de plaatselijke Volvo garage er pas maandag naar kon kijken.... ( er valt kennelijk geen geld te verdienen aan een garantie gevalletje.....)
En dat ie niet gerepareerd kon worden binnen een paar dagen was omdat de plaatselijke Volvo garage er pas maandag naar kon kijken.... ( er valt kennelijk geen geld te verdienen aan een garantie gevalletje.....)
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ik heb ook paar keer deze meldingen gehad en meerdere A4-tjes vol met foutcodes.
Bij mij was de oplossing om alle connectors op de module onder het dashboard los te halen, in te spuiten met contactspray en tot nu toe geen meldingen meer gehad. (op advies van de wegenwacht...)
Oorzaak bij mij was vocht / condens via de kabelboom op de connectors gekomen.
Bij mij was de oplossing om alle connectors op de module onder het dashboard los te halen, in te spuiten met contactspray en tot nu toe geen meldingen meer gehad. (op advies van de wegenwacht...)
Oorzaak bij mij was vocht / condens via de kabelboom op de connectors gekomen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ja, motor in noodloop, geen vermogen, zelfs alarmlichten werkten niet, dashboard valt kompleet uit en nadat ik gestopt was kon ik de versnellingshendel niet meer in P krijgen en de sleutel niet uit het slot krijgen.jan64 schreef:Ok, maar liep jullie motor dan ook zo beroerd?
Ik heb ovrigens meerdere uren gewacht, maar de storing ging niet vanzelf over.
De laatste keer ging dit ook niet vanzelf over en moest de ANWB er bij komen.
Zoek maar eens op "anti skid service vereist"
De garage vervangt de meest vreemde onderdelen omdat allerlei foutmeldingen worden gegenereerd, terwijl er dikwijls niets aan de hand is.
Maar goed, wel aandacht aan geven natuurlijk voor het geval er echt iets mis is!
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 06.05.2012 - 11:42
Ik heb 3 maand geleden zelfde probleem gehad, totaal geen vermogen meer ,ik ben zo een paar honderd meter doorgereden ,daarna toch de auto maar aan de kant gezet . Motor uitgezet en even gewacht. Daarna kon ik de motor zonder problemen weer starten en was er niks meer aan de hand....
heel vreemd...
Later bij de garage nog na laten kijken , maar daar konden ze ook niks bijzonders vinden ...
blijft raar dit , als je er op googled blijkt dat het best wel een volvo probleem is volgens mij ...
heel vreemd...
Later bij de garage nog na laten kijken , maar daar konden ze ook niks bijzonders vinden ...
blijft raar dit , als je er op googled blijkt dat het best wel een volvo probleem is volgens mij ...
geleverd : volvo c30 r edition luxury line ice white
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Hier hetzelfde verhaal. Na de 2e keer heb ik de connectoren op de CEM een paar maal los gehaald en weer vastgezet. Ik verdenk met name die connectoren met veel pennen op de CEM module. Inmiddels is het alweer een week of zes niet meer opgetreden dus het lijkt te helpen.Fons099 schreef: Ja, motor in noodloop, geen vermogen, zelfs alarmlichten werkten niet, dashboard valt kompleet uit en nadat ik gestopt was kon ik de versnellingshendel niet meer in P krijgen en de sleutel niet uit het slot krijgen.
De laatste keer ging dit ook niet vanzelf over en moest de ANWB er bij komen.
Zoek maar eens op "anti skid service vereist"
De garage vervangt de meest vreemde onderdelen omdat allerlei foutmeldingen worden gegenereerd, terwijl er dikwijls niets aan de hand is.
Maar goed, wel aandacht aan geven natuurlijk voor het geval er echt iets mis is!
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.09.2012 - 13:09
OK,
hij is gerepareerd, maar loopt nu niet lekker.
Bij lage toerentallen trekt hij niet goed, het trilt allemaal wat. Terug naar de garage daar hebben ze alles opnieuw bekeken en niks kunnen vinden. Men denkt er over na wat het zou kunnen zijn. Het is wel opvallend dat dit gedrag zich manifesteerde na vervanging van een verstuiver.
Men denkt aan iets in de aandrijving. Iemand ook dergelijke problemen?
hij is gerepareerd, maar loopt nu niet lekker.
Bij lage toerentallen trekt hij niet goed, het trilt allemaal wat. Terug naar de garage daar hebben ze alles opnieuw bekeken en niks kunnen vinden. Men denkt er over na wat het zou kunnen zijn. Het is wel opvallend dat dit gedrag zich manifesteerde na vervanging van een verstuiver.
Men denkt aan iets in de aandrijving. Iemand ook dergelijke problemen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Enig idee wat voor brandstof je getankt hebt,daar kan namelijk het probleem zitten...
Had hier een Volvo met ongeveer hetzelfde probleem,na de tank te hebben leeg gereden en hier weer getankt te hebben,was het probleem plots weg.
Had hier een Volvo met ongeveer hetzelfde probleem,na de tank te hebben leeg gereden en hier weer getankt te hebben,was het probleem plots weg.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.09.2012 - 13:09
Nee, ik heb daar Shell getankt en hier inmiddels meerdere tanks leeggereden.
Men komt er bij de dealer maar niet uit. Ik moet nu eerst weer wachten wat Volvo in Brussel gaat vinden van het probleem. Mogelijk moet de auto naar de importeur. Afwachten dus maar weer.........
Men komt er bij de dealer maar niet uit. Ik moet nu eerst weer wachten wat Volvo in Brussel gaat vinden van het probleem. Mogelijk moet de auto naar de importeur. Afwachten dus maar weer.........
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Kabelboom loopt waarschijnlijk vol met ruitensproeierspul,waarbij er sluiting of slechte contacten ontstaan,dat is bekend bij de dealers,dus ik begrijp niet dat je dealer dat niet weet..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.