S60 2.4t uit 2000 met 285dkm - verstandig?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Marcel_VW
2nd Gear member

Zo na lange tijd hier alleen maar te hebben meegelezen en een aantal andere auto's te hebben gehad heb ik nu toch mijn zinnen weer op een 5-cilinder Volvo gezet. S70/V70 Classic was ik naar aan het kijken maar kom toch ook weer uit op een S60 gezien ze toch weer wat betaalbaarder worden in aanschaf.

De 2.4 met 140 en 170pk heb ik al begrepen dat dit zeer betrouwbare en fijne motoren zijn die hoge kilometerstanden zonder problemen aankunnen bij normaal gebruik en onderhoud. Ik heb mijn oog nu net laten vallen op een S60 2.4t uit 2000 (2002 import aan het kenteken te zien) met handbak en een kilometerstand van ruim 285.000km.

Kunnen de 2.4t motoren de hoge kilometerstanden ook moeiteloos aan of loop je veel meer risico op pech door o.a. het hogere motorvermogen van 200pk en uiteraard de turbo die op het blok zit? Waar moet je specifiek op letten bij deze motoren?
Gast

Als het een import is, dan goed onderzoek doen naar de km stand.
Dus een volledige onderhoudshistorie, je zal niet de 1e zijn met een terug gedraaide km stand.
Marcel_VW
2nd Gear member

Het is een import maar hij is al sinds 2002 hier ;) Heb 'm net vanavond gezien dus ook gelijk een email verstuurd.
Gast

Dealer onderhouden?
Marcel_VW
2nd Gear member

Staat er niet specifiek bij vermeld. Wel dat de boekjes zijn ingevuld, maar ja dat kan iedere beunhaas ook. Hopelijk morgen reactie van de verkoper.
Gast

Heb je een link naar de V70?
Marcel_VW
2nd Gear member

Diesel70
3rd Gear member

Lijkt wel een hele nette auto.
Velgen zijn Mimas (16") die zwart gespoten zijn? Ken ze niet in deze kleur in ieder geval. Stuurwielrand lijkt versleten, maar dat had mijn vorige ook bij die stand. Leer op de stoelen ziet er nog wel erg goed uit. Lekker volle auto!

Auto staat trouwens niet op hun site. Reeds verkocht?
Volvo XC60 My17
Marcel_VW
2nd Gear member

Diesel70 schreef:Lijkt wel een hele nette auto.
Velgen zijn Mimas (16") die zwart gespoten zijn? Ken ze niet in deze kleur in ieder geval. Stuurwielrand lijkt versleten, maar dat had mijn vorige ook bij die stand. Leer op de stoelen ziet er nog wel erg goed uit. Lekker volle auto!

Auto staat trouwens niet op hun site. Reeds verkocht?
Dat is dus ook mijn idee dat het een nette S60 lijkt. Alleen gezien ik nogal een drukke agenda heb kan ik niet maar zo ff op en neer naar Leeuwarden om 'even' te gaan kijken gezien de afstand.

Leder slijt en zeker bij 285dkm heb ik niet de verwachting dat dit nog helemaal netjes is. Zou het zelfs vreemd vinden als het stuur nog helemaal netjes zou zijn. Velgen zijn inderdaad zwart/antraciet gespoten zo te zien, hierdoor viel die mij op in het rijtje S60'ers ;)

Dat de auto niet op hun site staat vind ik ook vreemd, maar de auto is op 15 juni op Marktplaats gezet en staat sinds 8 juni op naam dus lijkt me dat deze gewoon niet onder Bovag-normen verkocht wordt maar gewoon zo mee zonder garanties en daarom dus niet op de eigen website?

Heb er in ieder geval maar een email aan gewaagd.
Musicus
4th Gear member

Ziet er nog erg goed uit voor een auto uit 2000/2002! Mijn S60 heeft meer parkeerdeukjes (niet veroorzaakt door mij). Zelfs het klepje op de middenconsole is nog aanwezig, leer ziet er mooi uit, goede audio....
De velgen lijken wel te zijn voorzien van Plastidip. Als dit zo is kan je het er altijd af trekken zonder problemen.

Kijk goed naar de koppeling en de condensor van de airco!
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Sjo
2nd Gear member

Weer een vw rijder die de overstap naar Volvo gaat maken ;-)
deze ziet er idd wel netjes uit,persoonlijk vind ik die zwarte velgen wel mooi staan,heeft wel iets
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
jpwg001
6th Gear member

Ik vind de auto er erg netjes uitzien. 285.000 is veel, maar volgens mij heb je dan veel kostennnet al gehad. De distributie komt bij 320.000. Maar laat hem goed nakijken. Volle auto, zoals al eerder geschreven...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
evert65
6th Gear member

nette wagen, garage is geen beun, dus het kan mee vallen
maar de wagen staat er voor de meeneemprijs vandaar niet op hun site
geen garantie......kun je misschien i.c.m. een beurt bij kopen??
ik zou even goed kijken, eventueel een kennis meenemen die verstand van auto's heeft
keep calm!, your randomizer is running
volvofan1
Starter

volgens mij is deze auto op het eerste gezicht wel aardig onderhouden, geen krasjes op de middenconsole die vloermatten zien er origineel uit en er zitten Michelin banden onder en niet van die goedkope muk!
Laat er goed naar kijken door een onafhankelijk garagist.

succes met je zoektocht! ;)
Gast

Lijkt een nette auto, maar ik heb het niet op handelaren die adverteren met 2600,- euro en vervolgens onder in de tekst een hogere prijs vermelden, in deze 2800,-
Laat de bijvoorbeeld de ANWB of een Volvo- dealer een aankoopkeuring uitvoeren.
Marcel_VW
2nd Gear member

Thanks voor de reacties. Heb inmiddels reactie van het bedrijf en de auto schijnt geen gebreken te vertonen en de kilometerstand is logisch verklaarbaar. Enige is dat ze belachelijk weinig voor de inruiler willen geven, toch niet onbelangrijk in het totaalplaatje. Die zal dan dus eerst zo moeten worden verkocht.

De prijs is in mijn ogen gewoon 2600 en zal misschien eerst op 2800 hebben gestaan, hier maak ik mij nog niet zo druk om. Enige kennis van een auto is wel aanwezig (ik kan wel beoordelen of die goed schakelt, mooi loopt etc.) alleen niet de specifieke Volvo-kennis / pijnpuntjes. Het kopen i.c.m. een beurt bij hetzelfde voor mij geheel onbekende bedrijf uit laten voeren ben ik nooit zo'n voorstander van ( Wij van WC-eend adviseren WC-eend zeg maar ).
Marcel_VW
2nd Gear member

Na nog wat mailcontact met het bedrijf nog niet echt een fijn gevoel over dit bedrijf dus deze S60 laat ik vooralsnog even voor wat die is. Is die over twee weken nog beschikbaar, wanneer ik weer iets meer tijd beschikbaar heb, dan rij ik wellicht een keer naar Leeuwarden om de auto te bekijken/proef te rijden.
Gast

Marcel_VW schreef:Na nog wat mailcontact met het bedrijf nog niet echt een fijn gevoel over dit bedrijf dus deze S60 laat ik vooralsnog even voor wat die is.
Blijkt weer eens dat (ook mail) communicatie heel belangrijk is en dat gevoel bij aankoop meer dan 50% de doorslag geeft.

Wel nieuwsgierig wat je dit niet fijne gevoel heeft gegeven.
Marcel_VW
2nd Gear member

AlexV70 schreef:
Marcel_VW schreef:Na nog wat mailcontact met het bedrijf nog niet echt een fijn gevoel over dit bedrijf dus deze S60 laat ik vooralsnog even voor wat die is.
Blijkt weer eens dat (ook mail) communicatie heel belangrijk is en dat gevoel bij aankoop meer dan 50% de doorslag geeft.

Wel nieuwsgierig wat je dit niet fijne gevoel heeft gegeven.
Het gevoel is dat ik naar de info@autowijma account mail en via een gmail account antwoord krijg, sommige vragen totaal onbeantwoord blijven en dat er in mijn ogen een bepaalde arrogantie in zit dat de auto een koopje is en die toch wel snel verkocht wordt. Verder is het taalgebruik etc allemaal wel netjes hoor.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

de auto een koopje is en die toch wel snel verkocht wordt
Wat niet kan, mijn MY04 V70 met krap 240K op de klok was binnen 20 uur na inruil al weer overschreven op naam van de nieuwe eigenaar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”