Brandstofmeter.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Hallo,

Mede forum leden, sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.3 T5 uit 2001 wat een geweldige wagen. Ik wilde er eigenlijk nooit aan beginnen (was een echte Audi gek ) maar echt waar WOW! veel luxe en veel power voor het trekken van onze caravan en binnen ons budget!!

Vandaag de tank voor het eerst helemaal afgetankt en tot mijn verbazing geeft de brandstof meter maar tot +/- 3 kwart aan is dit een bekend probleem ? hebben jullie misschien wat tips voor ik naar de dealer rij ?

graag hoor ik van jullie,

Groetjes Grad.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29895
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Defecte tankvlotter?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Wat ik al een aantal keer gezien heb is dat het wijzertje op de tankmeter niet op zijn plaats zit.

Dit is simpel te controleren, liters die in de tank zitten en verbruiks meter (al is die natuurlijk niet optimaal).
Zit de wijzer niet goed dan geeft de nog te rijden km's meer aan dan eigenlijk zou kunnen.
maw als de meter reserve aangeeft kan er nog een x-honderd gereden worden.
als het metertje blijft "hangen" of niet verder wil als de 3/4 die je aangeeft is dat meteen duidelijk (hij zakt niet).dan zit de tankvlotter of meter vast, het metertje is in dit geval te controleren door het contact aan en uit te zetten. (metertje gaat van 0 naar 3/4)

Tankvlotter: als die blijft hangen gebeurt er ook bij de tankmeter niets, blijft staan op een plaats.
Als de vlotter in de tank niet hoger wil dan 3/4 dan blijft de tankmeter ook steken op 3/4 en zakt ook de eerste tijd niet totdat de vlotter z'n werk weer kan doen.
Mijn mening: eerst zoeken wat de boosdoener is.
Indien de klok: de klok is eenvoudig te demonteren, het tankwijzertje kan simpel van de tankmeter afgenomen worden. Montage van het wijzertje: in "vol" stand lichtjes erop drukken terug duwen naar de aanslag en aandrukken. (niet te hard want dan zit hij vast tegen de wijzerplaat).
De tank meter(vlotter) zit onder de achterbank L+R deze wil zich wel eens ophangen, loshalen en bewegen wil meestal wel helpen.
We hebben al wel eens een auto binnen gekregen met de ANWB met "volle" tank, de auto gaf geen brandstof meer, bleek dat de tankvlotter vast zat in de bovenste stand, de klant had gewoon de tank leeggereden, :-)
Hij zal wel gedacht hebben wat heb ik een zuinige auto ....
We hebben de vlotter gedemonteerd gecheckt en weer ingebouwd en alles deed het weer.

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Probleem is opgelost, na inmiddels de 2de keer volle tank geeft ie weer normale waardes aan.

kan dus een slotje op!

bedankt
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”