Sensus Connected Touch
-
- 2nd Gear member
Misschien is het leuk om in samenwerking met XDA developers hier een oplossing voor te vinden.
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
- santu001
- 4th Gear member
Eigenlijk komt het er een beetje op neer dat SCT een beetje een lachertje is. Was leuk geweest als het een paar honderd euro had gekost of standaard bij premium, maar om zoveel geld uit te geven voor Spotify en een weerbericht is wellicht gewoon niet goed te praten. Hoezeer ik ook een gadgetfan ben, begin nu toch wel weer sterk te twijfelen. Maar goed op functionaliteit op audio gebied loopt Volvo meestal hopeloos achter. Let wel niet de audiokwaliteit, maar functionaliteit.
Wordt dus toch geen blinde aankoop, maar eerst een kritische blik. De audio interface van sensus vond ik altijd wel karig, dus als je een paar mooie audioplayers met coverart en grafische interface had, was ik misschien wel overstag gegaan, maar ben nu toch een beetje bang dat ik hier niet vrolijk van ga worden. Daarnaast vind ik het swappen naar hotspot op je smartphone geen ideale oplossing en dan kost het nog extra geld ook om een andere oplossing te kiezen. Een simkaart optie is gewoon een must. Aangezien ik verder ook niet verwacht dat Volvo heel snel met leuke nieuwe apps komt. Asteroid market is al karig en als dat nog verder uitgekleed is? Lijkt me dit toch vooral een dooie mus. Als je al niet profiteert van de standaard Asteroid apps, blijft er natuurlijk sowieso weinig over. Als ik straks toch steeds terugkeer naar de standaard sensus, schiet het natuurlijk helemaal niet op voor meer dan 1000 euro.
Maar eerst zelf even zien.., dat dan weer wel.
Wordt dus toch geen blinde aankoop, maar eerst een kritische blik. De audio interface van sensus vond ik altijd wel karig, dus als je een paar mooie audioplayers met coverart en grafische interface had, was ik misschien wel overstag gegaan, maar ben nu toch een beetje bang dat ik hier niet vrolijk van ga worden. Daarnaast vind ik het swappen naar hotspot op je smartphone geen ideale oplossing en dan kost het nog extra geld ook om een andere oplossing te kiezen. Een simkaart optie is gewoon een must. Aangezien ik verder ook niet verwacht dat Volvo heel snel met leuke nieuwe apps komt. Asteroid market is al karig en als dat nog verder uitgekleed is? Lijkt me dit toch vooral een dooie mus. Als je al niet profiteert van de standaard Asteroid apps, blijft er natuurlijk sowieso weinig over. Als ik straks toch steeds terugkeer naar de standaard sensus, schiet het natuurlijk helemaal niet op voor meer dan 1000 euro.
Maar eerst zelf even zien.., dat dan weer wel.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
- santu001
- 4th Gear member
Ondanks dat ik denk dat de markt hier veels te klein voor is, zou het wel mooi zijn. Het principe van volledige vrijheid binnen Android ben ik al sinds het eerste uur fan van. Ook heb ik (vroeger) veel Builds en Roms aangeboden en gebruikt van XDA. Hopelijk kan je straks meer met het systeem, maar nu lijkt het meer op een verre aangetrouwde achterneef van Android.Martijn1982 schreef:Misschien is het leuk om in samenwerking met XDA developers hier een oplossing voor te vinden.

Mvg. Claudio,
- twcoolen
- 3rd Gear member
Voordat ik de garantie in gevaar breng (leasewagen, dus ik ben niet de eigenaar) wil ik zeker weten dat het rooten een toegevoegde waarde biedt. Dat heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Ervaringen op internet met SCT zijn praktisch niet aanwezig.zakraket schreef:Ja...elke mogelijkheid om APKs te installeren.
Ik snap werkelijk niet waarom ze Google-nav hebben uitgekleed (nou ja...natuurlijk om je met iGo samen geld uit je zak te kloppen natuurlijk, treurig)
Op zich ben ik blij met iGo, met name omdat ik dan voor turn-by-turn navigatie niet afhankelijk ben van een 3G verbinding, wat voor Google Navigation wel vereist is (offline maps van Google zijn beperkt).
Natuurlijk zou het wel mooi zijn om alternatieven voor iGo te kunnen installeren, zoals TomTom.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik had vanmorgen reeds een post geplaatst over SCT en gevraagd om ervaringen met rooten etc.Martijn1982 schreef:Misschien is het leuk om in samenwerking met XDA developers hier een oplossing voor te vinden.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 5th Gear member
Voordat je gaat rooten, heb je al geprobeerd om de app te downloaden via de browser ipv de sdcard. Want die root-tool hebben ze ook via browser geladen, maw, als je de apk download krijg je vanzelf install optie te zien.
Ik denk namelijk nog steeds dat je gewoon tomtom erop kan knallen zonder te rooten. Voor het sideloaden van apps is namelijk normaal gesproken geen root nodig.
Je kan ook de Explorer app oid installen via de browser, dan heb je file manager, zodat je naar sdcard etc kan navigeren om vervolgzaken eenvoudiger te installeren.
Ik denk namelijk nog steeds dat je gewoon tomtom erop kan knallen zonder te rooten. Voor het sideloaden van apps is namelijk normaal gesproken geen root nodig.
Je kan ook de Explorer app oid installen via de browser, dan heb je file manager, zodat je naar sdcard etc kan navigeren om vervolgzaken eenvoudiger te installeren.
-
- 4th Gear member
Daarvoor moet je denk ik de optie aanzetten om ook buiten de market te kunnen installeren. Ik begrijp van een paar posts terug dat die niet aanwezig is?
(Ik ben ook bang dat SCT een beetje kansloze unit is geworden. D.w.z. als je de verwachting hebt dat omdat het Android is je er ook bepaalde vrijheid mee hebt. Helaas heb ik die verwachting.)
Overigens, als ik mijn telefoon kan mirroren is dat ook prima! Dan heb je toch alles wat je nodig hebt? Helaas daar nog niks van gezien of gehoord (en n.a.v. de ervaringen op de vorige pagina lijkt het niet te werken?)
(Ik ben ook bang dat SCT een beetje kansloze unit is geworden. D.w.z. als je de verwachting hebt dat omdat het Android is je er ook bepaalde vrijheid mee hebt. Helaas heb ik die verwachting.)
Overigens, als ik mijn telefoon kan mirroren is dat ook prima! Dan heb je toch alles wat je nodig hebt? Helaas daar nog niks van gezien of gehoord (en n.a.v. de ervaringen op de vorige pagina lijkt het niet te werken?)
-
- 5th Gear member
Dan kan je die root apk tool ook niet installeren....zakraket schreef:Daarvoor moet je denk ik de optie aanzetten om ook buiten de market te kunnen installeren. Ik begrijp van een paar posts terug dat die niet aanwezig is?
maw, even proberen een simpele file manager oid.
https://play.google.com/store/apps/deta ... GxvcmVyIl0.
als je niet aan de apk kan komen, download van de market, apk extractor, daarmee kan je de apk die op je telefoon staat copieren (zonder root te hebben).
PS. als je in de buurt van utrecht woont kan ik je wel keer helpen als je er niet handig mee bent
-
- 2nd Gear member
Ik wil dit wel proberen (als ik donderdag mijn SCT heb gekregen). Bedoel je dat ik in SCT de link van 'Autozoeker' aan zou moeten klikken? Heb namelijk alleen Apple telefoons dus kan niet zo maar even aan een .apk komen.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Wanneer ik de APK via de browser wil downloaden krijg ik een foutmelding dat het downloaden van bestanden via de browser niet mogelijk is.Autozoeker schreef:Voordat je gaat rooten, heb je al geprobeerd om de app te downloaden via de browser ipv de sdcard. Want die root-tool hebben ze ook via browser geladen, maw, als je de apk download krijg je vanzelf install optie te zien.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Dat zou voor mij ook al voldoende zijn. Echter is de optie in geen velden of wegen te bekennen. Terwijl mijn telefoon wel het protocol SmartLink/MirrorLink ondersteund. Zelfs met de app DriveLink van samsung niet.zakraket schreef:
Phones and receivers that work with the MirrorLink system
Phones compatible with MirrorLink
Manufacturer Model
Nokia Nokia 603
Nokia Nokia 700
Nokia Nokia 701
Nokia Nokia C6-01
Nokia Nokia C7
Nokia Nokia E7
Nokia Nokia N8
Nokia Nokia X7
Samsung Galaxy S III
Sony XPERIA (coming soon)
Receivers compatible with MirrorLink
Manufacturer Model
Alpine ICS-X7HD
JVC KW-NSX1
JVC KW-NSX700
Sony XAV-601BT
Sony XAV-701HD
- twcoolen
- 3rd Gear member
Het topic waar ik wat informatie gevraagd heb op XDA-developers:
http://forum.xda-developers.com/showthr ... st42906041
De optie die de Parrot heeft om onder Applications>Development>Developer install APK bestanden op de SD kaart te installeren lijkt niet beschikbaar te zijn op de SCT. Tenminste, ik kan hem nergens vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthr ... st42906041
De optie die de Parrot heeft om onder Applications>Development>Developer install APK bestanden op de SD kaart te installeren lijkt niet beschikbaar te zijn op de SCT. Tenminste, ik kan hem nergens vinden.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zoals in mijn vorige post al aangegeven, het downloaden van APK bestanden via de onboard browser is ook beperkt. Je krijgt dan een foutmelding dat bestanden downloaden niet mogelijk is.jongbj schreef:Ik wil dit wel proberen (als ik donderdag mijn SCT heb gekregen). Bedoel je dat ik in SCT de link van 'Autozoeker' aan zou moeten klikken? Heb namelijk alleen Apple telefoons dus kan niet zo maar even aan een .apk komen.
Ik heb het vermoeden dat het echt helemaal dichtgetimmerd is door Volvo.
- RichieB
- 6th Gear member
Ah, eindelijk iemand met hands-on ervaring met SCT! Kan je iets zeggen over de integratie van iGO met de rest van Sensus? De Volvo RTI geeft route aanwijzingen in het dashboard bij de snelheidsmeter, en op het 7" scherm als je bijv. CD of FM luistert. Is dat met iGO ook zo?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zover ik nu heb ervaren is er geen integratie met het digitale instrumenteninstrumentenpaneel van de V40. Of de aanwijzingen door gaan wanneer de focus op een andere functionaliteit ligt weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zal morgen eens proberen. Ik vermoed van wel aangezien de apps op de achtergrond blijven draaien in Android.RichieB schreef:Ah, eindelijk iemand met hands-on ervaring met SCT! Kan je iets zeggen over de integratie van iGO met de rest van Sensus? De Volvo RTI geeft route aanwijzingen in het dashboard bij de snelheidsmeter, en op het 7" scherm als je bijv. CD of FM luistert. Is dat met iGO ook zo?
- RichieB
- 6th Gear member
Dat zou het minimum zijn. Als je iGO het niet meer doet terwijl je een CD luistert, dan heb je er niet zoveel aan lijkt me.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- twcoolen
- 3rd Gear member
Muziek luisteren tijdens navigeren werkt prima. Zowel lokale media als Spotify.RichieB schreef:Dat zou het minimum zijn. Als je iGO het niet meer doet terwijl je een CD luistert, dan heb je er niet zoveel aan lijkt me.
-
- 5th Gear member
Dat klopt, je kan niet via die link downloadentwcoolen schreef:Wanneer ik de APK via de browser wil downloaden krijg ik een foutmelding dat het downloaden van bestanden via de browser niet mogelijk is.Autozoeker schreef:Voordat je gaat rooten, heb je al geprobeerd om de app te downloaden via de browser ipv de sdcard. Want die root-tool hebben ze ook via browser geladen, maw, als je de apk download krijg je vanzelf install optie te zien.

Even een andere apk proberen.
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1179809
Download daar battery stats apk, krijg je dan vraag of je de apk wil installeren ?
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik had het via gmail geprobeerd als bijlage. Dat werkt niet. Zal morgen nog eens verder kijken. Tot nu kon ik geen enkele attachment openen. Eigen webserver of APK extractor echter nog niet geprobeerd.Autozoeker schreef:Dat klopt, je kan niet via die link downloadentwcoolen schreef:Wanneer ik de APK via de browser wil downloaden krijg ik een foutmelding dat het downloaden van bestanden via de browser niet mogelijk is.Autozoeker schreef:Voordat je gaat rooten, heb je al geprobeerd om de app te downloaden via de browser ipv de sdcard. Want die root-tool hebben ze ook via browser geladen, maw, als je de apk download krijg je vanzelf install optie te zien.
Je kan ook de Explorer app oid installen via de browser, dan heb je file manager, zodat je naar sdcard etc kan navigeren om vervolgzaken eenvoudiger te installeren.je moet de apk op een webserver zetten zoals die root tool. Vandaar mijn verwijzing naar apk extractor.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Een van de reacties op XDA-dev:
From what I've read the SCT has been closed up (and crippled) by Volvo to the extreme.
A very bad thing for owners/users.
Any working root will open up the system for running non-approved apps.
Since Framaroot is based on APK loading, this will sadly not work on SCT.
I think the only possibilities are via a backdoor(/maintenance mode, ADB over USB), firmware patch or through a operating system or app vulnerability (like the browser or email reader).
Since the unit has just been released I have heard of no working hack. Perhaps there is a non-APK hack for Asteroid that works (if exists).